11 Reacties

2 maanden geleden

Op internet staan heel veel schema's, maar wel altijd met slaapzakjes. Ben je niet van plan om slaapzakjes te gebruiken? Mij lijken die handiger dan lakentjes (bewegelijke kindjes gaan meer bloot liggen met lakentjes, met slaapzakjes heb je dat niet) Een dekentje erbij dachten wij pas te doen als ons kindje dit vlot van zijn hoofdje weg kan trekken (voor als hij het snachts per ongeluk over zijn gezichtje zou duwen) Of zijn we zo overbezorgd? 🙈

2 maanden geleden

In het ziekenhuis geven ze ook gewoon lakentjes en een dekentje (geen fleece) Bij ons zoontje hebben wij als kleine baby nooit een slaapzak gebruikt, hij bleef mooi liggen. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van kind tot kind. En de lijstjes met TOG waarden zijn idd wel handig. Een slaapzak met afritsbare mouwen vond ik ook wel praktisch. Ik zou niet direct te veel aanschaffen, extra kopen kan altijd. Het ene kindje slaapt het best in een strakke slaapzak en het ander kindje heeft liever een slaapzak die wat losser zit. En dat weet je pas als het kindje er is.

2 maanden geleden

Reactie op Ooievaar12

In het ziekenhuis geven ze ook gewoon lakentjes en een dekentje (geen fleec ...
Wat is tof?

2 maanden geleden

Reactie op prisjj

Wat is tof?
https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/tog-waarde/

2 maanden geleden

Wij hebben een 4 seizoenen donsdeken voor in haar bedje. En nog een fleece lakentje voor de co-sleeper.

2 maanden geleden

Reactie op Ooievaar12

In het ziekenhuis geven ze ook gewoon lakentjes en een dekentje (geen fleec ...
Ja, maar in het ziekenhuis liggen ze ook in hele klein bedjes, veel ruimte om te wroeten enz hebben ze niet 🙂 Het bedje thuis is een heel stuk groter. Ach ik overdrijf er misschien een beetje in 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Vero9219

Wij hebben een 4 seizoenen donsdeken voor in haar bedje. En nog een fleece ...
Dekbedjes worden wel echt sterk afgeraden dacht ik hé. https://www.oudersvannu.nl/peuter/vanaf-wanneer-is-een-dekbed-voor-je-baby-veilig~ac16674?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

2 maanden geleden

Deze vond ik wel altijd handig :)

2 maanden geleden

Ik ben team slaapzakjes. Ik hou heel veel van ergopouch slaapzakjes, die hebben ook een heel handig overzicht van de tog waardes en wat ze bij welke temperatuur moeten dragen. Ik ga ook wel een wollen slaapzakje van Reiff kopen met mouwen, want wol isoleert én ademt. Ideaal dus en super mooi en zacht 🤩. Ik ben ook van van wollen pyjamaatjes en bodiekes in de winter.

2 maanden geleden

Reactie op ineke1303

Ik ben team slaapzakjes. Ik hou heel veel van ergopouch slaapzakjes, die he ...
Oh ja je kan ook altijd voelen in hun nekje of ze het warm genoeg hebben. Handjes en voetjes voelen heel vaak wat koud in de winter. Een beetje te koud is veiliger dan te warm en als ze het te koud hebben, zullen ze dat ook sneller laten weten.

2 maanden geleden

Onze eerste dochter is geboren in de winter en wij deden gewoon een pyjama aan en een dikke slaapzak. En idd voelen aan haar nekje. Soms was het kouder in de kamer en dan hadden we een dekentje van Jollein 🥰