24 Reacties

4 maanden geleden

Ikzelf werk in een kinderdagverblijf en zou mijn snolletje kunnen mee nemen naar het werk. Maar twijfel enorm om dit te doen, dus nog geen plekje aangevraagd ook via het werk uit.

4 maanden geleden

Wij hebben gisteren ingeschreven bij een onthaalmoeder voor 3 dagen per week (andere 2 dagen gaat ons kleintje naar mijn schoonmama) en kunnen ook tijdig ons kleintje laten starten. Hij/zij kan zelfs iets ervoor al wat halve wendagen gaan.

Reactie op Belfleur

Ikzelf werk in een kinderdagverblijf en zou mijn snolletje kunnen mee nemen ...
Hier op dagverblijf heeft een begeleidster ook gedaan, en zelf in andere groepen mocht werken. En dat ging goed.

4 maanden geleden

Heb mij ingeschreven bij 6 verschillende kinderopvangen toen ik 6 weken was.. ondertussen 4/6 waar geen plaats is pas vanaf 2026. 1 waarbij we op de wachtlijst staan waar we dus nog niet weten of we zelfs terecht kunnen en de andere nog geen antwoord op gekregen. Niet normaal gewoon.. heb t meteen gedaan toen ik wist dat ik zwanger was en dan nog🥹

4 maanden geleden

Toen ik zwanger was in december had ik keuze tussen 2 en was er zeeën van plek. In februari miskraam gehad en in mei terug zwanger. Onmiddellijk terug rondgestuurd en plots overal pas plaats vanaf september 2025... mijn vriend werkt van thuis, ik zal 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen en de Meter van de baby is leerkracht dus zij zal 2 dagen per week in de zomer kunnen zorgen voor de baby. Gelukkig zo kunnen oplossen...

4 maanden geleden

Ik heb bij 2 grote organisaties aanvraag gedaan en nog steeds geen respons gekregen.. bij mn 1ste zwangerschap heeft het ook dik 2 maanden geduurd, wat niet prettig was, aangezien ik ondertussen een miskraam had gehad. Ben benieuwd wanneer ik er iets van ga horen 🙈

4 maanden geleden

Ik heb meteen beginnen zoeken van zodra ik zwanger was, ik wist het op 4 weken. Heb een mailtje gestuurd naar de kinderopvang hier vlakbij de deur op 5 minuutjes van ons huis. Ze hadden gelukkig net een plekje vanaf wanneer ik ongeveer terug aan het werk ga. Ik heb het plekje meteen aangenomen, ben nu 9 weken zwanger en ons kleintje is al zeker van zijn/haar plaatsje in de kinderopvang.

4 maanden geleden

Toen ik 4 weken was heb ik direct beginnen rondkijken. Heb er wel 10 opgebeld. Eerste die vrij was was in september. Nu we zullen het kunnen overbruggen maar tis toch een hele opgave.

4 maanden geleden

Ik ook meteen aangevraagd bij de opvang waar m’n dochter al gaat, ook pas plaats vanaf september,… dan vertrekt m’n dochtertje. Het is overal een probleem :(

4 maanden geleden

Hier ook zeker 10 plaatsen aangeschreven en het vroegste was ook september 2025, bij sommige was er een kindstop of pas plaats vanaf januari 2026…zal ook een hele opgave zijn om dit te overbruggen

4 maanden geleden

Ik heb meteen toen ik een positieve zwangerschapstest had een aanvraag gedaan bij de creche. We hebben een plekje gekregen vanaf 1 juli 2025. Als ond kindje in februari bevalt, zou ik in mei terug moeten gaan werken & gaan we dus nog 2 maand moeten overbruggen zonder opvang 😄

4 maanden geleden

Wij hebben ook meteen aanvraag gedaan bij een opvang niet ver van thuis. Zij hadden gelukkig nog plaats vrijwel meteen wanneer ik terug moet gaan werken.

4 maanden geleden

Hier ook een ramp! De crèche om de hoek heeft eind mei plek voor 2d per week, vanaf september meer plen. we zullen dus ook moeten overbruggen....

4 maanden geleden

Reactie op DelphineMG

Hier ook zeker 10 plaatsen aangeschreven en het vroegste was ook september ...
Zelfde hier, heb alternatief gezond om de periode te overbruggen ik werk week om week in de nacht en in mijn werkweek komt mijn mama

4 maanden geleden

Ik heb na lang zoeken een plaats gevonden in 2 gemeentes verder, 10 min rijden van bij ons, maar ligt op de weg naar mijn man zijn werk. Het was een hele zoektocht. De baby gaat op ma, dinsdag en woensdag naar de crèche en op donderdag heb ik mijn vrije dag, op vrijdag gaat de baby naar mijn schoonouders

4 maanden geleden

Hier ook een ramp! Uitgerekend voor eind febr 25 - de eerste creche had plek vanaf jan 26. Hebben vandaag eentje toegezegd die plek heeft vanaf 22/9/25, maar zit dus ook met een periode ertussen waarvoor we momenteel nog een oplossing moeten zoeken.

4 maanden geleden

Reactie op Sb1998

Heb mij ingeschreven bij 6 verschillende kinderopvangen toen ik 6 weken was ...
Bij mijn eerste zwangerschap (bevallen in mei 22) kregen wij hetzelfde te horen; namelijk ten vroegste plaats januari 24. Wij hebben het dan maar zo geregeld dat mijn man 4/5de deed het eerste jaar en een half, twee dagen in de week bij mijn schoonouders, een dag bij mijn mama en ik zorgde dat ik op een andere dag als mijn man thuis was. Toen zijn 4/5 gedaan was, heb ik het mijne opgepakt. In november mag onze kleine man gelukkig naar school want in januari zit mijn 4/5de er ook op. Wij werken allebei ook op zaterdag en hadden hierdoor een dag rust in de week. Daarnaast ook heel veel verlof opgepakt om dagen te kunnen overbruggen. Het is een hele planning maar het lukt wel als je iemand hebt die je kan bijstaan. Omdat we 2 jaar geleden dit probleem ook hadden, hebben we besloten om nu geen crèche te zoeken. We hebben onze draai nu toch gevonden en mijn mama en schoonouders zitten het opnieuw zitten gelukkig 🙂

4 maanden geleden

Reactie op Stay1620

Toen ik zwanger was in december had ik keuze tussen 2 en was er zeeën van p ...
September 2025 hebben wij ook vaak gehoord of zelfs na de herfstvakantie pas fulltime 🫣 morgen gaan wij 1ste bezoeken dat plaatsjes bijkrijgt. Onze enigste kans dus 🙏🙏

4 maanden geleden

Reactie op DelphineMG

Hier ook zeker 10 plaatsen aangeschreven en het vroegste was ook september ...
Ik ken het. Toch zot he

4 maanden geleden

Heel veel geluk gehad, de onthaalmoeder om de hoek heeft plaats vanaf juli voor 4 dagen. Dus nog 1 dag bij (schoon)ouders. We moeten (maar) 1 maand zien te overbruggen.