11 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg graag mee 😊 had mij daar eind vorig jaar even in verdiept. Wij zijn dat ook aan het overwegen, maar moet mij daar nog eens goed in inlezen en uitzoeken 😊

2 maanden geleden

Ik heb dit vroeger in een kinderdagverblijf gezien en bij een van men neefjes. ik vond het maar niets. We moesten de natte en vuiler luiers terug meegeven met de ouders (wat voor een geurtje zorgt)en persoonlijk vond ik dat de kindjes meer nat waren,dus dat de kleertjes meer bevuild waren dan bij de andere kindjes. En qua ecologie vind ik niet veel verschil.

2 maanden geleden

Reactie op nele2403

Ik heb dit vroeger in een kinderdagverblijf gezien en bij een van men neefj ...
Ligt misschien ook aan het merk luiers? En het soort inleggers en hoe vaak je die verwisseld?

2 maanden geleden

Wij zijn grote fan 🤩. Het is wel degelijk een enorm verschil in kost en beter voor het milieu + gezonder voor je kindje. Het is soms wel even zoeken naar welke luier goed is voor jouw kindje en jouw eigen voorkeur. Er bestaan facebook groepen met véél kennis en er is ook een groep 'wasbare luiers op reis, België' waarmee je een huurpakket kan lenen om te testen. Je kan via blabloom ook nu een online consult boeken met iemand die dan alle uitleg geeft.

2 maanden geleden

Wij zijn ook fan. Bij ons eerste kindje gebruikt en er bijna vanaf, ze is nu bijna volledig zindelijk. Voor de tweede gaan we ook weer voor wasbare luiers. Het is inderdaad heel belangrijk om goed advies in te winnen en te proberen wat best bij jouw kindje past. Huurpakketten zijn ideaal! Wij gebruikten voor ons dochtertje Popolini mini- en maxisnap luiers met popolini overbroekjes met klittenband, en nu recenter Totsbots luiers met klittenband met dezelfde popolini overbroekjes. Er is veel mogelijk, je kan absorptie verhogen waar nodig en materiaal aanpassen ifv gevoeligheden van je kindje. Succes!

2 maanden geleden

Reactie op ineke1303

Wij zijn grote fan 🤩. Het is wel degelijk een enorm verschil in kost en be ...
Oké, welk merk hebben jullie en hoeveel herbruikbare luiers? En gebruiken jullie dit enkel zelf of ook de grootouders als die oppassen bijvoorbeeld?

2 maanden geleden

Reactie op marisje1990

Oké, welk merk hebben jullie en hoeveel herbruikbare luiers? En gebruiken j ...
Wij hebben close pop-in ( maar die wordt niet meer gemaakt 😕), lulu nature met little lamb of petit lulu overbroekjes, petit lulu nachtluiers , lulu dodo nachtluiers en dan nog een heel assortimentje aan uittest luiers. Hu-da vond ik heel handig en pastte heel mooi. Maar het hangt dus mega hard af van de lichaamsbouw van je kind, hoeveel die plast en wat je zelf verkiest (en dat blijkt als je ermee bezig bent, soms helemaal anders dan wat je op voorhand dacht). Wij gebruiken ze niet bij de grootouders of op de crèche, dus eigenlijk niet helemaal fulltime, maar alles is beter dan niets ☺️. Geen idee hoeveel we er hebben, ik denk dat we met de oudste zijn gestart met een stuk of twintig.

2 maanden geleden

Reactie op ineke1303

Wij hebben close pop-in ( maar die wordt niet meer gemaakt 😕), lulu nature ...
Oké, hebben jullie ze vanavond de geboorte gebruikt of pas vanaf een periode als ze iets groter zijn aangezien ze in het begin heel snel groeien? Heb ook al gezien dat er merken zijn waar de luiers verschillende drukknoppen hebben om ze groter of kleiner te maken, zodat ze langer mee kunnen gaan tijdens de groei van het kleintje

2 maanden geleden

Reactie op marisje1990

Oké, hebben jullie ze vanavond de geboorte gebruikt of pas vanaf een period ...
Wij zijn bij de oudste na 6 weken pas gestart. Dat werd ons zo toen aangeraden omdat het al veel nieuw ineens is. Je kan vanaf de geboorte starten maar dan gaan de meeste one- size luiers nog niet zo mooi passen. Dan gebruik je eerder newbornluiers, maar dat is natuurlijk een extra kost nog. Na een paar weken kan je op one-size overschakelen en daarmee voort tot zindelijkheid.

2 maanden geleden

Reactie op MaureenVD

Wij zijn ook fan. Bij ons eerste kindje gebruikt en er bijna vanaf, ze is n ...
Waar haal je dergelijke info?

2 maanden geleden

Wij zijn ook tevreden en zullen ze voor nummer 2 ook gebruiken (one size van little lamb: gaan praktisch de hele 'pamperperiode' mee). Zeker een aanrader (en wij hadden niet al teveel accidentjes 😄..)