32 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben een kilo afgevallen (nu 9 weken +1) wel misselijk al geweest en paar keer overgeven en aan de medicatie hiervoor. Mijn warm eten krijg ik soms maar voor helft op.

4 maanden geleden

Ik ben 9 weken +2 en ben momenteel al 2,5 kilo afgevallen... maak me soms zorgen omdat ik zo weinig honger heb en weinig eet. 馃ゲ

4 maanden geleden

Mijn gb is nu 3 j geleden ben nu 10 weken en normaal ongv 2 a 3 kg bij maar is moeilijk te weten want komt veel van obstipatie... ik woog ineens 57... en een half uur later 55馃槄 ik vind de gewichtstoename momenteel niet erg omdat ik weet dat het erbij hoort heb alleen schrik voor erna dat het er niet terug af ga maar dat is nog zo lang.....

4 maanden geleden

Ook 2kg bijgekomen, mijn eetlust is nog ok茅. Misselijkheid valt wel mee.

4 maanden geleden

Reactie op LSteurs

Ik ben leerkracht buitengewoon onderwijs maar ben op moederschapsbeschermin ...
Bij mij hetzelfde, leerkracht in het kleuteronderwijs en op 5 weken zat ik ook al thuis. Morgen ben ik 9 weken en ook al zeker 2kg bij terwijl mijn gynaecoloog zei dat ik in het eerste trimester nog niets mocht bijkomen 馃檲 en dat ik goed moest blijven bewegen aangezien er veel beweging weg valt met het thuis zitten 馃槵

4 maanden geleden

Ik 9 weken en 2 kg afgevallen

4 maanden geleden

6 weken en 3kg afgevallen

4 maanden geleden

Ik ben 10+2 en al 2,5kg bijgekomen. Hiervoor al 8kg bijgekomen van de hormonen die ik moest nemen in een fertiliteitstraject. Ik snap dat je jezelf niet goed voelt daarbij. Ik kan daar wel bij aansluiten. Ik ben niet slank van mezelf, maar een aantal jaar geleden door karakter en veel sport veel afgevallen en dat lang zo kunnen houden. Tot aan het fertiliteitstraject dus. Ik probeer het nu wat los te laten. En hoop dat ik het er na de bevalling netjes weer af krijg. Tip van mijn zus: borstvoeding geven. Zij werd er slanker door dan ooit tevoren. 馃槃 en het is gezond voor je kindje. (Niet per se in die volgorde hoor 馃槈).

4 maanden geleden

Reactie op mmmontana

Ik ben 9 weken +2 en ben momenteel al 2,5 kilo afgevallen... maak me soms z ...
Ik ken het gevoel. Snel genoeg, smaakt niet

4 maanden geleden

Overmorgen 11 weken en niets afgevallen maar ook niets bijgekomen

4 maanden geleden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weet van het verleden dat de weegschaal mij ook enorm kan neerhalen. Ik ga er daarom ook gewoon niet opstaan momenteel. Ik probeer gewoon gezonde hoeveelheden te blijven eten en een balans te houden tussen gezond en ongezond eten. Beetje toegeven aan je cravings mag. Het is ook niet abnormaal dat je in het begin al 2 kg bent bijgekomen.. je lichaam verandert nu eenmaal en daar is niets mis mee. Je bent een klein wondertje aan het maken he馃槉 ik begrijp dat dit heel moeilijk is en vind dit zelf ook wel enorm confronterend te merken dat mijn broeken strakker beginnen te zitten. Mijn borsten al fel gegroeid zijn.. maar dit is allemaal voor t kindje. Probeer gewoon de hoeveelheid van voedsel van voor de zwangerschap wat aan te houden.. zo probeer ik t toch te doen. Bijkomen in gewicht kan je echt niet vermijden en is zeker niet abnormaal. We gaan dit allemaal moeten doormaken. Kop op! Je bent een prachtvrouw en binnenkort een mooi zwanger buikje馃ぐ馃徑

4 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik in totaal 20kg bijgekomen, waarvan 10kg in het eerste trimester. Dat was naar mijn gevoel te veel, want zoveel weegt de baby en het vruchtwater enz. niet. Ik had toen veel last van misselijkheid, ik lag veel in bed en at zakken chips. Nu ben ik 8w en nog niets bijgekomen, ik heb natuurlijk wel wat reserves overgehouden aan mijn vorige zwangerschap 馃榿