62 Reacties
2 maanden geleden
Dames, kijk zeker eens op deze website voordat je je zorgen begint te maken over het bijkomen. Hier kan je de curves bekijken per bmi, dus eerst even je bmi berekenen. De groene lijn is het 'ideale', maar je zou tussen de 2 rode lijnen moeten zitten.
https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/aanbevolen-toename-op-basis-van-bmi
2 maanden geleden
Nog dames waarbij het gewicht er plots in sneltempo bij komt ? 😅 tot 16 weken was het + 0,5 kg maar nu ben ik 18w 3d en in die korte tijd zit ik plots aan +2 kg wat nog altijd zeker ok is maar dat tempo is wel wat confronterend 😬🙈
2 maanden geleden
Reactie op Fiie
Men zegt dat we vanaf 15w iedere week minstens 0,5 zouden bijkomen. Dus lij ...
Nee je hebt zeker gelijk :) was efkes verschieten dat er 1 kg in 1 week bij was na een hele periode bijna niets te zijn aangekomen🙈
2 maanden geleden
Reactie op DelphineMG
Nee je hebt zeker gelijk :) was efkes verschieten dat er 1 kg in 1 week bij ...
Ik heb dat nu plots ook, was heel de tijd +0,5/+1kg en sinds week 17 gaat het plots hard! Nu +3kg. Maar ook plots een grotere buik. Ik denk dan: ons kindje groeit goed! Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn 😊.
2 maanden geleden
Ik ben net 17w en al 8kg bijgekomen... 🙈
Maar ik heb ook PCOS en insuline resistentie... 🤷🏻♀️
2 maanden geleden
Ik ben niks meer aangekomen, 17-8 laatste keer gewogen toen bleek ik 83,8 te zijn, net op de weegschaal gestaan en bleek zelfde gewicht.
De weegschaal die ik heb komt bij action vandaan, kan je via app bij houden hoe zwaar en zo je bent.
2 maanden geleden
18w en niks bijgekomen 🤷🏼♀️ Bij eerste zwangerschap was het net hetzelfde
2 maanden geleden
Reactie op Moonwomxnn
18w en niks bijgekomen 🤷🏼♀️ Bij eerste zwangerschap was het net hetzelfd ...
Ik bijna 19 weken en niks aan gekomen
2 maanden geleden
16w en geen enkele gram bijgekomen. (Nog steeds 35,5kg). Toen ik werd opgenomen begin augustus woog ik maar 34. Daar hebben ze mij na 5 dagen naar de 36,5kg kunnen tillen, maar vanaf ik thuis kwam was ik ineens weer 35,5. Ik ben nooit zwaar geweest, maar ben van mezelf ook maar 143cm. Buikje heb ik ook gewoon helemaal niet. Klein uitstulpje, maar daar stopt het ook bij. Vind ik ergens best wel jammer... Mijn lichaam werkt echt al heel mijn leven tegen.