62 Reacties

2 maanden geleden

Ik reageer hier nog eens omdat ik niet goed weet wat doen. Ik ben vandaag 13w en ik blijf maar afvallen... ondertussen -3kg. Met de baby gaat gelukkig alles wel goed. Eten is zo en zo omwille van de misselijkheid... merk wel dat ik wat gezonder eet maar heb schrik dat ik ga blijven afvallen... wat me ook niet goed lijkt voor het kindje. Zou ik eens tot bij de huisarts moeten gaan? Weet niet goed wat de richtlijnen zijn, er werd mij alleen gezegd hoeveel ik maximum mocht bijkomen tijdens de zwangerschap...

2 maanden geleden

Reactie op 1995vantje

Ik reageer hier nog eens omdat ik niet goed weet wat doen. Ik ben vandaag 1 ...
Op de website van UZ Leuven staat per BMI een curve waar je best tussen kan blijven, per zwangerschapsweek. Had mijn vroedvrouw aangeraden, omdat ik zelf nog niets ben bijgekomen en daar ook vragen bij had. Als je ongerust bent, zou ik sowieso even polsen bij je gynaecoloog/vroedvrouw/huisarts

2 maanden geleden

Reactie op 1995vantje

Oohja, hierbij even de link: https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/aanbevolen-toename-op-basis-van-bmi

2 maanden geleden

Reactie op Fiie

Op de website van UZ Leuven staat per BMI een curve waar je best tussen kan ...
Bedankt voor je antwoord! Ik check het even en indien ik blijf afvallen best eens contact opnemen. Heb net een afspraak gehad bij de gynaecoloog maar zij heeft me niet gewogen. Wij hadden zelf geen weegschaal in huis en vandaag gaan halen en dus zo gezien dat ik nog ben afgevallen... volgende afspraak bij de vroedvrouw is pas 10 september... maar kan haar wel altijd bellen 😊

2 maanden geleden

Reactie op 1995vantje

Ik ben blijven afvallen tot ongeveer 18-19w. Ook door misselijkheid. Mijn gynae was niet ongerust maar mijn BMI was 26 dus had zogezegd wel al wat overgewicht. Daarna is het er stelselmatig bijgekomen (nog steeds 🙈). Als je ongerust bent, zeker eens bellen of langsgaan bij je arts.

2 maanden geleden

Reactie op roezptoez

Ik ben blijven afvallen tot ongeveer 18-19w. Ook door misselijkheid. Mijn g ...
Hier zou mijn bmi rond de 28 zitten dusja ook overgewicht zoals ze dat zo mooi omschrijven 🙈 en langs de ene kant ben ik wel blij dat ik niet direct bij kom maar weet niet in hoeverre dit "oké" is... ik ga volgende week nog eens kijken wat het geeft. Bedankt voor je reactie 😊

2 maanden geleden

Reactie op 1995vantje

Hier zou mijn bmi rond de 28 zitten dusja ook overgewicht zoals ze dat zo m ...
En ik eet wel maar veeeeel minder dan voor mijn zwangerschap en zit zo snel vol! Ik eet ook meer fruit en groentjes dus zo bekijk ik het wel positief 🙈

2 maanden geleden

Reactie op 1995vantje

En ik eet wel maar veeeeel minder dan voor mijn zwangerschap en zit zo snel ...
Ik ook hoor. Dus in dat opzicht maakte ze zich geen zorgen :) Is pas 'problematisch' als je quasi niet eet. Als je fruit en groenten eet (en voldoende water drinkt,) zeggen ze meestal al chapeau 😁

2 maanden geleden

Reactie op roezptoez

Ik ook hoor. Dus in dat opzicht maakte ze zich geen zorgen :) Is pas 'probl ...
Ja dat probeer ik wel! Denk dat ik me waarschijnlijk geen zorgen moet maken maar toch wel schrikken dat de teller blijft dalen terwijl ik verwacht had dat die ging stijgen 🙈 stelt me toch deels gerust!

2 maanden geleden

Nogal beschaamd maar zijn er nog mensen die al veel aangekomen zijn? In het begin veel overgeven en misselijk maar door navalit is dat helemaal weg. Lichaamsbeweging in overvloed door mijn job.. Ik eet niet overdreven ongezond maar toch al 6 kg op 14 weken 🥲🥲🥲 Kan bijna janken 😅
Ik ben totaal 5,7 totaal aangekomen in 16,6 weken tijd

2 maanden geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Ik ben totaal 5,7 totaal aangekomen in 16,6 weken tijd
Jij hebt er 2 🤭 ik maar eentje 😬🙈

Reactie op Mags7

Jij hebt er 2 🤭 ik maar eentje 😬🙈
Ben even veel aangekomen als van 1. Tegen het einde van de zwangerschap moet je eens meten.

2 maanden geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Ben even veel aangekomen als van 1. Tegen het einde van de zwangerschap moe ...
Moh. Aja oke dus tis dan helemaal niet zo raar? Voel me er echt zwaar onzeker over 🙈

Reactie op Mags7

Moh. Aja oke dus tis dan helemaal niet zo raar? Voel me er echt zwaar onzek ...
Nee hoor, 🙂‍↔️ is heel normaal laatste 3 maanden begon gewicht toe te nemen bij mij. Totaal was ik 21,5 kilo aangekomen, en na de bevalling en door borstvoeding verloor ik alle zwangerschaps gewrichten in 7 dagen.

2 maanden geleden

Hier morgen 17 weken en nu 1,5 kilo bij

2 maanden geleden

Reactie op Mags7

Nogal beschaamd maar zijn er nog mensen die al veel aangekomen zijn? In het ...
Ik al 3,5 kilo op 12 weken dus het gaat bij mij ook die richting uit. De dokter zei dat het helemaal geen probleem is door mn laag start gewicht. Hangt allemaal af van je bmi..

2 maanden geleden

Reactie op CaraM

Ik al 3,5 kilo op 12 weken dus het gaat bij mij ook die richting uit. De do ...
Op 8 weken hebben ze mijn gewicht gevraagd maar 13 weken echo niet.. misschien dat ik het volgende keer zelf eens aankaart.

2 maanden geleden

Reactie op Mags7

Nogal beschaamd maar zijn er nog mensen die al veel aangekomen zijn? In het ...
8 kg op 18 weken hier.

2 maanden geleden

Reactie op Triplo

8 kg op 18 weken hier.
Dankjewel om te delen. Dat geef wat extra gerustheid. Ik weet dat je eigenlijk niet mag vergelijken maar automatisch wil je dat toch als je niet weet waar je aan te verwachten 😊