44 Reacties

2 maanden geleden

Ik kan mij hier helemaal in vinden. Mijn vriend en ik willen ook dolgraag een meisje, dus als wij gaan weten dat het een jongen is, zal het ook een grote teleurstelling zijn. De mensen zeggen dan altijd zolang het maar gezond is, maar daar heb je geen boodschap aan, ook al bedoelen ze het wel goed. Ik heb al twee nipt tests achter de rug die mislukt zijn, dus wij weten het geslacht nog niet en dit zal nog even duren. Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen, wat voor mening de mensen dan ook mogen hebben...

2 maanden geleden

Amai, dat is hartverscheurend dit te horen je zegt basically dat u eigen zoontje niet welkom is omdat het een jongen is?hoe moet dat ventje zich later voelen wetend dat de mama alleen een meisje wou? Wie zegt dat je hierna geen meisje kan hebben?het is letterlijk een zegen voor al de mama's die willen zwanger worden maar helemaal hun bloed niet kan verder zetten .ik heb ook ne zoon en geloof me het is enorm waardevol wat je aan u kind hebt, de jongens zijn enorm lief en zorgzaam voor hun mama, meer dan je u kan inbeelden, sorry dit is mijn eigen mening zoals je u eigen mening hebt maar mn hart breekt ervan dit te lezen.als je u kindje niet wil is het dan beter dat je hem laat adopteren aan ouders die alles voor hem zullen doen met heel veel liefde.

2 maanden geleden

Reactie op mylittleangel

Amai, dat is hartverscheurend dit te horen je zegt basically dat u eigen z ...
Veel tekst, weinig woorden.

2 maanden geleden

Reactie op Emily0403

Ik kan mij hier helemaal in vinden. Mijn vriend en ik willen ook dolgraag e ...
Inderdaad... De zin 'als het maar gezond is' heeft totaal geen meerwaarde wanneer je je zo voelt... Je zit in zo'n enorme tunnelvisie voor de moment... Genderdisappointment is een ding. Het bestaat én is menselijk... De meesten durven er gewoon niet voor naar buiten komen. Begrijpelijk, als je ziet hoe mensen zonder empathie reageren op deze situatie. Alsof wij zelf onze emoties onder controle kunnen houden?

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Inderdaad... De zin 'als het maar gezond is' heeft totaal geen meerwaarde w ...
Ja, dat is heel jammer dat bepaalde mensen dat niet begrijpen

2 maanden geleden

Ik kan heel goed begrijpen dat er teleurstelling is als je liever een meisje had maar als die teleurstelling zo diep zit en je er jezelf niet overheen kan zetten zou ik hiervoor zelfs hulp voor zoeken. Dit klinkt niet gezond en je kindje in je buik verdient dit ook niet. Ik denk dat elk geslacht zijn voor en nadelen heeft....Ik ben zwanger van een tweede zoontje en mijn eerste zoontje is bijna 3 jaar en ik kan je zeggen het is zo een enorme schat! Ik heb een keer gelezen dat als je een jongetje krijgt dat is omdat god je wil laten voelen wat ware liefde is....Ben niet gelovig maar vond dit zelf wel leuk om te lezen. Het feit dat jou lichaam in staat is een kind te baren is een enorm groot geschenk hou dat in je achterhoofd...wat het geslacht ook is want hoe cliché het ook is, het is wel gewoon de waarheid.

2 maanden geleden

Wat als je een meisje had gekregen die niet gezond was ? Was je den even blij? Ik denk dat je al dankbaar mag zijn dag je een gezond kindje hebt

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Inderdaad... De zin 'als het maar gezond is' heeft totaal geen meerwaarde w ...
Hoe moeten jullie kids zich voelen als ze ongewenst zijn van jullie? Denk je dat ze gelukkig gaan zijn als jullie niet eens van hen kunnen houden alleen maar omdat ze niet het geslacht hebben dat jullie willen?? En het belangrijkste is NET dat jullie kindje gezond is, het boeit me niet wie me hierover wil aanvallen, Ik ben een mama die van al de kindjes houd die ik op de wereld breng, sommige moeders verdienen het niet eens om zwanger te worden, mijn God ..

2 maanden geleden

Reactie op Chelleke

Ik kan heel goed begrijpen dat er teleurstelling is als je liever een meisj ...
Prachtig verwoord

2 maanden geleden

Reactie op WelwillendeMuzieknoot361385

Wat als je een meisje had gekregen die niet gezond was ? Was je den even bl ...
Ben blij dat hier ook goeie mama's zijn. Zoals stel dat ze een meisje krijgen en die willen trans worden? Gaat hun kindje dan ook ongewenst zijn?

2 maanden geleden

Reactie op mylittleangel

Hoe moeten jullie kids zich voelen als ze ongewenst zijn van jullie? Denk j ...
Want jij bent wel zo perfect met je roken tijdens zwangerschap, bedoel je?

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Want jij bent wel zo perfect met je roken tijdens zwangerschap, bedoel je?
Heb je gelezen waneer het was? Ik ben ondertussen al lang gestopt met roken, je bent echt grappig 🤣 vond je niets om commentaar op te geven nee?

2 maanden geleden

Reactie op mylittleangel

Heb je gelezen waneer het was? Ik ben ondertussen al lang gestopt met roken ...
Maak dat de kat wijs. Jij vroeg toch ook om hulp, ik doe dat toch ook? Als je zelfs niks zinnigs te vertellen hebt, ga dan weg uit dit topic, want geen enkel van je reacties heeft tot nu toe meerwaarde gehad.

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Maak dat de kat wijs. Jij vroeg toch ook om hulp, ik doe dat toch ook? Als ...
In ben letterlijk gestopt, dat bericht dateerde van 2 maanden geleden, Ik was toen net 6 weken zwanger en was er pas achter gekomen dat ik zwanger was, mijn kids zijn belangrijker dan wat dan ook, en ik heb er iets om gedaan toch? Je mag zeker hulp vragen , raad vragen enz, maar best is dat je dan naar een psycholoog ofzo gaat toch? Ik ben ook gestopt met roken en was heel moeilijk na 20 jaar.

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Maak dat de kat wijs. Jij vroeg toch ook om hulp, ik doe dat toch ook? Als ...
Ik ben en ik ga waar ik wil , zoek dan ook geen reacties op van mensen die het goed bedoelen. Simpel

2 maanden geleden

Reactie op mylittleangel

Ik ben en ik ga waar ik wil , zoek dan ook geen reacties op van mensen die ...
'Sommigen verdienen het niet zwanger te zijn'. Bedoel je zoiets echt goed, ja? https://www.demorgen.be/nieuws/als-gewoon-een-gezond-kindje-niet-genoeg-is-het-taboe-van-de-geslachtsteleurstelling~b388ec9a/?referrer=https://www.google.com/ Lees je wat meer in. Het is een taboe om hierover te praten, ook al hebben énorm veel mama's het hier moeilijk mee. Door de harteloze en non empathische reactie van je worden mensen net nog meer depressief en angstig dit onderwerp aan te kaarten.

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

'Sommigen verdienen het niet zwanger te zijn'. Bedoel je zoiets echt goed, ...
Met alle respect, maar waarom ga je niet meteen naar een psycholoog ipv op een applicatie te vragen aan mensen met allemaal verschillende meningen?

2 maanden geleden

Reactie op mylittleangel

Met alle respect, maar waarom ga je niet meteen naar een psycholoog ipv op ...
Hoe kan men nu hulp krijgen van een psycholoog die hier 9 op de 10 zelf geen ervaring mee heeft? Het lijkt mij toch enigszins logischer dat men eerst hulp vraagt bij mama's die eventueel hetzelfde hebben meegemaakt. En hoe zij hier mee zijn omgegaan? Jij hebt toch ook tips gevraagd over roken aan moeders die er ook mee worstelden? Hoe kan je nu tips geven over het opvoeden van een hond wanneer je zelf nooit een hond hebt gehad? Hoe kan je nu tips geven over schaatsen, wanneer je zelf nooit op schaatsen hebt gestaan? Denk na.

2 maanden geleden

Reactie op mylittleangel

Met alle respect, maar waarom ga je niet meteen naar een psycholoog ipv op ...
Zelf ben ik op mijn 14de naar een psycholoog gestuurd geweest wegens eetstoornissen en groeistoornissen. Ik kan je meedelen, men weet niet waarover men praat in deze 'psychologie'praktijken. De woorden die ik daarbinnen heb gehoord, daar zou je van verschieten. Ik heb dus al een eerste ervaring gehad van een psycholoog te spreken. Deze keer wil ik het dus anders aanpakken en een publiek aanspreken die er misschien wél ervaring mee heeft. En dát lijkt mij momenteel de beste keuze die ik vandaag heb kunnen maken en heb er nog steeds geen spijt van.

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Zelf ben ik op mijn 14de naar een psycholoog gestuurd geweest wegens eetsto ...
Ja ik begrijp het wel , ik heb hier ook nooit van gehoord dit is de eerste keer dat ik erover lees, en ik hoop echt oprecht dat je gelukkig word met je gezinnetje met de juiste hulp, we hebben allemaal inderdaad erge dingen meegemaakt , erge traumatische ervaringen enz (ik ook) maar ik hou van al mijn kids onvoorwaardelijk, mn eerste kindje heeft me enorm laten groeien . Ik hoop dat alles goed komt en dat jullie echt gelukkig mogen worden.