6 Reacties

5 maanden geleden

Is een beetje zoals een gewoon gynaecologisch onderzoek, behalve dat ze dat kijken waar het vrucht- en dooierzakje en vruchtje zich bevinden en hoe groot ze al zijn 😊 je kan misschien ook al het hartslagje zien afhankelijk van hoe ver je al bent. Eventueel nemen ze ook bloed af voor een onderzoek (antistoffen tegen cmv, toxo enz.) als je dat nog niet hebt gehad. Veel succes!

5 maanden geleden

Goh het is niet veel speciaals hoor. De gynaecoloog gaat vragen naar de eerste dag van je laatste menstruatie en dan dus een inwendige echo doen. Ik weet niet of je dat al eens gehad hebt? Dan gaat hij/zij meten op het scherm hoe groot de baby is en het hartje mogelijks even laten horen. De hele tijd zit je dus wel met die staaf vanonder 🙈. Als de meting is gebeurd, kan het zijn dat je uitgerekende datum wat wordt aangepast. Daarna mag je van de stoel weg en krijg je hopelijk een tissue om het glijmiddel wat op te vegen en mag je jezelf terug aankleden. Daarna kan je nog vragen stellen en geeft de gyn nog info over wat je wel en niet mag. Bij het onthaal moet je dan meestal ook al alle volgende afspraken plannen en ik kreeg ook direct bij de eerste echo een roze doos mee 🥰

5 maanden geleden

Reactie op ineke1303

Goh het is niet veel speciaals hoor. De gynaecoloog gaat vragen naar de eer ...
Bedankt!

5 maanden geleden

Reactie op ineke1303

Goh het is niet veel speciaals hoor. De gynaecoloog gaat vragen naar de eer ...
Danku!

5 maanden geleden

Kleine tip: ga eerst plassen! Het is inwendig dus er wordt redelijk wat gepord. Bij mijn eerste werd ik ook gewogen en de keren erna ook (ik kwam in het begin niet bij, maar viel af bij mijn eerste kind)

5 maanden geleden

Reactie op Mommy-to-be!

Kleine tip: ga eerst plassen! Het is inwendig dus er wordt redelijk wat gep ...
Bedankt!