40 Reacties

één maand geleden

Reactie op Fiie

Ik had het laatst ook op restaurant, lekker frietjes aan het eten met mayon ...
Ja inderdaad 🫣 we moeten echt opletten in alles dat wij nu eten 😅

één maand geleden

Ik kijk eeeecht niet naar wat ik eet, hoor. Als we zo gaan paranoïde worden met eten, kan je beter niks meer eten.. Zijn je groenten wel fatsoenlijk gewassen? Alsjeblieft he... Ik was ze nog niet eens volledig. Salami? Lekker. Spiegelei? Gewoon eten. Bicky? Heb ik allemaal nu al meerdere malen gegeten tijdens zwangerschap. En alles bleek meer dan prima te zijn op de 20w echo.

één maand geleden

Reactie op ribeiro pacheco mart

Ja inderdaad 🫣 we moeten echt opletten in alles dat wij nu eten 😅
Hoe doen mensen dat dan die nooit wisten dat ze überhaupt zwanger waren? Mijn mama at ook gewoon nog alles tijdens beiden zwangerschappen en ik eet ook gewoon nog alles. Je maakt jezelf enkel maar paranoia.

één maand geleden

Reactie op LynnVC02

Ik kijk eeeecht niet naar wat ik eet, hoor. Als we zo gaan paranoïde worden ...
Tja, ouders met een kindje dat een afwijking heeft door dit of dat te eten en toxoplasmose op te lopen, zullen je hierin niet volgen. Dat kan ook pas tot uiting komen ná de geboorte. Ik neem liever geen risico's.

één maand geleden

Reactie op roezptoez

Tja, ouders met een kindje dat een afwijking heeft door dit of dat te eten ...
Er kan sowieso vanalles gebeuren. Hoeft niet altijd aan je voeding te liggen. De kans is zoo enorm klein. Hoop dat je elk klein beetje voedsel dan wel goed nakijkt achterop de ingrediëntenlijst. Amaaai

één maand geleden

Reactie op LynnVC02

Er kan sowieso vanalles gebeuren. Hoeft niet altijd aan je voeding te ligge ...
Ja, want ik heb ook voedselintoleranties :) geen reden om zo fel te doen. Mensen die wel willen opletten doen dat toch gewoon?

één maand geleden

Reactie op LynnVC02

Hoe doen mensen dat dan die nooit wisten dat ze überhaupt zwanger waren? Mi ...
Ik heb risico op toxoplasmose.. dus ik luister gewoon wat mijn dokter tegen mij verteld zoals andere zwangere vrouwen zeker ? 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op roezptoez

Ja, want ik heb ook voedselintoleranties :) geen reden om zo fel te doen. M ...
Jij mag van mij paranoia rondlopen de hele dag door. Mij niet gezien. Als jij daar gelukkig van wordt🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Reactie op roezptoez

Ja, want ik heb ook voedselintoleranties :) geen reden om zo fel te doen. M ...
Ongelofelijk … 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op LynnVC02

Jij mag van mij paranoia rondlopen de hele dag door. Mij niet gezien. Als j ...
Wow, hoe volwassen van jou om hier zulke opmerkingen te zetten. Heeft iemand gezegd dat jij niet mag eten wat je wil? Laat mensen toch voorzichtig zijn als deze voorzichtig willen zijn. Ik neem liever ook geen risico's, zou het niet over mij hart krijgen om na 2 miskramen ervoor te zorgen dat onze baby een afwijking heeft omdat ik gewoon eet wat ik wil.. Maar alle respect voor degene die dat wel willen doen!

één maand geleden

Reactie op Fiie

Wow, hoe volwassen van jou om hier zulke opmerkingen te zetten. Heeft ieman ...
❤️❤️!

één maand geleden

Reactie op Fiie

Wow, hoe volwassen van jou om hier zulke opmerkingen te zetten. Heeft ieman ...
🧡

één maand geleden

Heb een keer aan de gynaecoloog gevraagd ivm zelf gemaakte chocomousse. Een klein potje kon geen kwaad zei ze, maar ineens een hele kom was een ander verhaal en natuurlijk en ook niet dagelijks. Thuis groentjes goed wassen en koude groentjes bij een gerecht op restaurant of tussen een broodje zouden voor een keer ook weinig risico hebben. Dat is wat mijn gynaecoloog zei, maar ik ben natuurlijk geen arts. Denk dat elke mama of toekomstige mama moet doen waar ze zichzelf goed bij voelt.

één maand geleden

Reactie op Ooievaar12

Heb een keer aan de gynaecoloog gevraagd ivm zelf gemaakte chocomousse. Een ...
Dankuwel voor je reactie ☺️

één maand geleden

Reactie op ribeiro pacheco mart

We zullen dan best afwachten wat andere mama’s erover weten 😅😅
Volgens chatGPT is het alleszins zonder onveilige middelen. En die is al streng geweest 😂 dus geen probleem denk ik :)

één maand geleden

Reactie op LynnVC02

Jij mag van mij paranoia rondlopen de hele dag door. Mij niet gezien. Als j ...
Vroeger keken ze er inderdaad niet naar. Omdat er vroeger veel minder kennis was. Veel meer vroeggeboortes, miskramen en kindjes met levenslange beperkingen. Percentueel gezien wordt de mens met de jaren slimmer, voert meer onderzoeken uit waardoor zulke problemen binnen de perken kunnen gehouden worden. En dit door simpelweg een dieet aan te houden voor maar 9 maand. Geen operaties, pillen slikken, doodgeboortes,… ik weet wat ik kies. Maar ja. Jij mag zeker eten wat je wil! Misschien moet je het gewoon op een andere manier formuleren in de toekomst. Ieder heeft zijn eigen beweegredenen.

één maand geleden

Reactie op sorpie

Volgens chatGPT is het alleszins zonder onveilige middelen. En die is al st ...
Ewel das goed 😅😅

één maand geleden

Volgens mijn huisarts moet je enkel opletten met verse saus met rauw ei. Bij kant-en-klare sauzen zou het in orde moeten zijn!😊 Er is een handige app: zwangerHap. Hierop kijk ik altijd als ik ergens over twijfel 😊

één maand geleden

Hallo, ik zelf heb een frituur en kan je meedelen dat veilig is doordat het eigeel gespasteuriseerd is!

één maand geleden

Dat het veilig is*