Ik vroeg me af of er bepaalde afmetingen zijn voor een babybox/speelbox. Wij willen deze kopen -> https://www.bol.com/nl/p/wieg-co-sleeper-xl-2-in-1-90-x-45-cm-incl-matras-massief-beukenhout-nino-fillikid/9300000121450598?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Deze gaan we gebruiken aan ons bed als co Sleeper maar ook als babybox in de woonkamer. Wat zo speciaal is aan deze is dat de reling naar beneden en naar boven kan. Ik ben zelf mindervalide en alsook vrij klein. Zo een standaard babybox zou lukken voor de eerste paar maanden maar vanaf dat de bodem moet zakken , geraak ik niet meer bij het kindje om haar op te pakken.
Nu vroeg ik me af of de afmetingen wat ok zijn voor een baby om zich erin te bewegen.
Ik heb al gehoord bij het VAPH ( een instantie waar je hulp kunt krijgen als je mindervalide bent. Bv een budget om hulp te kunnen betalen etc ) bij het VAPH kan je ook dingens aankopen die aangepast voor kinderen. ( Electrische bedden etc ) Maar blijkbaar kom ik hiervoor niet in aanmerking omdat ze het niet vaak voor hebben dat een mindervalide moeder zorg neemt voor een kind.
Sorry voor de lange uitleg. Maar het vinden van zo'n babybedje duurde lang. Dus ik hoop dat dit bedje geschikt blijft voor een aantal jaar 🫣