11 Reacties

4 maanden geleden

Dit mag blijkbaar niet. https://www.veiligverkeer.be/veilig-rijden/gordel/autogordel-zwanger#is_een_zwangerschapsgordel_een_gordelverlenger_of_een_hulpstuk_voor_de_gewone_gordel_veilig

4 maanden geleden

Mijn gynaecoloog zei dat dat niet nodig was en dat het ook mogelijks niet helemaal veilig zou zijn in geval van aanrijding. Of het voor de verzekering geldig is, betwijfel ik ook. Als je je gordel gewoon onder je buik doet en niet erop, is het voldoende.

4 maanden geleden

Zie:

Reactie op roezptoez

Dit mag blijkbaar niet. https://www.veiligverkeer.be/veilig-rijden/gordel/a ...
Wij hebben nooit problemen gehad in België,

Reactie op roezptoez

Zie:
Eerlijk ze hinderen echt niet, komt echt wel strak te staan,

4 maanden geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Ik neem geen risico's voor mijn ongeboren kind. Verzekering liet ook weten dat ze niet tussenkomen in geval van ongeval en als je dit gebruikt.

Reactie op ineke1303

Mijn gynaecoloog zei dat dat niet nodig was en dat het ook mogelijks niet h ...
Ik heb een auto ongeluk gehad met me oudste dochter en partner. En was blij dat ik dit in de auto had, anders hadden ze me naar ziekenhuis kunnen brengen. Zelfs agenten zeiden dat wees blij dat je die om had

4 maanden geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Staat op website van kind en gezin wat uit België komt..

Reactie op ineke1303

Mijn gynaecoloog zei dat dat niet nodig was en dat het ook mogelijks niet h ...
Ik heb echt last van de auto riem

4 maanden geleden

Ik zou het eens navragen bij je dokter, maar je doet natuurlijk wat je zelf wilt hé. We zeggen maar wat wij gehoord hebben. Bij mij zit mijn gordel makkelijk onder mijn buik over mijn heupbeen en ik heb er nooit last van.

4 maanden geleden

Ik zou goed uitzoeken of deze wettelijk mogen of niet, en wat verzekeringen ermee doen indien er iets fout loopt. Er is in de loop der jaren zoveel veranderd op vlak van verkeersveiligheid (vroeger kon je zelfs vrijstelling tot dragen van gordel krijgen als zwangere vrouw) en er zijn zoveel snufjes uitgekomen die je veiliger zouden moeten doen voelen... maar als puntje bij paaltje komen soms gevaarlijker kunnen zijn in bepaalde situaties. Natuurlijk hoopt iedereen dat er nooit iets zal gebeuren uiteraard, maar het draait als het zover komt toch op "geluk hebben" en hopen dat er een engelbewaarder op je schouder zit op dat moment. Mijn ouders bvb. hebben een zwaar verkeersongeval gehad toen mijn moeder 8maand zwanger was van mij, ze zat volledig gekneld in het wrak en tot vandaag snappen ze nog steeds niet hoe we er alle 3 levend zijn uitgekomen. Ik spreek nu van begin jaren 80 toen er van airbags, gordels, kinderzitjes etc nog niet echt veel sprake was.