12 Reacties

2 maanden geleden

Uitwendig ☺️

2 maanden geleden

Urine ivm vatbaarder voor blaasontsteking 16w was bij mij enkel naar harttonen luisteren. Maar ik vermoed uitwendig ondertussen al wel..
Uitwendig, heb gewoon via me buik een echo gehad. Gynaecoloog maakte gewoon heel makkelijk echo via de buik

2 maanden geleden

Ik had op 16w een afspraak met een vroedvrouw. Zij had uitwendig een echo gemaakt, maar bekijkt dan wel niets medisch. Was al leuk om de baby even te zien en te zien dat het hartje nog goed klopt. Achteraf ook in een potje moeten plassen voor een urinetest, dan kijken ze of je een blaasontsteking hebt. Zou je minder voelen tijdens de zwangerschap

Reactie op Fiie

Ik had op 16w een afspraak met een vroedvrouw. Zij had uitwendig een echo g ...
Nou die heb ik gehad in de zwangerschap, blaasontsteking en dat is geen pretje. Die voelde ik echt zo erg dat ik geen dag meer kon wachten, bleek nog maar begin van blaasontsteking te zijn, bij al me 2 meiden

2 maanden geleden

Heb ook een 16w echo gehad uitwendig. Ze keken dan naar de vorm van het gezichtje en of het geslacht wel degelijk juist zat met de nipttest.

2 maanden geleden

Is een 16-weken echo nodig? Mijn gynaecoloog zei dat ik gewoon naar de huisarts moest gaan om bloeddruk te meten en dat was het. Ik hoefde geen echo zei ze?

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Is een 16-weken echo nodig? Mijn gynaecoloog zei dat ik gewoon naar de huis ...
16 weken is normaal een controle bij de vroedvrouw. Sommige vroedvrouwen luisteren naar het hartje, andere maken ook een echo

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Is een 16-weken echo nodig? Mijn gynaecoloog zei dat ik gewoon naar de huis ...
Is afhankelijk van gynaecoloog tot gynaecoloog of ze op 16w een echo doen

2 maanden geleden

Reactie op marisje1990

16 weken is normaal een controle bij de vroedvrouw. Sommige vroedvrouwen lu ...
Ik heb niet eens een vroedvrouw? Hoe krijg je deze? Ik doe alles bij de Gynaecoloog. Hier is mij nooit over ingelicht geweest. Ook niet door mijn mama.

2 maanden geleden

Reactie op LynnVC02

Ik heb niet eens een vroedvrouw? Hoe krijg je deze? Ik doe alles bij de Gyn ...
Vroedvrouw is ook niet verplicht. Ik heb dat nu genomen omdat ik dacht dat dat verplicht was, maar ik vind deze geen meerwaarde dus moest ik ooit opnieuw zwanger zijn, dan zou ik het ook bij de gynaecoloog gewoon houden

2 maanden geleden

Reactie op LW1999

Vroedvrouw is ook niet verplicht. Ik heb dat nu genomen omdat ik dacht dat ...
Ah, oké. Ik ben al opgelucht dan op dat vlak. Enkel jammer dat ik geen 16-weken echo heb. Eerstvolgende is de 20-weken. :/