14 Reacties

Dan moet je wachten tot uitslag van de nipt test, je krijgt dan denk ik een termijn echo.

3 maanden geleden

Je weet meer onmiddellijk van de nekplooimeeting dit kunnen ze zien op echo daarna laat je bloedprikken voor de nipt test

3 maanden geleden

Bij mijn 12 weken zei de gynaecoloog dat zijn nekplooi er “normaal” uit zag, en neus ook, waardoor hij zei de kans op een kindje met downsyndroom is veel minder. Ik doe geen nipt test ook niet bij mn vorige gedaan

3 maanden geleden

Als de nekplooi afwijkend is, wordt de nipt niet uitgevoerd. De nipt is er alleen om afwijkingen op te sporen nadat de nekplooimeting al ok is.

3 maanden geleden

Reactie op Triplo

Als de nekplooi afwijkend is, wordt de nipt niet uitgevoerd. De nipt is er ...
Oke dankuwel dus 8/8 ga ikntoch tenminste al weten if het gezond is of niet

3 maanden geleden

Nekplooimeting is dan al meteen. Heb 3 dagen geleden mijn 12 weken echo gehad en daar hebben ze het al gemeten

3 maanden geleden

Reactie op LSteurs

Nekplooimeting is dan al meteen. Heb 3 dagen geleden mijn 12 weken echo geh ...
En alles oke?

3 maanden geleden

Reactie op Triplo

Als de nekplooi afwijkend is, wordt de nipt niet uitgevoerd. De nipt is er ...
Klopt niet hoor. Ik ben van België en hier wordt de NIPT altijd uitgevoerd, zelfs na de nekplooimeting.

3 maanden geleden

Reactie op HopefullyMommy2025!

En alles oke?
Op eerste zicht wel ja..nekplooi was goed van dikte dus downsyndroom kan al deels worden uitgesloten. Gezicht hebben we niet kunnen bekijken want daarvoor lag ons baby'tje niet goed.

3 maanden geleden

Reactie op Stay1620

Klopt niet hoor. Ik ben van België en hier wordt de NIPT altijd uitgevoerd, ...
Mijn gynaecoloog laat de keuze of we na de echo nog een bloedafname willen. Hier ook van België 😊

3 maanden geleden

Reactie op Stay1620

Klopt niet hoor. Ik ben van België en hier wordt de NIPT altijd uitgevoerd, ...
Als die echt afwijkend is stellen ze een vruchtwaterpunctie voor ipv de nipt dacht ik? Je zal dan nog steeds keuze hebben om de nipt te laten uitvoeren en niet de punctie.

3 maanden geleden

Reactie op miloli

Als die echt afwijkend is stellen ze een vruchtwaterpunctie voor ipv de ni ...
Indien de nekplooimeting afwijkend is gaan ze idd wss andere onderzoeken voorstellen zoals de punctie of vlokkentest. Maar ervan uitgaand dat de meting goed is, wordt nog steeds de NIPT uitgevoerd (tenzij je dat niet wil natuurlijk, het is niet verplicht voor niemand). 😊

3 maanden geleden

Reactie op Stay1620

Indien de nekplooimeting afwijkend is gaan ze idd wss andere onderzoeken vo ...
Dat is exact wat ik ook zei ;). Als de nekplooi afwijkt, doen ze geen nipt, maar direct andere onderzoeken.