15 Reacties

5 maanden geleden

Bij mijn kleindochter helpt de “mam-fles” en “diffrax LOVI fles” heel goed. En al wandelend met de speen tussen de vingers. Dat ze je huid voelen. En in donkere kamer. Ook droomvoedng lukt hier goed. Wij hebben ook een fijntje. 18weken, 61cm en 5,2kg.

5 maanden geleden

Reactie op ons prinses

Bij mijn kleindochter helpt de “mam-fles” en “diffrax LOVI fles” heel goed. ...
Dankje voor de tips ☺️ ik ga zometeen die soort flesjes opzoeken en bestellen. 🤞

5 maanden geleden

Geen tips, buiten de mam flesjes idd. Maar: onderaan de curve? Volgt ze haar eigen curve goed? Dat is eigenlijk het enige wat je je moet aantrekken, hé. Dat ze goed groeit en bijkomt. Onze dochter is 16 weken. Weegt 5,2 kg en is 59 cm groot. Ni zo'n heel groot verschil

5 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Geen tips, buiten de mam flesjes idd. Maar: onderaan de curve? Volgt ze haa ...
Dit is de curve die word gemeten bij kind en gezin (België) en daar zeiden ze dat ze te weinig vooruitgang maakt. Het is ook men eerste kindje dus maak me nogal snel zorgen 🤭 idd niet zo'n groot verschil. Ik hoop binnenkort met de oefenhapjes beetje meer calorieën bij haar binnen te krijgen. Maar is nog afwachten hoe dat gaat lopen natuurlijk 🫣 grtjs

5 maanden geleden

Geen idee of je het een optie vindt en is geen flesje maar dan kunnen je mama en zus misschien wel helpen, in Italië raden ze aan voor kleine kindjes die geen fles willen een kleine sonde aan je vinger of aan je bh bandje te kleven en zo op je borst/huid en hierdoor melk te geven vanuit een spuitje, dan heeft je kindje wel de warmte zoals aan de borst maar moet je niet aanleggen.. is wel wat omslachtig maar in nood kan dit misschien helpen?

5 maanden geleden

Reactie op Allastor

Geen idee of je het een optie vindt en is geen flesje maar dan kunnen je ma ...
Ja idd, nood breekt wet 🫣 en ik sta open voor alles.. wil gewoon dat men kleine meid beetje beter groeit... Dus héél hard bedankt! Ik ga dit zeker ook proberen 😌 Grtjs

5 maanden geleden

Proberen als ze wakker is, maar geen honger heeft. Rondlopen en blijven babbelen/afleiden. Beetje melk aan de buitenkant van de speen doen. Speen wat op/rond borst leggen op voorhand. Vooral heel geduldig zijn. Eens ze teveel begint te Wenen of protesteren stoppen om negatieve associatie te vermijden. Natural flow van avent hebben wij gebruikt, begonnen met een grote maat (exact volgens leeftijd), maar daarna - eens de fles geen issue meer was - verkleint omdat ze teveel terug gaf.

5 maanden geleden

Reactie op dolli

Dit is de curve die word gemeten bij kind en gezin (België) en daar zeiden ...
Ja, weet ik, hoor. Ik bedoelde met die vraag vooral: wa een zever dat ze je daarmee ongerust maken. Niet op jou bedoeld, maar op K&G. Je bent goed bezig en je meid ook. Snap je, hoor. Dat je je snel zorgen maakt, maar volgens mij echt niet nodig 😘

5 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Ja, weet ik, hoor. Ik bedoelde met die vraag vooral: wa een zever dat ze je ...
Mercikes voor de bemoedigende woorden 🥰 doet een moederhart goed 😁 en klopt wel wat je zegt.. k&g slaagt wel vaker de bal mis. Maar is niet leuk om te horen natuurlijk, voelde me zelfs beetje een mislukkeling, omdat men melk dan niet rijk genoeg is aan vetten ofzo..🫣 Maar heb opzich een vrolijke baby (over het algemeen) dus houd ik dat maar als 'maatstaf'

5 maanden geleden

Reactie op dolli

Mercikes voor de bemoedigende woorden 🥰 doet een moederhart goed 😁 en klo ...
Oh, maar allez! Je bent alles behalve een mislukking, hé! Je doet wat best is voor je kindje en bent een betrokken mama. Laat je maar ni gek maken 😘

5 maanden geleden

Als logopedist raden we veel de lansinoh flessen aan. De speen op voorhand opwarmen kan helpen, rondwandelen, laten ruiken en op dezelfde manier laten aanhappen als aan de borst, met vers gekolfde melk. Kind en gezin.. 🙄 niet te veel zorgen over maken. Mijn zoontje was eens gekrompen 🤭! Sommige wachten tot de weegschaal piept anderen gokken tussen de bewegende getallen op de weegschaal! Jij kent je kindje het beste en je zal echt wel door hebben als er iets mis zou zijn hoor!

5 maanden geleden

Gaat ze naar een kinderopvang of blijf je lang thuis met je kindje ? Zolang er genoeg luiers zijn en ze is gelukkig je niets van die groeicurve aantrekken !

5 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Als logopedist raden we veel de lansinoh flessen aan. De speen op voorhand ...
Uit interesse: wat is er zo speciaal aan die Lansinoh flessen?

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Uit interesse: wat is er zo speciaal aan die Lansinoh flessen?
Ze kunnen die speen pakken zoals aan de borst, namelijk heel het tepelhof zit normaal in de mond bij borstvoeding. De avent flessen hebben die mogelijkheid minder. Daar is het enkel de ‘tepel’ die in de mond verdwijnt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat alle kindjes slecht drinken aan een avent of alle kindjes goed drinken aan een lansinoh. Maar bij fles weigeren na borstvoeding hebben die lansinoh wel vaker succes omwille van de vorm van de speen! Maar blijft proberen en ieder kindje is anders :-)

5 maanden geleden

Hoe gaat het ondertussen ?