12 Reacties
7 maanden geleden
Hier kreeg ik de raad om het buikje te masseren wanneer ons dochtertje geen krampen had. Als ze krampjes hebben is het buikje sowieso al heel opgespannen en hebben de massagetechnieken niet veel nut. Ik masseer dus nu dagelijks een aantal keren. Ons meisje had ook een dikke week geen stoelgang en hoewel dat normaal is voor borstvoedingbaby’s vond ik het heel zielig omdat ik ze wel zag drukken en scheetjes hoorde laten, maar geen stoelgang. Dat masseren op ontspannen momenten heeft voor haar de verandering met zich meegebracht.
7 maanden geleden
Wij kregen als advies bij ons dochtertje om Hepar water te gebruiken. En dit hielp enorm ! Misschien een tip om ook eens te proberen ?
7 maanden geleden
Reactie op LieselotS
We hebben die ook gebruikt en arts zei dat als die kleur zo donkerder groen ...
Ja wij dachten ook koemelkallergie maar de kinderarts en vroedvrouw zijn overtuigd van niet😅 dusja wij weten het niet meer🤷♀️ en het is zo zielig om hem zo ongelukkig te zien😢
7 maanden geleden
Reactie op Joycevdbx
Ja wij dachten ook koemelkallergie maar de kinderarts en vroedvrouw zijn ov ...
Kan je niet zelf eens proberen met een koemelkvrij melk? We probeerden eerst novalac allernova (geen lactose en geen koemelkeiwitten heel klein verknipt), dan naar althera gegaan (wel lactose en nog steeds klein verknipte ketens, dan naar die nutrilon omneo en weende alleen maar, terug naar althera, maar omdat hij nog steeds ongemakkelijk was hebben we nu een melk op voorschrift zelfs !
Ik ben ook gewoon zelf gestart met die novalac allernova.. kost alleen wat meer geld maar als je dat probeert en je kindje heeft geen last meer dan is het wel duidelijk lijkt me ?
7 maanden geleden
Reactie op LieselotS
Kan je niet zelf eens proberen met een koemelkvrij melk? We probeerden eers ...
Ik kan het wel zelf proberen maar ik weet het niet zo goed het is volledig nieuw voor mij . En zomaar veranderen terwijl de arts en vroedvrouw er van overtuigd zijn dat het geen koemelkallergie is ja ik weet het niet zo goed 🤷♀️
7 maanden geleden
Reactie op Joycevdbx
Ik kan het wel zelf proberen maar ik weet het niet zo goed het is volledig ...
Ben hier ook zelf beginnen proberen.. en dan was het van ahja misschien toch koemelkallergie 😅!
Doe vooral wat jij denkt dat goed is voor je kindje. Je kent hem het beste!
7 maanden geleden
Reactie op LienM2024
Welke voeding gebruiken jullie nu op voorschrift? Wij hebben novalac aminov ...
We hebben dezelfde! Gaat goed bij ons. Ze wouden eerst die neocate voorschrijven maar die is blijkbaar super dun ! Enige nadeel aan die novalac vind ik dat die moeilijk oplost.. we hebben nu zo een melkklopper (voor koffie) gekocht en dat werkt al beter.
7 maanden geleden
Reactie op LieselotS
We hebben dezelfde! Gaat goed bij ons. Ze wouden eerst die neocate voorschr ...
Bij ons net hetzelfde bij het oplossen! En ook opgelost met zo'n melkkloppertje ☺️
Heeft jullie kindje soms nog wel krampjes gehad bij het veranderen? Of was het meteen goed?
7 maanden geleden
Reactie op LienM2024
Bij ons net hetzelfde bij het oplossen! En ook opgelost met zo'n melkkloppe ...
We geven het nu twee weken en ik vind dat het pas sinds een weekje echt beter is! Heeft wel eventjes tijd nodig gehad. Zijn kaka was wel na 2 dagen al veranderd van kleur en textuur :-)
6 maanden geleden
Reactie op LieselotS
We hebben die ook gebruikt en arts zei dat als die kleur zo donkerder groen ...
Wist niet dat de kleur en geur van de kaka met koemelkallergie te maken kon hebben! 😯 Onze vroedvrouw en arts zeiden dat dat eigen was aan die omneo, dat zou donkergroene stoelgang geven die slecht ruikt... maar dus erge krampjes en constipatie dus we zijn ermee gestopt. Geven nu ook koemelkvrije melk, de Novarice. Stoelgang was 1x mosterdkleur en daarna terug donkergroen, heel vreemd. 🤨