Dames,
Ik heb al vanalles voorzien voor de kraamperiode, namelijk slaapkleedjes, comfortabele kledij, ondergoed, borstvoedingsbeha's...
Maar ik twijfel wat aan te doen tijdens de bevalling. De vroedvrouw zei iets los, waarbij we ook snel en makkelijk de baby op de borst kunnen leggen.
Wat hebben jullie voorzien? Vind niet echt iets waar ik mij goed bij voel...
Dank je!
Ik denk dat ik een losse pijama ga halen met knoopjes zo dat ik het makkelijk kan openen om de baby op mijn borst te leggen, ook kan ik tijdens de bevalling de knopen openen maar toch niet volledig naakt liggen want daar voelde ik me ook niet echt prettig bij, te dikke kleren voor de bevalling wou ik ook niet want we zwete heel erg, wel een kamerjas voor erna want na de bevalling krijg je het koud
Ik denk een oude t-shirt of pyjamashirt. En als ik het niet koud heb wil ik de bevalling in mijn blootje doen. Voor de dagen nadien in het ziekenhuis neem ik pyjama/slaapkleed met knoopjes mee zodat dit makkelijk open kan voor borstvoeding.
https://www.zalando.be/anna-field-mama-2-pack-top-bordeauxblack-ex429g02a-g11.html
Ik heb deze tops gekocht bij Zalando en deze zijn echt heel comfortabel.
Ik vond een slaapkleedje in een paar maten groter wel fijn. Maar dat is echt wat jij zelf wilt. Een los topje kan ook fijn zijn en dan ligt je kindje meteen makkelijk op de borst. Sommige vrouwen bevallen in een operatiehemdje. Dus dat kan ook nog een optie zijn.
Ja ik ga op zoek naar een paar nachtbh's, lijkt me wel handig ook met lekkende borsten enzo 's nachts. En dat is denk ik ook wel handig voor in een bad.
Ik lees trouwens ook vaak dat het handig is om in de aanloop naar de bevalling een goede matrasbeschermer op je bed te doen voor als je vliezen breken in bed 😅
En voor de vrouwen die in bad willen zitten? Gewoon bh?
Ik zou dat ook naakt doen. Vroedvrouw gaf als tip als je bh of shirtje draagt in bad om een verse t-shirt in de buurt te houden om aan te doen als je uit bad komt. Zodat je het niet koud krijgt.
Ik had een velours hemd van de zara aan, dat vanbinnen in katoen was met knopjes, was top!! Bevallen is sowieso onderaan naakt (lol) dus wat je erboven aanhebt is ook niet super belangrijk, zeker als je borstvoeding geeft. Geen bh en iets met knopjes is mijn tip. Ik heb graag dat mijn armen bedekt zijn, dus had lange mouwen aan.
Spreken wij hier over Nederland of België? Ik dacht dat je in België gewoon ziekenhuis short krijgt om aan te doen tijdens de bevalling? Of heb ik het mis …
In Nederland weet ik wel dat je kleren draagt
En voor na de bevalling iets anders.
Ik zou niet m’n mooiste nachtkleding aandoen op de bevalling zelf haha! Nadien kan je wel iets mooiers aandoen vermoed ik.