26 Reacties

6 maanden geleden

Misschien kan je een slaapzakje van 0,5 tog kopen?

6 maanden geleden

Wij hadden dezelfde babyfoon bij ons eerste kindje en hebben die meldingen wel uit gezet. De camera zelf werd ook warm en zat er vaak 4 tot 5 graden naast. Kan je al eens checken met een eigen thermometer eventueel? Ons zoontje sliep tot 6 maanden enkel beneden bij ons, zodat we konden controleren of hij nog ademde. Maar kan me inbeelden dat het geen optie is als je kindje niet slaapt in een lichte ruimte met prikkels. Kan je haar ademhaling zien op de camera? Dat stelt me ook altijd gerust

6 maanden geleden

Inderdaad een dunne slaapzak (de inbakerslaapzakken van ergopouch zijn heel luchtig) en dan misschien gewoon zonder body.

6 maanden geleden

Ik vind het overigens ook al erg warm in huis 😑

6 maanden geleden

Inbakerslaapzak met tog waarde 0.5 en enkel rompertje?

6 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Wij hadden dezelfde babyfoon bij ons eerste kindje en hebben die meldingen ...
Ja hoor de ademhaling kunnen we zien en stelt inderdaad gerust maar die warmte baren we ons vooral zorgen over 😔 als het in de zomer een paar dagen 30 graden is buiten dan wordt het binnen ook zo warm 😵

6 maanden geleden

Reactie op jasmyn

Ja hoor de ademhaling kunnen we zien en stelt inderdaad gerust maar die war ...
Snap het, hoor. Wij hebben hetzelfde probleem in de kinderkamers. Maar ons zoontje is helemaal oké. Wat we wel doen bij hogere temperaturen is de mobiele airco voor het slapengaan op volle toeren laten draaien, zodat het ergste van warmte eruit kan

6 maanden geleden

Misschien raam beetje openlaten ? Met zo’n net voor muggen uiteraard

6 maanden geleden

Hebben jullie een ventilatiesysteem? Staat dit overdag wnr het heel warm is ook op? Wij zetten dit dan enkel op afzuiging anders blaas je zo ook de warme lucht binnen.

6 maanden geleden

Reactie op XAshX

Hebben jullie een ventilatiesysteem? Staat dit overdag wnr het heel warm is ...
Er is inderdaad ventilatie maar we kunnen deze amper regelen. Enkel af-/ en aanzuigen samen kunnen we regelen door “aanwezig” “afwezig” of “automatisch”. Uitzetten kunnen we helaas niet of we moeten echt de stekker uittrekken op zolderc🤭

6 maanden geleden

Reactie op jasmyn

Er is inderdaad ventilatie maar we kunnen deze amper regelen. Enkel af-/ en ...
Hmm das wel vervelend! Want dat zou hier zo ook wel een paar graden schillen als we de inblaas tijdens de warme dagen niet konden afzetten. Misschien zon slimme stekker tussen steken zodat je deze op afstand kan afzetten? 🙈

6 maanden geleden

Bij ons is het ook al 27 graden binnen .. in de slaapkamer gelukkig wat koeler. Heb hem nu ook gewoon in zijn rompertje liggen. Ik vind het alleen moeilijk in te schatten want ik vind zelf alles boven de 20 graden al te warm 😅 wintermens haha.

6 maanden geleden

Reactie op jasmyn

Er is inderdaad ventilatie maar we kunnen deze amper regelen. Enkel af-/ en ...
Wij leggen dit af ‘s nachts mag meschien wel niet maar dat maakt enorm veel lawaai om te slapen 🙊 wij leggen in de zekeringskast het knopje af van de ventilatie die heeft een apart knopje

6 maanden geleden

Hier op de slaapkamer is het ook 25 graden van ons dochtertje. En is nog de koelste kamer van heel het huis. In onze kamer is het warmer met het dakvenster

6 maanden geleden

Vannacht was drama met slapen vanwege de warmte 🙈 hopelijk vannacht iets beter.

6 maanden geleden

Vroedvrouw raadde hier wol zijden body’s aan!

6 maanden geleden

Reactie op bibi142

Wij leggen dit af ‘s nachts mag meschien wel niet maar dat maakt enorm veel ...
Amai nee wij wateren al blij met wat we konden regelen. Buren in de wijk konden niets regelen. Als ik het zo hoor moet je veel meer kunnen. Ook een zekering enkel voor de ventilatie hebben we niet 🥲 Ochja bouwprojecten zuigen toch alles uit he 🙄

6 maanden geleden

Reactie op TessahS

Vannacht was drama met slapen vanwege de warmte 🙈 hopelijk vannacht iets b ...
Gelukkig al wat beter met de dalende temperaturen. We gaan toch nog een vaste airco laten installeren zo zijn we helemaal gerust en als we die dit jaar niet meer nodig hebben, dan volgend jaar misschien.. 🤭 We steken met onze zonnepanelen toch 3x meer op het net dan we verbruiken dus zal enkel de aankoop zijn ferm wat die geld kost 🥲

6 maanden geleden

Hot topic, die warmte. Hier in het begin ingebakerd met enkel pamper en een grote tetra doek als inbakerslaapzak. Nu gewoon in de pamper met een tog 0.2 of 0.5 slaapzakje en een fan in de kamer niet op haar gericht. Kamer is meestal 30 graden en zakt naar 27 snachts. Als we bij minder dan 27 beginnen doe ik ze nog een body met korte mouwen aan onder de slaapzak.

6 maanden geleden

Bij de Hema zag ik gisteren slaapzakken in tetra stof. Lijkt me ideaal!