11 Reacties
4 maanden geleden
Omdat je productie echt flink achteruit gaat en borstvoeding nog steeds het belangrijkste is voor voedingsstoffen, na 6 maanden voeden begint je melk productie stabieler te zijn en kan het beter tegen eens een dagje minder. Als je van plan bent om lang te voeden rond 1 jaar kan het perfect eens een dagje niet en dan terug wel melk geven..
4 maanden geleden
Ik wacht hier tot 6 maanden zoals jullie zeggen. Maar mijn kindje vertoont nog niet super veel interesse. Misschien eens bespreken met k&g consulent of met vroedvrouw.
4 maanden geleden
Reactie op heleen1994
Ik wacht hier tot 6 maanden zoals jullie zeggen. Maar mijn kindje vertoont ...
Dat er nog geen interesses zijn maakt echt niet uit mijn oudste had dat ook niet tot we daadwerkelijk begonnen zijn toen rond 6 maanden begonnen en eet echt alles 😂 maar daarvoor 0 interesse
4 maanden geleden
De wereldgezondheidsorganisatie raadt 6m exclusief aan owv de verschillende voordelen voor moeder en kind. Na 6m starten, maar in principe in het achterhoofd dat melk tot 1 jaar de hoofdvoeding is. Om te starten is het vaak dus beter om een uurtje voor de vaste voeding melk aan te bieden en daarna hapjes (hoeven ook nog geen grote hoeveelheden te zijn). Zo is er in het begin ook nog geen super grote impact op de productie normaal.
Ook is het eigenlijk belangrijk dat een kindje goed (gesteund) recht kan zitten alvorens starten.
4 maanden geleden
Ik ben begonnen op 4 maanden op aanraden van de kinderarts. Aangezien men kleine meid beetje te weinig weegt. Eerst oefenhapjes en nu 2x rond de 100gr per dag tussen de bv door. Je kan ook steeds kolven om je productie op peil te houden en dan zou je borstmelk niet achteruit gaan ..
4 maanden geleden
Nu derde kindje en bij alle 3 bij 4mnd gestart met oefenhapjes.. vanaf 6mnd gaat de vaste voeding geleidelijk de borstvoeding vervangen. Het is vanaf dan ook nodig omdat de borstvoeding onvoldoende ijzer voorziet dacht ik. Ik zou echt niet weten waarom je niet al mag oefenen met hapjes voor 6mnd als je kindje er klaar voor is. Het heeft mijn productie in elk geval nooit beinvloed, heb jaren gevoed🤗