Mijn dochter is 9w. Ze heeft een voorkeurshouding met haar hoofdje waardoor we nu ook meer en meer een afplatting zien langs die zijde. Ik probeer haar hoofdje altijd langs de andere zijde te leggen maar ze draait van zelf terug. De vroedvrouw had doorverwezen naar een osteopaat. Iemand ervaring? Tips? Iemand ervaring met hoofdkussentje?
Onze dochter 10 weken heeft ook een heel erge voorkeurshouding in haar nekje. Waardoor ze dus ook met haar hoofdje naar 1 kant ligt. Wij combineren op aanraden van de kinderarts kiné en osteopaat. Wij zien na de osteopaat echt wel verbetering omdat alles dan goed is losgewerkt en dit meestal ook samenhangt met andere delen van haar lichaam. (Vb. Spaning in haar middenrif) Ze verkiest meestal wel altijd die zijde om op de liggen maar vind het minder erg als we haar op de andere zijde leggen.
Dus ik zou zeggen probeer toch eens een aantal sessies bij een osteopaat
Ik leg de mij door de dag op haar zei wisselend leg Dan langs bride kanten opgerold dekentjes dat ze zo moet blijven liggen en snachts op de rug en tot nu toe nog geen plat hoofdje
Hier had onze dochter ook een voorkeurshouding en ze lag ook niet recht als ze op haar rug lag. Wij zijn 4x naar de osteopaat geweest en het is weer helemaal goed.
Hier hadden we het ook de eerste weken, dit omdat David tijdens de bevalling van sterrenkijker naar de juiste positie is gedraaid.
Wij legden hem op zijn zij en wisselden zijn positie naar het licht. Hij wilde namelijk steeds naar het raam kijken. Maar dat waren de eerste weken.
Zelf zijn we dus niet naar een osteopaat geweest maar als het langer zou aanhouden zou ik dat wel doen.
Hier slaapt dochter nog steeds beginnend op haar zij. Heb ipv zo een kussen aan te schaffen in een kussensloop een handdoek opgerold aan de ene kant en een vliegtuig-nekkussen aan de andere kant. Meestal begint ze op haar zij en rolt ze naderhand naar haar rug.
Hier ook die situatie, 1 sessie gehad al bij osteopaat en zeer tevreden van ! Paar tips en oefeningen meegekregen omdat het hier komt door zwakke nekspieren en over dikke week terug naar daar