16 Reacties
10 maanden geleden
Ik ben de hele zwangerschap thuis geweest. Ik ben een typische introvert/huismus dus ik vond dat een heerlijke periode. Het viel me op dat ik enorm veel met vrienden heb afgesproken (had gewoon tijd en meer mentale ruimte). Ik leerde mezelf haken en las veel + had tijd om te sporten. Verder kon ik rustig alle voorbereidingen doen voor het kindje en ook rusten als mijn lichaam dat nodig had (dat is mijn grootste tip!). Ik heb in het begin van mijn verlof alle vervelende klusjes gedaan die ik al maanden of jaren uitstelde... Voor de mama's die nu pas in verlof gaan: veel nestelplezier en geniet nog van het kleintje in jullie buik 💓
10 maanden geleden
Hier start mijn verlof op 39 weken zodanig dat ik alle weken nadien nog heb voor te genieten met ons kindje. En ook om de opvang te kunnen overbruggen. Maar eerlijk, ben nu 33 weken en vind het best zwaar worden om alle dagen 2 x 45 min te rijden naar t werk en dan nog hele werkdag te werken, huishouden en heb nog kind rondlopen die ook hobby’s heeft. Partner werkt in verschillende ploegen ( nacht,late,vroege en 3 op 4 weekenden waardoor ik vaak er alleen voor sta en nu naar mate de zwangerschap vordert is dit toch zwaar )
10 maanden geleden
Reactie op Lindsaydevon
Hier start mijn verlof op 39 weken zodanig dat ik alle weken nadien nog heb ...
Klinkt heel zwaar! Ik werk ook nog fulltime, maar voor mij is het 10 min fietsen en heb nog geen andere kinderen.
Kan je partner meer doen of kunnen jullie hulp krijgen in het huishouden? Familie of vrienden die af en toe even kunnen stofzuigen of poetsen?
10 maanden geleden
Reactie op TessahS
Klinkt heel zwaar! Ik werk ook nog fulltime, maar voor mij is het 10 min f ...
Op mijn mama kunnen wij gelukkig rekenen ondanks dat ze zelf sukkelt met haar gezondheid is niets haar te veel maar wil haar ook niet te veel belasten nu, ze heeft veel bijwerkingen van haar chemo tabletten. Voorderest woont mijn familie op 2 uur afstand. Mijn partner zijn familie is niet zo behulpzaam jammer genoeg. Als we hun 1 x in het kwartaal zien is het veel. Gelukkig helpt partner in huishouden waar/wanneer hij kan..
ik tel de dagen af .. als het echt niet meer gaat kan ik altijd nog ff langs de huisarts gaan voor ziektebriefje voor t werk, maar dat stel ik zolang mogelijk uit.
10 maanden geleden
Ik ben nu zondag 30 weken ben thuis sinds 24 december. Vroegtijdige Verwijdering werk doordat ik in de zorg werk..
Ik moet zeggen kan me wel altijd bezig houden met huishoudelijke taken maar zijn wel soms een paar dode uurtjes. Mijn partner werkt ook in de zorg dus dit wil zeggen steed verschillende uren vroeg dienst,laatdienst,onderbrokendienst. Ik moet zeggen zijn soms wel lange dagen