Ik geef mijn zoontje van 11 weken oud borstvoeding maar is eigenlijk altijd al een struggle geweest door onrustig drinken en krampjes (snelle toestroom, veel loslaten etc). Hij drinkt rustiger bij een flesje afgekolfde melk. De laatste tijd weent en overstrekt hij meer dan anders, vroedvrouw en osteopate denken door verborgen reflux. Hij heeft veel de hik en slikt/knabbelt/hoest veel na de voeding. Door het onrustig drinken ook veel boertjes achteraf = melk die weer naar boven komt, dit zal ook wel extra pijn bezorgen. Hij blijft ook hongersignalen tonen na het drinken maar wordt dan boos bij aanleggen (osteopate zei dat ze willen drinken om de pijn te verlichten). En ook weer miserie om overdag op de rug leggen. Snachts slaapt hij wel goed en rustig, ik denk mede omdat de laatste voeding een flesje afgekolfde melk is, dus dan rustiger is, minder krampjes etc.
Ik moet nu een paar dagen Gaviscon geven om te kijken of de pijn door de zure reflux en het overstrekken verminderd.
Ik was van plan om nog tot 3 maanden live bv te geven, maand 4 afgekolfde flesjes + ochtend en nacht bv tenzij het onrustig drinken echt niet meer doenbaar is en vanaf maand 5 beginnen overschakelen naar kv.
Ik vraag mij af of nog mama's zijn geswitcht naar kv omwille van het onrustig drinken en de krampjes? Of wordt dit echt beter? Had graag de ochtenden en nacht blijven geven maar begin wat de moed te verliezen..
En zijn er mama's die minder zure reflux en overstrekken bij kv merken dan bij bv?
Ervaringen/tips bij de switch zijn welkom!