27 Reacties
één jaar geleden
Aan het begin van de zwangerschap vond ik het wel even lastig. Ik denk ook omdat ik zo misselijk was en een gek eetpatroon had. Maar sinds mijn buik er echt duidelijk als een zwangerschapsbuik uitziet en ik weer een normaal eetpatroon heb, is dat ongemak met mijn lichaam er niet meer. Ik vind het nu juist heel mooi.
Ik denk dat het normaal is om er moeite mee te hebben en eraan te moeten wennen. Het is goed om daar over te praten met je partner of andere mensen en dat gevoel een plek te geven.
MOD
één jaar geleden
Hoi zelf ben ik morgen 27 weken zwanger. Op een week tijd had ik een aantal opmerkingen rond mijn gewicht: amai je bent weer zwaarder en dat op 3 dagen. Amai dat belooft tegen kerstmis...
Ik heb al huilend bij de huisarts gezeten en ik kon er al zelf niet goed mee om, laat staan commentaren te horen.
Ze gaf mij ook wel mee dat elke vrouw haar lichaam anders reageert op een zwangerschap, zelfs op welke leeftijd je zwanger wordt.
Ik heb mezelf geleerd: Evelien ben je eerlijk tegen jezelf? Eet je goed en gezond? Ja vandaag had je wel eens die lat chocolade op... maar kom...
Ik zie zelf ook, ik ben 36 jaar, mijn gezicht heel fel verouderen. Mijn euro viel en ik dacht: oei ben ik dan een oude mama? :-)
één jaar geleden
Reactie op EDK1987
Hoi zelf ben ik morgen 27 weken zwanger. Op een week tijd had ik een aantal ...
Die opmerkingen kreeg ik ook al heel vaak. Ik zit nu op 14 kg en ben ook 27weken. Ik eet niet perse ongezond maar wel meer, heb gewoon meer honger!
Heb ook best wel last van striemen en spataders wat het er allemaal niet makkelijker op maakt.
MOD
één jaar geleden
Reactie op LieselotS
Die opmerkingen kreeg ik ook al heel vaak. Ik zit nu op 14 kg en ben ook 27 ...
Mijn huisarts zei: toeval dat je hier nu net bent! Ze zaten gisteren in de praktijk samen met de andere artsen en dat het iedereen begint op te vallen hoeveel zwangere vrouwen langskomen en die langs alle kanten of kritiek/ commentaar, ongewild advies... noem maar op, krijgen.
Wel ik zit nu ook op 13 kg, we doen ons best he! Ik heb al een schoenmaat groter een 41, ik wou bij noppies shoppen en zelfs de XXL spant... en soms sta ik op en heb ik een hoofd zoals een pompoen zo opgezwollen... ;-)
Het is en blijft rot he? Als je tips hebt hoe je hiermee omgaat, zet het hier gerust!
MOD
één jaar geleden
Reactie op LieselotS
Ja het is erg ja met de commentaar.. en we leven al in een maatschappij waa ...
Ik heb het getroffen met mijn man. Elke dag zeg hij dan: hey hot mommy :-) en dan vraag ik hem: is het nog ok voor jou? Hij komt ook uit een familie van sporters enzo...
Dan helpen we elkaar wat en kopen we geen chips of chocolade meer en ze zitten we samen te zagen in de zetel samen :-)
Nu ik moet wel zeggen dat in het eerste trimester was ik direct 7 kg bij en nu het tweede trimester maar 6 kg. In verhouding dus raar...
Lichaam doet zijn goesting hoor <3
We geraken er wel!
één jaar geleden
Reactie op EDK1987
Hoi zelf ben ik morgen 27 weken zwanger. Op een week tijd had ik een aantal ...
Hihi... Ik ben 34 en merk ook veel meer lijntjes in mijn gezicht... Ben ook niet meer dat jongske van een paar jaar geleden. Maar ja, kunnen we helaas niet tegenhouden. 🤷🏻♀️
Zo rot voor jullie dat er zoveel opmerkingen komen op jullie lichaam en gewicht.
Ik ben niet boven gemiddeld aangekomen en krijg ook al veel commentaar. Iedereen is zo gefocust op dat gewicht, en dan vooral oudere generaties.
Ons lichaam is iets zot aan het doen, we mogen echt fier zijn op de veranderingen!
Sinds een paar weken merk ik ook dat mijn eetlust groter is. Wil het liefst de hele dag door eten :)
één jaar geleden
Ik vind het ook verschrikkelijk dat het eerste is wat de mensen telkens vragen “hoeveel ben je al bijgekomen?” . Alsof dat het belangrijkste is tijdens een zwangerschap?!
Ik ben ook blij dat ze mij de laatste keer niet hebben gewogen. Ik hoef dat ook helemaal niet te weten. Anderen vinden dat raar dat ik dat helemaal niet wil weten.
Heel mijn leven tot paar jaar geleden (toen heb ik intuïtief eten leren kennen) werd bepaald door het getal op de weegschaal. Weinig begrip van anderen dat je het dan echt niet wil weten..
één jaar geleden
Reactie op EDK1987
Ik vind dit eigenlijk top!
Ja misschien is het anders als je in je leven al een beetje worstelt met je gewicht. Maar ik ben mijn hele volwassen leven al hetzelfde qua gewicht en kledingmaat, en heel anders dan normaal eet ik nu niet. Als ik nu veel aankom dan is dat gewoon wat mijn lichaam nodig heeft denk ik.
één jaar geleden
Reactie op LieselotS
Die opmerkingen kreeg ik ook al heel vaak. Ik zit nu op 14 kg en ben ook 27 ...
Die striemen heb ik nu ook op m’n onderbuik 🥲
Voor de rest kan ik wel goed leven met m’n nieuwe lichaam, ik hou van m’n buik! Zwangere vrouwen zijn zo powerful!
één jaar geleden
Een paar dagen geleden nog heel positief over m’n lichaam lees ik hier. Hoewel ik zo veel van m’n buikje hou, nu af en toe toch onzekerheden over de striemen op m’n buik… Ik weet dat ik ze als “tiger stripes” moet zien maar dit is toch niet gemakkelijk 🐅
Nog vrouwen last van striemen? Als ik op Instagram kijk, lijkt het alsof alle vrouwen daar de perfecte gladde zwangere buik hebben?
één jaar geleden
Reactie op heleen1994
Een paar dagen geleden nog heel positief over m’n lichaam lees ik hier. Hoe ...
Nog geen last van, ik smeer ook al vanaf dag 1 van de zwangerschap mijn buik religieus in dus ik weet niet of dat helpt (sommige mensen zeggen dat smeren helpt en anderen zeggen van niet) Mijn moeder had heel veel striemen dus het zit wel in de genen om het te krijgen.
Ik snap wel dat je het moeilijk vind, maar het is heel normaal om ze te krijgen, zo veel vrouwen hebben het en ook veel mannen hebben groeistriemen op bijvoorbeeld hun rug of benen. En ze vervagen ook weer.
één jaar geleden
Ik ben 33 jaar en m'n 2e zwangerschap. Reeds 28 weken en zo'n goeie 7 kg erbij. Bij mn eerste zwangerschap in totaal bijna 11 kg erbij. Vrees dat deze zwangerschap iets meer zal zijn 🤦 maar ook in mn omgeving al veel reacties gehad van amai je bent al goe verdikt in vergelijking met 1e zwangerschap, wat een dikke buik al ... Terwijl ik nu nog maar 64 kg weeg en mezelf dus eigenlijk niet dik vind 🤔 nuja, hopelijk ben ik terug veel kg kwijt na de bevalling, bij mn 1e zwangerschap bijna direct alles kwijt, denk mede ook wel door borstvoeding. Bij mn eerste zwangerschap en nu wel geen last van striemen. Ook ik smeer me dagelijks in met bio oil, moet zijn dat het toch wel werkt 😅