24 Reacties

één maand geleden

Bij ons gaat fruit goed, maar groenten eet hij nog erg weinig. Sommige dagen niets. Het is niet zo dat er hier al een melkvoeding kan wegvallen. Nee, je bent niet te streng :) mensen uit mijn omgeving willen mijn kind ook voederen met koekjes, vitabis, petit-beurre, ik heb zelfs al eens een lepel chocomousse moeten voorkomen. Yoghurt wil ik wel proberen, maar ik weet niet welke soort. Die baby yoghurt zit volgens mij gewoon vol suiker. Hij krijgt dus ook enkel groenten-fruit-brood en soms vlees op de opvang. Hier een dun manneke van minder dan 8kg... Ik ben eens benieuwd wat die van K&G gaan zeggen de volgende keer, maar ik kan er de groenten niet in proppen 🙈

één maand geleden

Hier ook hoofdzakelijk melk, groentepap en fruitpap. Als hij in zijn eetstoel zit wanneer wij aan het eten zijn dan kan het zijn dat ik hem zo een mais puff geef om hem bezig te houden. Of als we bv spaghetti eten, wat pasta. Brood: een paar hapjes eens tussendoor. Als ik thuis ben soms ook eens een yoghurtje.

één maand geleden

Ik geef hem elke dag een yoghurtje. Dit vindt hij heel lekker. Mijn kleine eet ook wel heel graag dus ik begin hem zelf wat meer eten te geven als enkele dagen dervoor. Hij beweegt ook veel meer dus hij heeft meer voedsel nodig. Anders slaapt hij ook niet heel de nacht door. 6u30/7u melk 11u groentepuree 15u fruitpap + stukje fruit 16u30 melk en dan slapen 18u30/19u yoghurt brood en fruit 21u melk

één maand geleden

Reactie op Ranioush

Ik geef hem elke dag een yoghurtje. Dit vindt hij heel lekker. Mijn kleine ...
Dit is zijn routine momenteel, zal wel zien hoe het verder gaat. Maar voor de rest geef ik nog geen koekjes of andere suikers. Nog wat vroeg en je bent helemaal niet streng voor je kind! Jij kent jouw kind tenslotte beter dan wie dan ook!

één maand geleden

Ik snap je wel hoor! Ik denk dat onze zoontjes een beetje overeen komen qua ontwikkeling en ik vind het soms zo snel gaan. Steeds als ik gewend ben aan ons ritme dan verandert het weer. Tegelijkertijd merk ik ook dat hij meer wil ontdekken en ook meer nodig lijkt te hebben. In de ochtend is een flesje alleen echt niet meer genoeg. Hij wil ook graag meedoen met ons. Dus we evolueren steeds meer naar dat hij gewoon met ons mee gaat eten. Maar ik vind het soms ook wel wat overweldigend!

één maand geleden

Ik ben verder wel gewoon fan van gezond eten, dus ik ga zeker geen gekke koekjes ofzo geven. Wel van die rijstwafeltjes. Of Griekse yoghurt, bijvoorbeeld als ik daarmee ontbijt dan geef ik hem ook wat lepeltjes. Op die manier.

één maand geleden

Reactie op TessahS

Ik snap je wel hoor! Ik denk dat onze zoontjes een beetje overeen komen qua ...
Ja sinds hij 7 maanden is, geraakt het ritme ook constant kwijt. Hij kan nog niet echt kruipen, nu wilt hij rechtstaan. Hij is soms de hele namiddag gefrustreerd omdat het allemaal niet snel genoeg gaat.

één maand geleden

Noud is de 3e, en spuugt super veel... We merken dat hij het op 'echte' voeding het het beste doet. Eet zijn avond eten dus 9vd10 niet gemalen maar in stukjes of heel grof geprakt. Eet vaak al van tafel mee (let wel op met kruiden e.d). Als de andere een koekje krijgen krijgt noud een maisstengel of een baby koekje. Scheelt ook echt kind per kind. Noud eet zijn fruit 9vd10 ook in stukjes. Dat lukte de andere 2 op deze leeftijd ook echt niet. Hier na het eten vaak wat yoghurt. Aangezien meneer broer en zus een toetje ziet eten en het zijne wel opeist 🫣

één maand geleden

Hij drinkt in de ochtend + avond 210-7 melk. Tussendoor water. Als mijn ouders oppassen drinkt hij om 15u nog een flesje aangezien hij daar slechter eet dan thuis 😂.. In de ochtend en avond gaan de melk goed, door de dag wil hij hem bij mij ook echt niet.. Hij is liever groot denk ik 🥲

één maand geleden

3x melk (180+6 vraagt soms wel bij ) 2x vaste voeding ( 250gr patatjes en dan fruitpap 100-150gr ) Tussendoor enkel water , of als ik fruitpap ben vergeten uit nemen van de vriezer. 1 baby yoghurtje. Ik had graag eens een stukje brood of van iets anders een stukje willen geven. Maar spugt het direct uit of gooit het gewoon op de grond 🙃 Louén is wel een dun ventje van nog geen 8kg & bijna 70cm , benieuwd naar de volgende K&G afspraak volgende maand 🥸.. Iemand tips toevallig om beter water te doen drinken ? 💦 Hij drinkt amper iets ervan, er met spelen wel 😅

één maand geleden

Mijn dochter wordt 19 oktober 7 maanden. En ze wil echt geen groentenpap eten mss een lepeltje of 3 en dat is het al vanalles geprobeerd zelf potjes van in de winkel wil ze niet 😞 maar alles wat zoet is gaat er rap in kan niet rap genoeg gaan Ik weet echt niet wat doen zodat ze groentenpap Wil eten

één maand geleden

Reactie op bibi142

Mijn dochter wordt 19 oktober 7 maanden. En ze wil echt geen groentenpap et ...
Hier nu omgedraaid, groentepap gaat super maar wilt geen fruitpap meer en heb het ook al eens gestoofd en grove stukjes, niets nul nada

één maand geleden

Reactie op KimTB91

3x melk (180+6 vraagt soms wel bij ) 2x vaste voeding ( 250gr patatjes en d ...
Munchkinbeker of wat je in het begin kan proberen maar ja geen fan van is gewoon in de papfles, maar wordt ook niet aangeraden. Ik geef water enkel na vaste voeding

één maand geleden

Reactie op KimTB91

Ik ben eertse begonnen met camille thee te geven. Nu drinkt ze heel goed water

één maand geleden

Reactie op bibi142

Rode bieten misschien? Is ook heel zoet van smaak. Bij mijn dochter gaat dat binnen gelijk niks😅

één maand geleden

Bij ons is het 08u00 fles 11u00 groentepap 14u een fles 17u00 stukjes fruit / brood / yoghurt 20u00 fles en bedje in 😅

één maand geleden

Reactie op KimTB91

Wij geven water na de dutjes en bij het eten uit een open beker. Verder zet ik altijd een antilekbeker bij hem als hij speelt.

één maand geleden

Reactie op bibi142

Mijn zoontje at ook liever zoet. Nu met 8,5 maand is het echt beter. Maar ik maakte een tijdje groenten-fruit combi's en vaak iets met een groente dat hij wel lekker vond (wortel, zoete aardappel en pompoen). Het wordt vanzelf wel beter! En anders kan je het ook verwerken in een pannenkoekje of omelet ofzo.

één maand geleden

7 u opstaan 7 u30 fles 210 11 u groente 250 15 u fruit 250 17u30 half boterhammetje of stukjes van tafel mee, pasta slierten , een sperzieboon .. 19u30 210 20 u na bed

één maand geleden

Reactie op Lindsaydevon

7 u opstaan 7 u30 fles 210 11 u groente 250 15 u fruit 250 17u30 half boter ...
Mooi, hier is het al een paar weken pure chaos rond eten en slapen