19 Reacties
één maand geleden
Hey
Mijn dochtertje word 8 oktober 8 maanden😅 schelen niet veel. Ze doet zeker al 2 maanden 2 dutjes. Als ze een 3de dutje doet is ze niet moe genoeg tegen 20u.
één maand geleden
Hey, mijn dochtertje (9okt 8 maanden) doet sinds midden augustus 2 dutjes ipv 3. Ze gaat wel om 18.30u al gaan slapen, want ze moet er ten laatste om 6.30u weer uit als ik ga werken.
Vm dutje: 9.15u - (+-) 10.30u
Nm dutje: 13u - (+-) 15u
Naar bed rond 18.15u
één maand geleden
In de maand dat de creche toe was deze zomer deed ze maar 2 dutjes, maar sinds ze weer naar de creche gaat hangt het echt af van de kwaliteit van de dutjes en/of hoe laat haar laatste dut eindigde. Vaak doet ze als 3de dut een powernap ik de auto na de creche. In het weekend lijkt ze die niet nodig te hebben. Hier gaat ze slapen om 20h en wordt ze zelf wakker tussen 6h30 en 7h30. Ik laat haar eigenlijk een beetje doen en volg haar signalen.
één maand geleden
Ons zoontje (nu 8 maand) doet sinds een maand ongeveer 2 dutjes, hoewel het een hele tijd de ene dag 2 dutjes, de andere dag 3 dutjes was.
Soms doet hij in de late namiddag nog een powernap, als de dutjes niet zo lang waren bijvoorbeeld, of om een of andere reden onderbroken. Het gebeurt ook wel vaak dat hij nog extra slaapt in de auto (want daar valt hij altijd in slaap).
MOD
één maand geleden
Hier thuis hangt het er van af hoe lang zijn dutjes duren en hoe actief hij is tussen de dutjes. In de weekends kan het 2 dutjes zijn, in de opvang altijd 3. Finn slaapt niet zoveel overdag, dus hier is alles goed meegenomen. Als hij toch onder de middag bijna 1,5 u slaapt, dan kan het zijn dat hij het volhoudt tot gaan slapen.
één maand geleden
Hier ook al enkele weken 2 dutjes en dit gaat goed voorlopig. Dit ook omdat het laatste dutje altijd enorm moeilijk verliep, dus op een gegeven moment gewoon ermee gestopt en haar vroeger in bed gestoken. Toevallig duren de nachten nu ook vaak 11u en met de drie dutjes was het vaak een korte nacht van 10u… Ik moet wel zeggen dat we 2 weken geleden ook de overstap van borst- naar flesvoeding gemaakt hebben en dat kan natuurlijk ook een impact hebben op het slapen.
één maand geleden
Oh amai 😳
Ons mannetje is een laatkomertje precies. Ik merkte gewoon dat hij na z’n 3de dut, powernap (30min) veel sneller lastig werd ‘s avonds.
Onlangs een dag met 3 dutjes en een dag met 2 dutjes.. beiden nachten waren idem Kdacht als ik nu verschil merk weten we waaraan het kon liggen maarja 😅🙃..
Hier blijft hij sinds 2 dutjes nu ongeveer overdag 2,5-3u wakker. En ‘s avonds 3,5-4u met 2 dutjes.. ( opweg naar huis van de crèche komt er soms een snooze bij van 10min wel ) maar hopelijk blijft het werken , tot nu toe alvast wel. 🙏🏼
Maar de nachten zijn nog steeds 😵💫😵💫😔..