19 Reacties

één maand geleden

Hey Mijn dochtertje word 8 oktober 8 maanden😅 schelen niet veel. Ze doet zeker al 2 maanden 2 dutjes. Als ze een 3de dutje doet is ze niet moe genoeg tegen 20u.

één maand geleden

Hey, mijn dochtertje (9okt 8 maanden) doet sinds midden augustus 2 dutjes ipv 3. Ze gaat wel om 18.30u al gaan slapen, want ze moet er ten laatste om 6.30u weer uit als ik ga werken. Vm dutje: 9.15u - (+-) 10.30u Nm dutje: 13u - (+-) 15u Naar bed rond 18.15u

één maand geleden

Hier doet mijn dochtertje meestal 2 dutjes als ze smorgens en smiddags goed geslapen heeft natuurlijk Dan ga ze savonds niet meer slapen moest dit niet goed gaan slaapt ze er 3 hangt echt van dag tot dag af hier op De moment

één maand geleden

In de maand dat de creche toe was deze zomer deed ze maar 2 dutjes, maar sinds ze weer naar de creche gaat hangt het echt af van de kwaliteit van de dutjes en/of hoe laat haar laatste dut eindigde. Vaak doet ze als 3de dut een powernap ik de auto na de creche. In het weekend lijkt ze die niet nodig te hebben. Hier gaat ze slapen om 20h en wordt ze zelf wakker tussen 6h30 en 7h30. Ik laat haar eigenlijk een beetje doen en volg haar signalen.

één maand geleden

Ons zoontje (nu 8 maand) doet sinds een maand ongeveer 2 dutjes, hoewel het een hele tijd de ene dag 2 dutjes, de andere dag 3 dutjes was. Soms doet hij in de late namiddag nog een powernap, als de dutjes niet zo lang waren bijvoorbeeld, of om een of andere reden onderbroken. Het gebeurt ook wel vaak dat hij nog extra slaapt in de auto (want daar valt hij altijd in slaap).

één maand geleden

Hier thuis hangt het er van af hoe lang zijn dutjes duren en hoe actief hij is tussen de dutjes. In de weekends kan het 2 dutjes zijn, in de opvang altijd 3. Finn slaapt niet zoveel overdag, dus hier is alles goed meegenomen. Als hij toch onder de middag bijna 1,5 u slaapt, dan kan het zijn dat hij het volhoudt tot gaan slapen.

één maand geleden

Hier ook al enkele weken 2 dutjes en dit gaat goed voorlopig. Dit ook omdat het laatste dutje altijd enorm moeilijk verliep, dus op een gegeven moment gewoon ermee gestopt en haar vroeger in bed gestoken. Toevallig duren de nachten nu ook vaak 11u en met de drie dutjes was het vaak een korte nacht van 10u… Ik moet wel zeggen dat we 2 weken geleden ook de overstap van borst- naar flesvoeding gemaakt hebben en dat kan natuurlijk ook een impact hebben op het slapen.

één maand geleden

Reactie op Martsje

Hier ook al enkele weken 2 dutjes en dit gaat goed voorlopig. Dit ook omdat ...
Hier gaan de nachten ook beter!

één maand geleden

Reactie op TessahS

Hier gaan de nachten ook beter!
Oh gelukkig!

één maand geleden

Goh soms dit hij 2 keer per dag en dan zeker een uur, maar soms korter en dan doet hij 3 dutjes.

één maand geleden

Hier komt het de laatste tijd ook vaker voor dat het maar 2 dutjes zijn. Wat te zien hoe de eerste 2 vallen en hoe lang ze duren. Hij start meestal ook wel al tegen 18u30-19u met zijn nachtslaapje.

één maand geleden

Hier ook soms nog drie dutjes, soms twee. Hangt er van af wanneer hij bij het 2e dutje wakker werd. Hier valt bedtijd ongeveer tussen 19u en 20u. Hoe lang blijft jullie kleintje wakker tussen het laatste dutje en bedtijd 's avonds?

één maand geleden

Reactie op Sophie_vc

Hier ook soms nog drie dutjes, soms twee. Hangt er van af wanneer hij bij h ...
Hier 4 a 5 uur. Dutje is meestal tot 14u-15u.

één maand geleden

Reactie op TessahS

Hier 4 a 5 uur. Dutje is meestal tot 14u-15u.
Oh, da's lang... Hier 2-3u ertussen nog altijd. Het inslapen gaat soms moeilijk, wordt soms meerdere keren per uur wakker. Vraag me af of we hem langer op moeten houden...

één maand geleden

Reactie op Sophie_vc

Oh, da's lang... Hier 2-3u ertussen nog altijd. Het inslapen gaat soms moei ...
Ja ik had gelezen over de 2-3-4 regel en dat is eigenlijk hoe het hier automatisch gaat.

één maand geleden

Hier ook sinds ongeveer 7 maanden overgeschakeld naar twee dutjes. Als alles goed gaat, slaapt hij in totaal overdag 3u en gaat hij slapen voor de nacht om 19u15 ongeveer.

één maand geleden

Oh amai 😳 Ons mannetje is een laatkomertje precies. Ik merkte gewoon dat hij na z’n 3de dut, powernap (30min) veel sneller lastig werd ‘s avonds. Onlangs een dag met 3 dutjes en een dag met 2 dutjes.. beiden nachten waren idem Kdacht als ik nu verschil merk weten we waaraan het kon liggen maarja 😅🙃.. Hier blijft hij sinds 2 dutjes nu ongeveer overdag 2,5-3u wakker. En ‘s avonds 3,5-4u met 2 dutjes.. ( opweg naar huis van de crèche komt er soms een snooze bij van 10min wel ) maar hopelijk blijft het werken , tot nu toe alvast wel. 🙏🏼 Maar de nachten zijn nog steeds 😵‍💫😵‍💫😔..

één maand geleden

Reactie op TessahS

Ja ik had gelezen over de 2-3-4 regel en dat is eigenlijk hoe het hier auto ...
Hier ook en ook afhankelijk hoe lang zijn dutje was. Finn dut wanneer hij wilt, maar er zit een beetje regelmaat in

één maand geleden

Ik merk ook bij finn hoe actiever hij kan zijn en hoe meer prikkels tijdens dat hij wakker is, hoe meer die wakkertijden kloppen en dat hij nood heeft aan al die dutjes, maar na 16 u dut hij bij ons niet meer