15 Reacties
2 maanden geleden
Wij geven af en toe een yoghurtje van boni (voor baby's) of yogolino van Nestle. Ik had gezien dat ze ook plant based toetjes hebben.
https://www.farmaline.be/nl/baby/BE04624862/nestle-yogolino-plant-based-mango-kiwi-bio.htm?expa=gs&ef_id=CjwKCAjw8rW2BhAgEiwAoRO5rIm2BU86UyxYeRWE-ZittN5Ai9vhIHRtkF58U1dTXBDYMDgf1WwXeRoC8BwQAvD_BwE:G:s&adword=google-product/CSS%20pMax_nl-BE_%20600//BE04624862&gclid=CjwKCAjw8rW2BhAgEiwAoRO5rIm2BU86UyxYeRWE-ZittN5Ai9vhIHRtkF58U1dTXBDYMDgf1WwXeRoC8BwQAvD_BwE
2 maanden geleden
Reactie op 22februari
Wij geven af en toe een yoghurtje van boni (voor baby's) of yogolino van Ne ...
Omg danku!!!!
2 maanden geleden
Oei, vanaf wanneer moet je ook met toetjes of tussendoortjes beginnen? Onze dochter eet 200-250gr groentenpap en 150-200gr fruitpap en soms tussendoor een broodkorstje met of zonder pindakaas. Ze is wat boven haar curve gestegen qua gewicht dus ik durf precies geen extra's geven 🫣 hoe pakken jullie dit aan?
2 maanden geleden
Reactie op LeonieCl
Oei, vanaf wanneer moet je ook met toetjes of tussendoortjes beginnen? Onze ...
Je moét er zeker niet mee beginnen denk ik. Ik doe het omdat Aurore geen grote eter is en niet aan 500ml melk/dag komt (weigert gewoon fles). Dus yoghurt is een extra bron van calcium. Is prima voor kind&gezin zeiden ze. Ze blijft ook mooi op de curve.
Daarnaast ook enkel nog maar groenten-en fruitpap gegeven 😊
2 maanden geleden
Wij doen ook nog geen toetjes of tussendoortjes hoor, afgezien van af en toe zo'n maisvinger of stukje rijstwafel. Hier 7 maanden en wij doen fruit in de ochtend, wat brood met beleg in de middag en beginnen nu met een maaltijd in de avond (dus zeg maar groentenpap met een eiwitbron). De volgende stap is denk ik de broodmaaltijd wat groter maken en een graanproduct bij het ontbijt geven (brood of pap), over 1 a 2 maanden. Ik gebruik de voorbeeldmenu's van het Voedingscentrum in Nederland als houvast.
2 maanden geleden
Reactie op NikkiMax
Ik volg even mee. Hier ook bijna 7 maanden, maar nog niets anders durven ge ...
Ik heb vandaag voor de eerste keer brood gegeven en er tussen dadel en biet siroop gesmeerd. Wel heel kleine stukjes gegeven en ging redelijk goed.
2 maanden geleden
Als “toetje” is het bij ons een half potje yoghurt van Nestlé na 200gr groentenpap.. aardbei of natuur waar we dan zelf fruit doormengen.. hij is geen favoriet van melk drinken en heeft elke dag maar ongeveer 500ml binnen aan melk tegenwoordig daarom dat wij dat “toetje” erbij doen , anders zouden we dit nog niet doen 🙃..
2 maanden geleden
Hier is ons zoontje opeens ook de fles aan het weigeren. Ik heb al geprobeerd de melk in een tuitbeker te doen maar dat wil hij ook niet. Water is geen probleem uit de beker. Hij eet ook wel gewoon vast voedsel. Dus we snappen er niks van.
Zou hij het gewoon niet meer lekker vinden? Hij is ook net flink ziek geweest (6e ziekte) met 9 dagen op en af koorts.
2 maanden geleden
Reactie op R2024
En waarom dan het toetje? Zitten met het zelfde probleem van de 500 vandaar ...
Om toch nog een beetje extra calcium binnen te hebben.. maar er zijn ook dagen dat ik geen yoghurt geef , ik merk wanneer hij de extra nodig heeft.. deze morgen een fles van 180 water en 6 scheppen en vroeg dan nog extra melk bij dus soms niet te snappen die kleintjes. De fles in de namiddag was dan maar 130😮💨🫠