45 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Waar ik wel een beetje mee zit is dat mijn vriend het heel moeilijk vindt o ...
Oh zo erg om te lezen. 😔
Weet hij dan niet goed hoe hij het beste aanpakt? Voelt hij zich niet zeker genoeg? Mijn man is net veel geruster dan ik zelf.
Wij hebben hier ook al heel wat discussies gehad omdat hij ‘s nachts nooit pap geeft. Hij wordt niet wakker als ze wakker wordt, zelfs niet als ik wacht en ze begint te wenen. Als ik ga werken (volgende week), gaan we toch duidelijke afspraken moeten maken..
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik begrijp jouw “geklaag” zeker hoor! Ik ben helaas nog nooit langer dan 2u van huis geweest omdat mijn vriend panikeert zodra ons kleintje kaka heeft gedaan en hij haar moet verschonen.
Onlangs naar de winkel geweest en toen ik terugkwam had hij haar verschoond en was bezig met flesje geven. Jammer genoeg zijn bijna alle pampertjes en nagenoeg alle flesjes altijd voor mij.
Nu ik vind het niet erg omdat dat een soort quality time is voor mezelf maar had toch ook graag eens een dagje van huis kunnen gaan zonder mijn mama telkens te raadplegen hiervoor 😊
6 maanden geleden
Reactie op XAshX
Hier passen de schoonouders ook niet op. Onlangs waren we daar uitzonderlij ...
Heeel herkenbaar dit! Mijn schoonouders zien haar doodgraag en mijn schoonpa neemt haar heel vaak bij zich maar zodra ze huilt stopt hij ze in de armen van mijn schoonma. Nu stellen ze wel voor om te babysitten maar dit hou ik liever af. Mijn vriend begrijpt me hier niet erg in.
6 maanden geleden
Reactie op jasmyn
Heeel herkenbaar dit! Mijn schoonouders zien haar doodgraag en mijn schoonp ...
Mijn partner begrijpt me daar ook niet in. “Ze moeten maar wat meer hun best doen.” Zegt hij. Terwijl er dat gewoon niet (meer) in zit denk ik dan. Misschien als ze wat groter is🙃
6 maanden geleden
Oh ik heb het hier ook zo moeilijk mee! Vanmorgen had ik mijn dochter vast en gewoon zitten janken met de gedachte dat ik ze binnenkort niet meer bij me heb en moet achterlaten bij vreemden ☹️
Gisteren hadden mijn vriend en ik datenight en mijn schoonmama zei dat Louelle niet wilde drinken, veel huilde en uiteindelijk zichzelf in slaap heeft gehuild 😫 (ze stak haar volgens mij, ondanks instructies, te laat in bed waardoor ze oververmoeid was) . Dit heeft mijn angst en stress nog meer getriggerd…
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Trek maar op tijd aan de alarmbel als je echt vermoedt dat hij een depressie heeft...je bent niet aan het klagen! Sommige dingen die je schrijft zijn heel herkenbaar!
Mijn vriend is wel graag met de baby bezig, maar kan echt niet om met zijn gehuil. Na een minuut is hij het al compleet beu en wordt hij lastig op de baby. En wij hebben een kindje dat bijna niet weent en zich echt makkelijk laat troosten...
6 maanden geleden
Reactie op XAshX
Oh zo erg om te lezen. 😔
Weet hij dan niet goed hoe hij het beste aanpakt? ...
Ik heb het idee dat hij er gewoon geen zin in heeft of het gevoel heeft dat hij tijd verspilt. Mijn vriend heeft adhd en naast zijn fulltime baan als leerkracht speelt hij in twee succesvolle bands, dus zijn hoofd staat ook altijd aan met van alles. Dus als hij met David is, dan is hij nooit 100% bij hem, toch niet voor lange tijd. Nu doet mijn vriend echt wel veel, zeker als ik het vergelijk met anderen, maar het voelt toch steeds weer als een strijd, en zit mij dwars dat het hem zoveel frustratie lijkt te geven. Dan heb ik liever dat hij een dag naar de opvang is.
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik heb het idee dat hij er gewoon geen zin in heeft of het gevoel heeft dat ...
Probeer zoveel mogelijk te blijven communiceren zodat je niet alles op kropt en dan ineens de bom ontploft. 🙈
Begrijp je wel. De begeleidsters van de opvang doen ook niets anders dus weten normaal heel goed wat ze moeten doen. Het betert hopelijk wel😇
6 maanden geleden
Reactie op XAshX
Mijn partner begrijpt me daar ook niet in. “Ze moeten maar wat meer hun bes ...
Precies of we hebben dezelfde schoonouders 🤭
Hier vraagt mijn vriend ook vaak of zij niet moeten oppassen..
ik heb er toch een beter gevoel bij om ze bij mijn ouders af te zetten 😇
6 maanden geleden
Ik heb ook echt al geweend van het idee mijn meisje te moeten achterlaten in de crèche :( Ik probeer me voor ogen te houden dat ze daar ook veel zal leren en het goed is voor haar sociale ontwikkeling..
Maar ik vind eigenlijk dat een 4 maanden oude baby niet "losgelaten" moet worden, dus ik verwijt mezelf absoluut niets dat ik niet kan "loslaten". Ik denk net dat onze reactie ook biologisch zo bedoeld is, maar onze maatschappij is hier jammer genoeg totaal niet op aangepast
6 maanden geleden
Hier eerste weekje in de opvang overleefd, voorlopig 3 dagen in de week. Eerste dag veel traantjes bij mij maar is nu al beter. Werk zorgt voor afleiding en hij is ook blij en vrolijk als hij terug thuis is. Extra dagje ouderschapsverlof zal ook goeddoen. En de gedachte dat hij er veel zal leren, veel energie kwijt kan en met andere kindjes kan spelen. Slaapjes daar zijn nog een issue maar komt wel goed.. ze mogen niet inbakeren dus moet nu best thuis ook stoppen.
4 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hallo working moms!!
Hoe loopt het bij iedereen?
Ik vroeg me af hoeveel t ...
Pff ik kijk echt al heel erg uit naar mijn verlof en vanaf september een dag in de week ouderschapsverlof! Ik vind het nu David begint te eten enzo echt heel lastig om aan het werk te gaan en baal elke dag dat ik hem zo weinig zie.
Ik vertrek meestal om 9u naar mijn werk en ben om 18u30 thuis. We staan meestal rond 5u30 op, dus ik heb gelukkig wel wat tijd in de ochtend met hem. Meestal doe ik dus de ochtend en breng hem naar de opvang. Mijn vriend haalt hem op en doet de avond, tenzij hij 's avonds weg is. Dan vertrek ik iets eerder van het werk en haal hem op.
Mijn vriend is leerkracht en muzikant dus hij heeft nu groot verlof, maar is deze zomer ook veel avonden en weekenden weg om op te treden.
4 maanden geleden
Hier gaat het goed maar ik heb geluk dat ik stilletjes aan mocht beginnen, nu maar 4 uur per dag 6 dagen per week, vanaf Juli 6 u 6 dagen ik werk alleen in de ochtend en mijn vriend meestal s avonds dus ons kleintje moet niet naar de crèche, voor mij voelt het heel goed aan zo maar kan me voorstellen dat een hele dag werken echt wel heel pittig is… als Luca naar mijn vader gaat reken ik 1,5 uur om op te staan, douchen en klaarmaken meestal lukt het in 1 uur..
4 maanden geleden
Reactie op Allastor
Hier gaat het goed maar ik heb geluk dat ik stilletjes aan mocht beginnen, ...
6 dagen per week vind ik ook best pittig klinken! Wel fijn dat hij niet naar de opvang hoeft.
Vanaf september ga ik 4 dagen van 7u werken en zal ik vaker om 17u vrij zijn. Dat extra uurtje in de avond maakt wel veel verschil. Gelukkig woon ik heel dichtbij mijn werk en heb ik nauwelijks reistijd.
4 maanden geleden
Ik vind het ook wel confronterend dat ik ze door de week zo weinig wakker zie..
Wij staan om 5:55 op. En om 7u staan we aan de creche. (Moet zelf om 7:30 beginnen, mijn man om 7u.) Op dat uurtje tijd hebben we ons zelf klaargemaakt, gegeten, dochtertje klaargemaakt en pap gegeven, hondjes medicatie en eten gegeven en buiten gelaten.
Ik zet ‘s avonds alles klaar zodat het smorgens snel kan gaan. ☺️
‘S avonds zorg ik ervoor dat ik om 16u aan creche sta, want rond 18u gaat ze al slapen. 🥲
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Pff ik kijk echt al heel erg uit naar mijn verlof en vanaf september een da ...
Zal deugd doen, je (ouderschaps) verlof! Ik werk 4/5e dus kan geen extra verlofdagen opnemen (als je deeltijds werkt, moet je het per maand opnemen).
Ik denk dat ik ook een uurenhalf ga rekenen om ons klaar te maken.