11 Reacties

4 maanden geleden

Hoe oud is je kindje? Tegen mij werd steeds gezegd dat we pas spreken van koorts bij een baby jonger dan 3 maanden vanaf 38 graden, na 3 maanden vanaf 38,5. Mss weet ze ook wel wat van het warme weer?

4 maanden geleden

Das geen reden tot paniek hoor hier eentje pas gehad met koorts ze had toen altijd boven 38.5 als boven 38 is spreken ze pas over koorts

4 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Hoe oud is je kindje? Tegen mij werd steeds gezegd dat we pas spreken van k ...
8juli word ze 5maanden. Ze heeft dit al van begin eigenlijk maar de kinderarts zei van ‘ ja je moet haar temperatuur niet dagelijks meten he’ volgens dd kinderarts was het toen omdat ze het dan te warm had.. maar vind het toch maar raar 🤷🏽‍♀️

4 maanden geleden

37,4 lijkt me eigenlijk ook een prima temperatuur. Ik zou me geen zorgen maken, zeker als ze ook goed gezind is maar ik ben natuurlijk geen dokter ;-). Ik meet bij mijn zoontje nooit meer de temperatuur, enkel na een vaccinatie of als hij zich anders gedraagt dan normaal. Mss doe ik het dan weer wat te weinig.

4 maanden geleden

Reactie op 1994bv

37,4 lijkt me eigenlijk ook een prima temperatuur. Ik zou me geen zorgen ma ...
Hmm oke! Dankjewel 💘

4 maanden geleden

Reactie op Lieselotttttt

Hmm oke! Dankjewel 💘
Als je je zekerder voelt, kan je mss ook eens advies vragen aan de gewone huisarts? Mss kan die je geruststellen?

4 maanden geleden

Mogelijk gewoon echt een warm kindje temperatuur kan gemiddeld tot 0,5° verschillen per persoon, het kan ook dat ze het warm heeft en mogelijk iets teveel aanheeft. Ik heb deze keer ook een warm kindje haar temperatuur is gemiddeld 37,3°

4 maanden geleden

Hier ook eentje die steeds rond 37,5 zit. Soms er ook boven. Verder geen problemen dus gewoon een hogere basale temperatuur, zolang ze zich goed voelt maak ik me er geen zorgen over.

4 maanden geleden

Zelf ook twee kindjes met een basistemperatuur van rond de 37,5. Niks om je zorgen over te maken, hoor