241 Reacties

5 maanden geleden

Hier trouwens een klein vreugdedansje want hij was maar 1 keer wakker geworden vannacht en pas om 5u30 wakker. Er zijn vast mensen die 5u30 onmenselijk vroeg vinden, maar ik ben zelf meestal rond 6u30 wakker dus dan valt dit wel mee ☺️

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het super donker maken: verduis ...
Donkere ruimte zorgt hier ook meteen voor een rustige baby, alle prikkels worden meteen uitgeschakeld precies. Heb je een linkje van de rolgordijnen & overgordijnen? Wij hebben nu een rolluik maar verhuizen in oktober en daar zijn geen rolluiken, ik zoek dus nog iets extra verduisterend. Hier ook weer een beter nachtje. We hebben hem volledig uitgebakerd en nu lijkt hij zijn tutje niet meer uit zijn mond te grijpen.

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Ondanks het feit dat onze dochter redelijk goed slaapt, heb ik het erg last ...
Ik kan mij heel goed vinden in jou verhaal! 😣 frustrerend eh.. hier gaat hij naar bed tussen 21-22u en slaapt tot meestal 3u.. daarna krijgt hij een voeding en dan is het het zelfde verhaal als bij jou.. en ik vraag mij zo neig af wat het is. Want idd ook hij drinkt zijn fles 9 op 10 al slapend leeg .. en nu gewoon al 2nachten ondervonden dat als ik hem op mij leg of tegen mij leg , komt hij rustiger en slaapt 9 op de 10x verder en rustiger ( maarja is nie de bedoeling dat dit blijft , al vind ik het leuk dicht tegen mij 🥰) .. hij heeft de laatste dagen / weken veel nabijheid nodig .. mijn hand voelen of mijn lichaam. Hoe doet ze het bij haar dutjes ? 😊 hier laatste dagen als ik hem afleg 30-45min , hou ik hem bij mij of doen we een dutje samen 1u30-2u 🥴😳

5 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Ik kan mij heel goed vinden in jou verhaal! 😣 frustrerend eh.. hier gaat h ...
Dutjes zijn hier geen issue (ik ben bang dat ik het lot nu ga tarten door dat te schrijven 🤪), ik vermoed dat het hier reflux gebonden is. Dat ze mssn teveel drinkt snachts en ik ze niet lang genoeg (maar een minuut of 5-10) recht op jou achteraf of niet genoeg laat boeren…

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Dutjes zijn hier geen issue (ik ben bang dat ik het lot nu ga tarten door d ...
🫣 hehe , begrijp u .. zou er net moeten omdoen. 😳 Drinkt ze al speciale melk daarvoor ? En hoeveel geef je ‘s nachts ? Hier is het een flesje van 1 x 135 ‘s nachts. Ja dat recht houden ‘s nachts en laten boeren als ze slapen , is een kunst.. ik hoop toch ook altijd op een mooi boer’ke maar is niet simpel. 😣

5 maanden geleden

Reactie op KimTB91

🫣 hehe , begrijp u .. zou er net moeten omdoen. 😳 Drinkt ze al speciale ...
Ik geef borstvoeding… deze nacht was het iets beter naar mijn gevoel… laatste stuk al knuffelend geslapen, met haar hoofd op mijn bovenarm, zij naast mij buik tegen buik… was rustiger.

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Ik geef borstvoeding… deze nacht was het iets beter naar mijn gevoel… laats ...
Maakt soms een verschilvoor iedereen in de nacht 🫣 .. mijn zoontje zit ook in de “fase” nabijheid zoeken en lekker dicht , kzie hem soms zo opschuiven naar mij toe 🥰.. Blij om te horen! 🤞

5 maanden geleden

Onze nacht: voeden om 21u30. Voeden om 00u en dan wakker geworden om 1u al krijsend en niet opgehouden tot 2u. Dan rustig gekregen door te voeden. Om 4u opnieuw aangelegd en dan bij mij in bed gehouden waar hij geslapen heeft tot 7u30 🙏 Ik ga straks met hem naar de huisarts. We dachten dat hij pijn had vannacht. 🥺

5 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Onze nacht: voeden om 21u30. Voeden om 00u en dan wakker geworden om 1u al ...
Ohnee wat een dutske 🥺 nooit fijn als je denkt dat je kindje pijn heeft! Zo lastig dat ze nog niet kunnen vertellen wat ze voelen he. Hopelijk kan de huisarts helpen 🤞.

5 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Maakt soms een verschilvoor iedereen in de nacht 🫣 .. mijn zoontje zit ook ...
Mijn enige ‘probleem’ is nu dat ze ‘s avonds rond 19u slaapt, maar dan binnen de 45 min (of als we geluk hebben 1u30 wakker wordt om te drinken …) daarna valt ze wel weer in slaap, maar dan zit ik een half uur vast (rechtop houden want vermoeden van reflux) en begint mijn nacht ook… zo heb ik weinig aan mijn avond :(

5 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Onze nacht: voeden om 21u30. Voeden om 00u en dan wakker geworden om 1u al ...
Wat zei de huisarts ? Toevallig niets bijzonders gehad de dag ervoor (zoals een vaccinatie?) duimen voor een betere nacht !

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Wat zei de huisarts ? Toevallig niets bijzonders gehad de dag ervoor (zoals ...
Vermoedelijk toch reflux of allergie. Ik vind het raar dat dit plots zo is... We kregen druppels om een maand te proberen en indien geen beterschap moeten we naar kinderarts. Vanavond weer super huilerige en hangerige baby. Hij ligt nu op mij te slapen in bed. Over halfuurtje droomvoeding proberen geven en dan kan hij hopelijk verder slapen in de co-sleeper...

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Mijn enige ‘probleem’ is nu dat ze ‘s avonds rond 19u slaapt, maar dan binn ...
En slaapt ze daarna een langer blokje?

5 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

En slaapt ze daarna een langer blokje?
Nee, eerder een kort terug. Dus 19u15 sliep ze, dan 20u voeding, 22u15 voeding, en dan nu net (2u). Dus dit (en ook het volgende) zijn wel iets langer.

5 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Vermoedelijk toch reflux of allergie. Ik vind het raar dat dit plots zo is. ...
:( hier gaan we maandag naar de arts hier lokaal (een Nieuw-Zeelander in Uganda) om te zien of we Omneprazol (wat de Belgische kinderarts zou aanraden) kunnen krijgen. Maar twijfel nog erg om het wel te geven owv de bijwerkingen op zowel korte (constipatie?) als lange (magnesium tekort?) termijn. Welke druppels heb je gekregen?

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Nee, eerder een kort terug. Dus 19u15 sliep ze, dan 20u voeding, 22u15 voed ...
Te vroeg gejuicht. Om 4u30 was mevrouw klaar wakker :-), om kwart na 5 terug in slaap gekregen 🥱

5 maanden geleden

Reactie op tsoys

Te vroeg gejuicht. Om 4u30 was mevrouw klaar wakker :-), om kwart na 5 teru ...
hihi. Hier een wenend meneertje om 5u... Toch een goed uur geduurd eer hij terug sliep. De druppels die we kregen zijn voedingsupplementen blijkbaar: Egykid infantis Kent iemand dit? (en vooral: heeft het geholpen?)

5 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

hihi. Hier een wenend meneertje om 5u... Toch een goed uur geduurd eer hij ...
Dat is iets als Protectis, maar dan met meer stammen..

5 maanden geleden

Rune sliep vannacht een blokje van 12u-5u. 🥳🥳🥳🥳🥳🥳 Ojo, ik hoop dat dit niet eenmalig was 🙈🙈🙈🥲😵‍💫

5 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Rune sliep vannacht een blokje van 12u-5u. 🥳🥳🥳🥳🥳🥳 Ojo, ik hoop dat di ...
Yaay 🥳 ik duim met je mee. Hier ook een week ofzo, en vannacht helaas toch weer wakker om 3 uur. Maar er zat ook een mug in de kamer en hij lijkt weer opnieuw verkouden te zijn 🙃