241 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ze zijn nog jong he om zelfstandig te slapen... Hier is het ook een zoektoc ...
Hier zelfde. 13 weken en heeft nog nooit overdag in zijn bedje geslapen, heb het zelfs nog niet geprobeerd. Wat hier werkt is hem zijdelings in de draagzak steken (met die van ergobaby gaat dat), of onze moonboon hangtmat 🤗.
Slaapcoach zei dat elk dutje dat zonder strijd lukt een positieve ervaring is en dat dit alleen maar helpt op lange termijn. Ik maak er dus geen strijd van en ben blij met alle dutjes of ze nu kort of lang zijn of waar hij dan ook ligt. 15 minuutjes proberen, als hij dan niet inslaapt probeer ik een 20 minuutjes later opnieuw. Werkt hier zo wel en heb er minder stress van
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ja ik merk wel dat ik veel energie haal uit mijn job, en omdat ik David de ...
Ik zei het hiernet ook tegen mijn vriend: doordat ik nu weer ga werken en enkel ‘s avonds met de baby ben, kan ik terug veel beter en positiever omgaan met zijn ‘moeilijkere momentjes’.
6 maanden geleden
Reactie op NikkiMax
Ik zei het hiernet ook tegen mijn vriend: doordat ik nu weer ga werken en e ...
Ja na een hele dag met hem ben ik zó moe en dan moet het moeilijkste nog komen. Ik doe de late nacht en sta nu vaak vroeg op, en na het werk legt mijn vriend hem op bed en doet de vroege nacht. Zo heb ik tijd in de avond om even te douchen en nog een half uur iets te kijken/lezen of iets anders voor mezelf.
6 maanden geleden
Ik doe ook klusjes met baby in draagzak, maar hij blijft alert 🙈
Ik ga het stevig doorwandelem eens proberen!
En ja, ik ben ook gestopt met een strijd maken van de dutjes... Ook omdat ik er geen energie meer voor heb :) uiteindelijk valt hij vanzelf wel in slaap bij één van de volgende pogingen.
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik doe ook klusjes met baby in draagzak, maar hij blijft alert 🙈
Ik ga het ...
Mijn vriend ontdekte dat als hij David in de maxicosi legt met de flap over zijn ogen en er even mee zwaait dat hij in slaap valt 😂 ik heb al wel uitgelegd dat het niet de bedoeling is dat hij daar elke dag in slaapt maar mijn vriend wiegt hem nu dus zo in slaap
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hier ben ik weer in dit groepje helaas 🥲
De nachten zijn van kwaad naar er ...
I feel you 😵💫. Van middernacht tot 3u elk halfuur wakker ongeveer, dan volledig wakker tot 4u30. “Het is een fase” hopelijk is ze heel rap voorbij. Ik val in slaap waar ik sta..
5 maanden geleden
Pittig he! Hier is het iets minder erg maar ik ben toch ook aan het hopen dat het snel betert. Voorlopig blijft ik gewoon nog om 20u naar bed gaan om het op te kunnen vangen, en mijn vriend staat nu ook 2x per week met hem op (om 4u30 dus meestal).
Ik sprak deze week iemand van wie hun zoontje met 8 maanden nog altijd 2 keer wakker werd per nacht en die hebben de gentle cry it out methode gebruikt en na een week sliep hij door.
Ik wil dat nu nog niet proberen ivm zelfregulatie onder de 6 maanden en omdat hij nog bij ons op de kamer slaapt. Hopelijk gaat hij uit zichzelf doorslapen binnenkort.
5 maanden geleden
Oja... Heel pittig. Na wat te sturen met mama-vriendinnen ga ik weer wat proberen met overdag vaker laten drinken en droomvoedingen. Cry it out is niets voor mij (of ik ben nog niet moedeloos genoeg 😅) ik kreeg ook de tips om water of ingedikte pap te geven, maar daar voel ik ook niets voor...
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Oja... Heel pittig. Na wat te sturen met mama-vriendinnen ga ik weer wat pr ...
Nee, ik vind laten huilen nu ook wat te vroeg, maar na 6 maanden kunnen ze dat beter reguleren. En steeds iets langer wachten met er naartoe gaan, niet zomaar laten huilen ☺️
Wij hebben onze kamer nu echt ultradonker gemaakt en dat lijkt wel wat te helpen, vanochtend was hij weer om 6u wakker ipv 4u30 🥳
5 maanden geleden
Ondanks het feit dat onze dochter redelijk goed slaapt, heb ik het erg lastig 😥. Die nachten waarbij ik haar rond 19u in bed leg, daarna snel snel eet om na 45 min in pyjama en al klaar te zijn omdat ze dan al eens wakker wordt. Ik geef ze dan opnieuw te eten en dan slaapt ze voort, maar ik lig er dan ook bij te slapen. Ik heb al alle records van mijn Garmin gebroken qua duur van de slaap. Maar van zodra ze haar tweede voeding (middernacht of 1u) gehad heeft, begint het spel… niet stil liggen, in haar haar krabben, constant bewegen… ik word daar telkens wakker van. Als ze wat teveel neut, geef ik terug eten of de tut (als ze maar pas gegeten heeft), maar ik slaap dan niet meer goed.
5 maanden geleden
Reactie op 1994bv
En merkte je al verbetering vannacht? Hier is de tut de boosdoener…
Ik gaf een droomvoeding toen ik ging slapen en hij sliep toch een blok van 5u ipv 3-4u. Ik kon daar toch 3 uur van meepikken. 🙏
De rest van de nacht was opnieuw een ramp. Vannacht nieuwe poging 😊
Tutje vormt hier soms ook een probleem...
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
En is dat in haar slaap dat ze dat allemaal doet?
Haar ogen gaan dan niet open… dus ik veronderstel dat ze dan nog slaapt. Zelfs om te eten is ze zelden 100% wakker snachts. Deze nacht proberen we een hardere blazer/fan uit… misschien word ik er dan niet meer wakker van
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Oh... Laat weten hoe het verder gaat. Mijn vriend vraagt zich ook af of er ...
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het super donker maken: verduisterende rolgordijnen + verduisterende overgordijnen, raampje van de deur afgepakt met een vuilniszak, tochthond voor de onderste kier van de deur. Het werkt echt heel goed, ook overdag. Als ik hem in de draagzak heb ga ik even in de donkere kamer staan, hij jengelt dan een minuut maar valt dan in slaap. Ik ga het binnenkorr ook proberen met hem daar in bed te leggen, maar ik heb maar 2 dagen overdag met hem dus eigenlijk geniet ik er nog te veel van dat hij bij mij slaapt.