241 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Ons madam is bijna 4 weekjes, ondertussen 55cm en 4kg300 (geboren op 53cm e ...
Ons madammetje is van de 22ste en snachts laat ze er zo鈥檔 4-6 u tussen. Overdag is het 3-4 uur. Wel flesvoeding hier. Helaas wel wat last van krampen, dus afspraak bij osteopaat. 馃

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Ons madammetje is van de 22ste en snachts laat ze er zo鈥檔 4-6 u tussen. Ove ...
Wij zijn de overstap naar flesvoeding aan het maken, maar een zoektocht naar de juiste hoeveelheid wel. Tijd tussen 2 voedingen blijft het zelfde na borstvoeding of een flesje hier voorlopig.

8 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Wij zijn de overstap naar flesvoeding aan het maken, maar een zoektocht na ...
Hoeveel geef je momenteel?

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Hoeveel geef je momenteel?
Ik was gestart met 90, die was meestal op , dus nu maak ik 120, maar drinkt ze meestal minder als 90 馃槄.

8 maanden geleden

Mijn vriend was zo geweldig om de hele nacht met David te doen, waardoor ik weer eens een hele nacht 茅cht heb doorgeslapen. Ik voel me als herboren 馃槃

8 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Ik was gestart met 90, die was meestal op , dus nu maak ik 120, maar drinkt ...
Haha wij wisselen hier ook af tussen 120 en 105. (Volgens vroedvrouw was 120 te veel, maar bij 90 blijft ze echt bijvragen..)

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Hier een baby van 6 weken. Overdag vraagt hij ook nog steeds om de 3u maar ...
Wauw! Hier s nachts om de 4 uur en overdag ook. Toch kan hij soms eten vragen, wakker zijn en dan slapen. Dan is er 6 uur tussen

8 maanden geleden

Onze David slaapt helaas nog maar blokjes van 3-4 uur max. Heeft ook nog altijd heel veel honger terwijl hij echt al veel krijgt (150+5, 7 flessen per dag). En hij mag zelfs echt nog wel wat bijkomen 馃檲

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Onze David slaapt helaas nog maar blokjes van 3-4 uur max. Heeft ook nog al ...
Hoe merk jij dat hij nog honger heeft? Hier zuigt ze na haar papflesje nog heel fel op haar tutje en gooit ze die weg als ze merkt dat er geen pap uit komt. Volgens kinderarts heeft ze gewoon grote zuigbehoefte, terwijl wij denken dat ze nog honger heeft.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Onze David slaapt helaas nog maar blokjes van 3-4 uur max. Heeft ook nog al ...
Hier identiek dezelfde hoeveelheid

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Hoe merk jij dat hij nog honger heeft? Hier zuigt ze na haar papflesje nog ...
Wij geven heel traag, 20 tot 30 minuten... en dan bekijken we verder.

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Wij geven heel traag, 20 tot 30 minuten... en dan bekijken we verder.
Wij zijn ook terug naar een kleinere speenopening overgeschakeld in de hoop dat haar (zogezegde?) zuigbehoefte meer wordt bevredigd, maar blijft aanwezig. Flesje neemt hier nu ook zo鈥檔 20-25 min in beslag.

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Hoe merk jij dat hij nog honger heeft? Hier zuigt ze na haar papflesje nog ...
Ik vind dat soms ook wel lastig om te zien. Afgelopen dagen had hij zijn eerste sprongetje waardoor het al helemaal onduidelijk was. Maar als hij honger heeft dan gaat hij met zijn vuistjes naar zijn mond, op een boksende manier, en beweegt heel druk met zijn hoofd alle kanten op. En hij doet dat van die korte 'eh' geluidjes als een hijgende hond haha. We doen 20-30 minuten over een fles en daarna gaat hij iets anders doen. Badje of spelen in zijn park of in de wipstoel oid. Als hij begint te jengelen dan kijk ik of hij moe is. Als dat niet zo is, dan krijgt hij nog een flesje. We zijn dan al wel een uur of twee uur later, dus hoeveel ik hem dan nog geef, is een beetje op gevoel. Daarna kan hij meestal goed slapen. Ik weet niet of dit een goede manier is, maar voor nu werkt het. Ik denk dat het nu ook nog iets te vroeg is voor nog grotere flessen. Moet ook wel zeggen dat David niet meer zo veel last heeft van reflux en krampjes, gelukkig.

8 maanden geleden

Ohja, hij is de laatste dagen ook veel op zijn handen aan het sabbelen, stopt soms al zijn vingers tegelijk in zijn mond. Maar dit is duidelijk anders dan zijn honger signaal. Ik denk dat hij zijn handjes wat aan het ontdekken is.

8 maanden geleden

Trouwens, volgens mij zijn we hier allemaal echt supergoed bezig 鈾ワ笍 het is echt fijn om hier te komen en herkenning en tips te vinden, maar uiteindelijk is elk kind en elk gezin verschillend en is ook elke dag en elke weer weer heel verschillend. Het belangrijkste is toch dat we die kinderen in leven houden en heel veel liefde geven, en daar kijken we allemaal toch goed in te slagen 馃

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Trouwens, volgens mij zijn we hier allemaal echt supergoed bezig 鈾ワ笍 het is ...
Oh! Ja, dat denk ik ook, dat iedereen hier zo goed bezig is! Ik heb er ook al zoveel aan gehad om hier te kunnen lezen, delen,... Dankjewel daarvoor iedereen 馃挒 Onze voorbije nacht: voeden om 21u-00u-2u40-5u. Na 5u werd hij lawaaierig in de co-sleeper en wou hij er niet meer in. Heb hem uiteindelijk op mij genomen. Hij sliep verder, maar ik niet meer :')

8 maanden geleden

Hier vannacht ongeveer zelfde voedingsschema! Kleine hier wel al 8 weken. Hadden vorige week best goede nachten, maar sinds paar dagen is hij weer vaker wakker. Ook wel krampjes nog en ligt ook enorm te persen steeds. Dat houdt me ook uit mijn slaap. Het wisselt idd nog zo he. Hoop wel dat de nachten komende tijd beter gaan worden, ben echt moe..

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Trouwens, volgens mij zijn we hier allemaal echt supergoed bezig 鈾ワ笍 het is ...
Mooi gezegd hoor!

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Wij zijn ook terug naar een kleinere speenopening overgeschakeld in de hoop ...
Wel wij geven soms eerst vlug zijn tut voor de eerste zuigbehoefte en bijna op het einde ook... als hij echt naar zijn handjes grijpt dan weten we dat hij nog meer nodig heeft.

8 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Oh! Ja, dat denk ik ook, dat iedereen hier zo goed bezig is! Ik heb er ook ...
Onze nacht was 21.30 u, dan pas 2.45 u, dan 7 uur. Nu lijkt mooi, maar rond half drie s nachts wou hij nog niet slapen en om 5 uur leek het zo actieve slaap en wou hem niet wakker maken en pas om kwart voor 7 deed hij zijn keel open. Ik vind dit echt het moeilijkste die voeding op vraag.