241 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Pff elke dag vanaf 4u30 gedaan met de nacht. Heb het ff heel heel lastig. D ...
Aj 🥺 tuurlijk heb je het lastig (en het is normaal dat je soms boos wordt). Hoe komt dat toch dat hij zo vroeg wakker wordt? En hem er later in leggen voor de nacht, helpt dat?
Als het een troost mag zijn, het was hier ook weer een nacht met veel wakker worden. Tot middernacht vatte hij moeilijk de slaap. Was het om de tien minuten opnieuw in slaap helpen... Nadien om het uurtje, halfuur,... Om 4u30 bij me in bed gelegd en dan slaapt hij wel redelijk goed verder. Helpt dat bij jullie?
5 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Pff elke dag vanaf 4u30 gedaan met de nacht. Heb het ff heel heel lastig. D ...
Hier ook al weken tussen 4u30 en 5u30 wakker. Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon zijn natuurlijke tijd is om wakker te worden dus ik pas me erop aan door heel vroeg te gaan slapen. Ideaal, nee niet echt. Maar ik probeer in de ochtend dan een momentje voor mezelf te pakken. Meestal heeft hij zijn eerste dutje voordat ik moet werken of hem naar d e opvang moet brengen, en dan kijk ik een serietje ofzo wat ik normaal 's avonds zou doen.
5 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier ook al weken tussen 4u30 en 5u30 wakker. Eerlijk gezegd denk ik dat he ...
Idem hier, regressie is er nu echt. Minder lang slapen overdag en snachts vaker wakker … deze nacht om half 4 tot 5u… gisteren laatste dutje tot 15u en volop geeuwen maar niet willen slapen 😴
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Aj 🥺 tuurlijk heb je het lastig (en het is normaal dat je soms boos wordt ...
Ik laat hem dutten tot 17u30 ongeveer en dan slaapt hij om 19u30. Langer rekken is niet mogelijk volgens mij.. Geen idee of het de slaapregressie is, te weinig slaap overdag, associatie met tutje, of nog iets anders.
Ook pittig bij jullie dan! Als hij voor middernacht ook vaak wakker is, is het ook geen optie om dan op tijd in bed te kruipen 😕. Hij wordt heeeeeel enthousiast als hij bij ons mag liggen, slapen doet hij dan dus niet haha.
5 maanden geleden
Reactie op tsoys
Idem hier, regressie is er nu echt. Minder lang slapen overdag en snachts v ...
Hier is dat niet echt de regressie, hij is gewoon nog nooit later dan dat wakker geworden. Hij is dan ook echt vrolijk dus gewoon klaar voor de dag.
De regressie merkten wij vooral aan 2-3 keer wakker worden nog (dus rond 22u, rond 24u, rond 2u). Dat is nu weer terug naar 1 keer wakker worden en hij slaapt dan blokjes van 4-6 uur.
5 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Blij dat ik het gedaan heb want hij werd die nacht 3x wakker. Ga het wel wa ...
Oei goed dat je wat slaap hebt kunnen pakken dan! Ik merk dat ik als ik vroeg ga slapen een buffer opbouw, als ik dan toch een keer 's avonds iets heb waardoor het laat wordt, dan kan ik dat beter aan.
Hier gisteren een chaotische dag op de opvang dus hij werd ook een extra keer wakker. Ik ben blij dat we opvang hebben, maar het is toch niet ideaal.
5 maanden geleden
Ik kruip er hier ook steevast vroeg in… en ik merk dat ze overdag gemakkelijk 3-4u tussen voedingen laat als ik het niet doorheb, maar snachts is ze meestal onrustig 2u na de vorige voeding. Ik hoop het nu nog te kunnen steken op de hoge temperaturen maar dat kan vanaf volgende week niet meer :-)
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Rond welk uur gaan jullie slapen en rond welk uur de baby?
Hier 's nachts ...
Hier gemiddeld 11-12 keer per dag. Slaapt tussen 18u30 en 21u (afhankelijk van laatste dutje… gisteren begon dat om 16u57, net op het randje… dat was dan het 4de, alle vorige waren korter dan normaal). Ik kruip er niet voor 20u bij, tenzij voor een voeding waarna ik meestal toch over die 20u grens ga. Dutjes hangen hier teveel af van temperatuur/luchtvochtigheid. Hoe koeler het aanvoelt, hoe meer dutjes overdag
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Rond welk uur gaan jullie slapen en rond welk uur de baby?
Hier 's nachts ...
Hier gaat ze gaan slapen tussen 21u en 22u ik geef wel flesvoeding ik geef dan haar laatste flesje daar tussen en ik leg haar in haar bedje moment ik zie dat ze indompelt of in haar oogjes begint te wrijven dan valt ze zelfstandig in slaap met haar tuutje meestal.
5 maanden geleden
Reactie op TessahS
Oei goed dat je wat slaap hebt kunnen pakken dan! Ik merk dat ik als ik vro ...
Ja die buffer snap ik! Het is toch echt een oefening in loslaten wanneer ze naar de opvang gaan precies? Niet fijn dat het ritme dan niet meer helemaal overeenkomt met hoe je het thuis een beetje had opgebouwd..