13 Reacties

8 maanden geleden

Ons dochtertje had een te kort tongriempje (dat enkele dagen na de geboorte is geknipt) maar vorige week hapte ze terug minder goed aan waardoor de vroedvrouw "rek"-oefeningen had gegeven die ik nu doe in haar mondje, die zijn om haar lipbandje en tongriempje te rekken en bij het lipbandje merk ik nu al een heel verschil, misschien kan je dat ook proberen?

8 maanden geleden

Reactie op liesv05

Ons dochtertje had een te kort tongriempje (dat enkele dagen na de geboorte ...
Wat doe je dan als rek oefening? Dat is zeker het proberen waard!

8 maanden geleden

Reactie op MélanieMeunier

Wat doe je dan als rek oefening? Dat is zeker het proberen waard!
Dit is een video ervan: https://youtu.be/KGhLujxYBFw?feature=shared

8 maanden geleden

Het verbetert oprecht niet! Mijn schoonzus zat daar zolang mee en heeft spijt dat er niets werd gedaan want haar zoontje stond stijf en heeft veel lichaamsklachten gehad omdat ze niets hadden gedaan en kon hierbij niet goed praten. Nu wel maar kleine zinnen ocharme

8 maanden geleden

Reactie op faartje96

Het verbetert oprecht niet! Mijn schoonzus zat daar zolang mee en heeft spi ...
Ocharme dat is wel heftig! Op zich is het nu nog gemakkelijk te behandelen ipv als ze ouder is

8 maanden geleden

wij kregen ook te horen van een verkorte tongriem van de vroedvrouw, nu kinderarts zei dat het goed is. hij drinkt nu beter moet ik zeggen.

8 maanden geleden

Reactie op faartje96

Het verbetert oprecht niet! Mijn schoonzus zat daar zolang mee en heeft spi ...
ja ook gehoord, kan later spraakproblemen hebben, daarom dat wij ook schrik hadden

8 maanden geleden

Hier ook sprake van te kort lipbandje... Vroedvrouw stuurt aan naar Respire te gaan in Gent. Daar doen ze oefeningen en laseren ze het ik weg (wil ik eigenlijk liever niet). Morgen komt er een lactatiekundige omdat de borstvoeding minder goed loopt wsl door dat lipbandje. We gaan ook al naar de osteopaat om zijn kaken los te masseren. Op den duur kruipt daar wel wat tijd en geld in 😬

8 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hier ook sprake van te kort lipbandje... Vroedvrouw stuurt aan naar Respire ...
Vroedvrouw zei het ook, arts zei het is nog ok...

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Vroedvrouw zei het ook, arts zei het is nog ok...
Hier ook! Kinderartsen zeggen dat vroedvrouwen er onnodig op aansturen maar geen idee wie gelijk heeft…

8 maanden geleden

Hier wordt het morgen geknipt. Ondertussen kwam lactatiekundige en zijn we naar chiropractor geweest. Ze zeggen allemaal dat het nodig is en de borstvoeding zou terug moeten beteren nadien. Ik vind het best heavy want we moeten ook allerlei oefeningen doen om alles soepel te houden in zijn mondje. Dus het vraag wel wat energie. Op dit moment is zijn aanhap heel klein, klemt zijn kaken, zuigt veel lucht, dus ook veel windjes. Onrust aan de borst in madonnahouding. Hij moet veel moeite doen om te drinken, drinkt korter en vraagt daardoor sneller. De oefeningen die we nu deden en osteopaatbezoeken leverden niets op, helaas. Ik hoop oprecht beterschap hierna. Had het liever willen vermijden, maarja...

8 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hier ook sprake van te kort lipbandje... Vroedvrouw stuurt aan naar Respire ...
Ik bedoel tongriepje...bij ons gaat het om de tongriem

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Hier ook! Kinderartsen zeggen dat vroedvrouwen er onnodig op aansturen maar ...
Ja onlangs zelfs op de radio geweest deze discussie blijkbaar