13 Reacties
MOD
2 maanden geleden
Bij de 2 onderste heeft hij eerst lang enorm gekwijlt. Plots veel zo zagerij zijn en lichte verhoging. Het was pas toen hij s nachts zo een kreet kon ophalen van pijn dat we ze zagen erdoor komen. Op 3 dagen zaten er 2 door. Wij gebruiken dologel en helpt enorm, ook omdat er kamille inzit en dat geeft hem rust. Een koude bijtring wou hij niet. Soms hebben we s avonds voor het slapen gaan bij die verhoging perdolan gegeven en hij sliep dan heel goed. Nu is hij 7 maanden en kwijlt weer enorm en lichte verhoging maar we zien terug niets.
2 maanden geleden
Hier de eerste tandjes op 5 en half maand. Hij was al enkele weken veel aan het kwijlen, op alles aan het bijten dat hij tegenkwam. De dag voordat ze er door kwamen was hij enorm slecht gezind, veel huilen, humeurig, slecht slapen. De volgende dag was hij weer zijn blije zelf en zagen we dat er onderaan 2 tandjes waren doorgekomen. Voor de rest lijkt hij er weinig last van te ondervinden. Nu is hij bijna 7 maanden en is hij alweer enkele dagen aan het kauwen op alles, dus binnenkort zullen er weer tandjes verschijnen denk ik!
2 maanden geleden
Reactie op anoes90
Mijn dochtertje nu 7 maanden zitten sinds 1 week 2 tandjes dat doorkomen. S ...
Ja hier ook 7 maanden. Hij heeft er vooral ‘s nachts last van en ook steeds verhoging enkel ‘s avonds. Heel gek. Het zal bij iedereen anders zijn hè 🙈 ik hoop voor hem dat ze er snel door zijn!
2 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Bij de 2 onderste heeft hij eerst lang enorm gekwijlt. Plots veel zo zageri ...
Hier vergelijkbaar! Die koude bijtringen vond hij wel fijn, maar die blijven niet zo lang echt koud dus ik heb een paar dagen met ijsklontjes in plastic zakjes gewerkt, en washandjes in de vriezer gelegd waar hij dan op kon sabbelen.
Weer veel gekwijl de laatste weken, en afgelopen week had hij weer koorts, maar ook tegelijkertijd 6e ziekte dus dat was even heel zwaar. Er is nu een hoektandje aan het doorkomen.
Hier was het zo dat zodra de tand door het tandvlees was, hij niet meer zo veel last leek te hebben.
2 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Wel ons zoontje lijkt ook meer last te hebben aan de zijkanten in zijn mond ...
Dat is iets dat begint met plotse hoge koorts en na een paar dagen verschijnen overal rode vlekjes. Was even schrikken, maar het is iets heel onschuldigs. Maar de huisarts zei dat het best kan dat een kindje dan ook spierpijn e.d. heeft zoals bij griep. David had 10 dagen lang op en af koorts, ook echt 40 graden 😔
2 maanden geleden
Kwijlen doet ze hier al van haar 3 maand, ook alles in haar mond steken en op knauwen. We konden dus geen staat maken wanneer deze gingen doorkomen.
Nu, deze week, was ze al een paar dagen lastig volgens de onthaalmoeder.. nu wordt het zichtbaar waarom.. sinds vanmorgen is het topje van haar tand doorgebroken in haar tandvlees. Dit op 6,5maand