40 Reacties
één jaar geleden
Reactie op R2024
Hier aan het afwachten op resultaat van de uitgebreide test. Gisteren de ee ...
Wanneer zou je het resultaat normaal krijgen?
Ik had het 2,5 uur nadat ik na de uitgebreide test naar huis mocht.
Hopelijk moet jij niet meer te lang wachten en krijg je goei nieuws 🤞
één jaar geleden
Ik ben gister voor de uitgebreide test moeten gaan omdat mijn eerste test veel te hoog lag (159).
Helaas weer te hoog (214). Meteen (nuchter!!) doorgestuurd van de ene dokter naar de andere en pas om 13u15 kunnen vertrekken... ik dacht bijna dat ik van m'n stokje ging 🫠
Ik vind het best een moeilijke aanpassing en wil precies alles testen met de prikker omdat ik schrik heb op te hoge suikerpieken. Hoe zit t bij jullie?
Raar wat die hormonen allemaal met je lichaam doen... had dit niet verwacht aangezien ik heel actief ben doorheen de dag, normaal goed bmi heb en maar 5.5kg ben aangekomen na 27 weken... mja heeft er blijkbaar niets mee te maken.
één jaar geleden
Reactie op Tily20
Ik ben gister voor de uitgebreide test moeten gaan omdat mijn eerste test v ...
Hier hetzelfde schuitje qua eerste test. Morgen mijn uitgebreide. Heb jij je eerste test ‘s avonds laten doen?
Heb hem ‘s avonds kort na het avondmaal moeten doen en hoop dat ik daarom gebuist was die eerste keer 🫣
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Ik had mijn eerste test ook om 17u ‘s avonds en had om 15u30 een half brood ...
Ik had mijn eerste test om 15 uur en heb toen ontbijt gewoon gegeten en middag soep en de uitslag was toen ook te hoog. Gisteren terug geweest voor de uitgebreide test en deze was helemaal normaal dus het kan zeker allemaal ;-). Mijn vroedvrouw zei dat er echt heel veel moeten terugkomen voor de uitgebreide test. Ik duim mee!
één jaar geleden
Ik zit gelukkig onder de referentiewaarden! Wel raar dat mijn glucose tolerantie stijgt? Of zouden ze de waarden hebben gewisseld 🫤
één jaar geleden
Reactie op steph_stunt
Ik zit gelukkig onder de referentiewaarden! Wel raar dat mijn glucose toler ...
Bij ons werden de stalen telkens vlak na afname naar het labo gedaan en geanalyseerd dus verwisselen kon bij ons niet.
Misschien wordt het bij jou trager opgenomen? Je kan het altijd navragen he. Belangrijkste is dat die waarden wel heel goed zijn!
één jaar geleden
Reactie op R2024
Ik heb dit ook! 73 136 153 😀
Oei maar jij zat twee uur later dan net op de referentiewaarde? Verdict zwangerschapsdiabetes? 😢
één jaar geleden
Reactie op steph_stunt
Oei maar jij zat twee uur later dan net op de referentiewaarde? Verdict zwa ...
Moet het bespreken met men gynecoloog maandag idd.. Omdat ik enorm gestresst was wegens misselijkheid + al paar weken op rust stond en geen beweging had door harde buiken.. (2punten waardoor u suiker dus omhoog gaat)
één jaar geleden
Reactie op steph_stunt
Hier hetzelfde schuitje qua eerste test. Morgen mijn uitgebreide. Heb jij j ...
Mijn test was smorgens en ik had enkel wat kaasjes en worstjes gegeten (zit 0 suiker in) dus eigenlijk wist ik al hoe laat het was 🫢 ik had een hele hoge waarde bij m'n 2e test, na 1 uur 214 en na 2 uur nog steeds 207.. opletten nu dus! Niks lekkers meer voor mij 😭
één jaar geleden
Vorige week suikertest gedaan en was te hoog (180), morgen moet ik uitgebreide test gaan doen.. ben benieuwd