40 Reacties
één jaar geleden
Reactie op jol26
Mijn eerste resultaat was niet absurd hoog, vandaag echter wel de uitgebrei ...
Oh nee dat wil je niet horen😔 Word je nu naar een diëtiste doorverwezen?
Bij de snelle test zat ik op 147, volgens de gynaecoloog niet zo hoog dat ik me zorgen moet maken, maar heb er schrik voor dat het resultaat van de lange test ook niet goed gaat zijn.
één jaar geleden
Ik zat met de eerste test ook exact op 147. Volgende week moet ik naar endocrinoloog en diabetesverpleegkundige. Ze gaan het idd eerst proberen oplossen met aangepaste voeding. Al eet ik nu reeds vrij gezond en heb ik eigenlijk nipt een ondergewicht. Enfin, ik weet hopelijk volgende week meer 🙂
één jaar geleden
Het resultaat van mijn snelle test was 142, dus ik had vandaag de uitgebreide test. Ik voel me er nog altijd slecht van, echt vreselijk.
Ik wacht nog op de resultaten, maar maak me wel een beetje zorgen omdat ons kindje wat voorloopt op de curve, en ik ook echt veel dorst heb al een tijdje. Duimen dus 🤞
één jaar geleden
Reactie op jol26
Ik zat met de eerste test ook exact op 147. Volgende week moet ik naar endo ...
Ik hoop voor je dat een aangepast dieet voldoende is om het omlaag te brengen.
Ik schrok ook van het resultaat, want ik eet echt heel weinig suiker, nooit snoep of frisdrank oid en eet gewoon heel gezond. Ik heb ook mijn hele volwassen leven hetzelfde gewicht gehad met een bmi van max 19. Ik weet ook wel dat het daar niet mee te maken heeft, maar toch zit er een beetje een stigma op zwangerschapsdiabetes.
één jaar geleden
Reactie op jol26
Ik zat met de eerste test ook exact op 147. Volgende week moet ik naar endo ...
Zo herkenbaar! Ik zou het ook heel frustrerend vinden aangezien ik ook vrij gezond eet.. Dat wil jammer genoeg blijkbaar niet alles zeggen. Hopelijk is aangepaste voeding idd voldoende. Veel succes!!🤞
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Voel je je slecht door het suikerdrankje of (mentaal) doordat je de uitgebr ...
Ja echt door het drankje. Misselijk, hoofdpijn, duizelig, slaperig. Vond het ook lastig dat ik geen water mocht drinken. Heb momenteel ook veel last van constipatie, dus ik begin elke dag met veel water en een heel vezelrijk ontbijt, en nu dat niet kon merkte ik dat direct aan mijn darmen. Het suikerdrankje zorgde ook nog eens voor extra opgeblazen gevoel.
Heb me echt de hele dag slecht gevoeld, maar voel me nu weer normaal.
één jaar geleden
Reactie op TessahS
Ja echt door het drankje. Misselijk, hoofdpijn, duizelig, slaperig. Vond he ...
Ik had ook kei veel hoofdpijn en was ook ineens terug heel misselijk, maar ik dacht dat het door alle emoties kwamen (hier ook serieuze bloedarmoede en het gaat me ook ff helemaal niet af). Maar vermoedelijk dan ook door het drankje?
Goed om te weten dat het daar ook aan kan liggen, maar is idd niet fijn!!
Is het drankje voor de uitgebreide test hetzelfde?
Ik heb ook al heel de zwangerschap last van constipatie desondanks dat ik vezelrijke voeding eet. Ik neem dagelijks - op aanraden van gynaecoloog en huisarts - Movicol (met wat fruitsap, want krijg het anders niet binnen) in, omdat ik anders meer dan een week niet kan gaan. Kan jou mss ook helpen?
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Ik had ook kei veel hoofdpijn en was ook ineens terug heel misselijk, maar ...
Bij mij is de constipatie gelukkig nog niet zo erg, maar ik zat ook te denken om voor de zekerheid iets in huis te halen. Ik zie de huisarts komende week, zal het haar dan even vragen.
Het drankje voor de 2e test is 75 mg glucose ipv 50 mg.
Maar ik had vandaag de resultaten en ze waren goed! Gelukkig geen zwangerschapsdiabetes! Toch wel een opluchting hoor.
één jaar geleden
Ja, had de resultaten maandagnamiddag al meteen doorgebeld gekregen. Gelukkig was de uitslag goed. De test zelf was minder, ook zo’n bijwerkingen zoals Tessa. 😬 Wist niet dat je zo heftig op een suikerdrankje kon reageren, dus dacht al meteen aan het ergste.
Jij ondertussen al naar de endocrinoloog geweest? Moet je veel “anders” doen? Hopelijk valt dat wat mee en kan je het zo onder controle houden. 🤞