25 Reacties
3 maanden geleden
Ik zal beginnen 😊
Groentenpap receptjes (de hoeveelheden zijn een beetje op gevoel, ik maak meestal een grote hoop die ik dan in porties van 150 gr. invriest):
* 75 gr. bloemkool + 75 gr. zoete aardappel + half gekookt ei. Pureren of prakken.
* 100 gr. rode biet + 50 gr. aardappel + 1 eetlepel kikkererwten. Pureren of prakken.
Onze go to fruitpap:
* 1/2 appel + 1/2 peer koken en pureren. 1/2 banaan prakken en erdoor mengen. 2 lepeltjes suikervrije koekjesmeel en een half theelepeltje pindakaas.
* Zelfde als hierboven maar zonder banaan en een hele appel en hele peer.
* 1 banaan + handje frambozen prakken en wat koekjesmeel erdoor mengen (handig papje om on the go te maken)
* Stukjes meloen pureren + 1 geprakte banaan erdoor, beetje koekjesmeel.
Wat hier nog niet echt in de smaak viel van abrikoos, kiwi en perzik.
3 maanden geleden
Hier steeds “gewoontjes” 😅
Broccoli
Erwten
Courgette
Wortel
Bloemkool
Zoete aardappel
Komkommer ( pas vanaf 8m te laat gezien 🫣)
Telkens met aardappel gemengd. Porties zijn ongeveer 150gr momenteel. Gemaakt als volgt 2/3 groenten & 1/3 aardappel steeds in blokjes ingevroren zo kan ik bijvoorbeeld wortel en erwt eens mengen 😁
Banaan
Banaan/kiwi
Meloen/nectarine
Appel/peer
Maar qua fruit vin ik het moeilijker. Het is altijd met veel gemekker en soms bijna huilen 😬 porties zijn 100gr momenteel en nu geef ik hem al enkele dagen appel/peer met wortel en dit gaat vlotter binnen. 🤷🏽♀️
Suggesties welke fruiten nog te mengen zijn met groente die de kleintjes zouden lusten ? 🫣(Bijvoorbeeld 2/3 fruit - 1/3 groente dan🤗)
3 maanden geleden
Reactie op TessahS
Supergoed idee om daar wat appel of peer bij te doen!
Doe jij er nog geen e ...
Ik probeerde van de week een stukje kip en vis maar dat was allesbehalve een succes dus daarom deelde ik het recept niet 😄. Moeilijke groentenpap-eter hier, daarom dat we begonnen zijn met een beetje fruit onder zijn groenten te doen.
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Ik probeerde van de week een stukje kip en vis maar dat was allesbehalve ee ...
Ah zo haha! Hier gaat ei wel heel goed. En zalm een klein stukje los ging wel, maar inderdaad ook niet in de groenten.
Wij hebben het probleem wel dat hij niet graag opgewarmde groenten eet, maar alleen vers gemaakt. Nogal tijdrovend 🙃
3 maanden geleden
Reactie op LeonieCl
Avocado + banaan gaat er bij mijn dochter altijd vlot in. En fruitpap ander ...
Tot verbazing gisteren een combo gemaakt van ..
Appel,peer,banaan,kiwi en sap van sinaasappel en was op 10min binnen. Dus momenteel enkele dagen dit geven.
Vandaag ik avocado in blokjes in gevroren en mango 🤷🏽♀️
We kunnen maar zien en proberen binnen paar dagen 🤗
3 maanden geleden
Misschien een hele domme vraag dames 😳
Maar vanaf volgende week mag er hier vis en vlees toegevoegd worden ..
kan of mag je dit ook allemaal mixen / pureren invriezen in blokjes ? 😵💫😳
Aangezien ik zoveel porties groentjes enz in blokjes nog ingevroren heb. Zou ik nog geen verse mengeling met vlees of vis maken en invriezen 🫣 ..
3 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Misschien een hele domme vraag dames 😳
Maar vanaf volgende week mag er h ...
Vanaf 6 maanden. Je kan het eventueel ook apart maken en er daarna door mengen, of apart geven zodat je geen groentenpap verspilt als je kindje het niet lekker vindt.
Ei en pindakaas zijn sowieso al goed om af en toe te geven ivm allergieën vermijden.
Je kan het mixen, prakken of gewoon kleine stukjes geven.
3 maanden geleden
Receptje van vandaag was echt goed, hij schrikte het naar binnen 😂
1 middelgrote aardappel + 1 middelgrote wortel koken in een pan, zo'n 15 gram kip in een netje meegestoomd, op het laatst nog 1/2 appel in blokjes meegekookt.
Dan alles gepureerd met wat olijfolie en extra water.
Ik vond het zelf ook echt lekker 😅
Vandaag vond ik ook het schriftje terug waarin we de eerste weken de flesjes en pamper bijhielden. Nostalgisch momentje 🥹