Met de vier maanden in het vooruitzicht, informeer ik me graag over het beginnen met vaste voeding (groenten- en fruitpap). Hoe gaan jullie dit aanpakken, waar halen jullie info? Volgende week staat er hier een infosessie van K&G op de planning.
Begonnen met oefenhapjes maar ik heb de indruk dat Lewis eigenlijk al 150 gram zou willen opeten, wat dus een fles vervangt.. Hoe snel ging dat bij jullie?
Begonnen met oefenhapjes maar ik heb de indruk dat Lewis eigenlijk al 150 g ...
Ben nu bezig van 15 mei en ze eet nu 60 gram al maar doe echt rustig aan heb eerst 2 weken oefenhapjes gegeven en ga nu stillekes aan omhoog met haar voeding. Ze heeft nog veel te graag haar fles dus wil ze dat nog niet ontzeggen
Ja! Is veel makkelijker dan steeds een kleine hoeveelheid maken.
Maar hij is nog steeds niet heel enthousiast. Soms gaan er een paar happen in, soms houdt hij zijn mondje stijf dicht.
Ijsblokjes formaat. Ik dacht, als het goed gaat kan ik er meerdere uit halen. Maar tot nu zijn het nog maar een paar lepeltjes steeds, wat helemaal prima is natuurlijk. Komt vanzelf.
Ik heb ook avent potjes voor als het grotere hoeveelheden gaan worden.
Domme vraag misschien maar als ik op de poster van Kind & Gezin kijk, zie ik groenten als tuinkers en avocado staan. Moet dat ook gekookt worden? Gekookte avocado lijkt me raar :-)
Hier 22weken oud en hij eet momenteel zo’n 100-120gr groentepap en drinkt daarna ook nog zo’n 120ml melk. Hoe is dit bij jullie?
Je merkt hier dat hij nadien echt wel zijn melk nog wil.