Met de vier maanden in het vooruitzicht, informeer ik me graag over het beginnen met vaste voeding (groenten- en fruitpap). Hoe gaan jullie dit aanpakken, waar halen jullie info? Volgende week staat er hier een infosessie van K&G op de planning.
Wij hebben bij ons laatste bezoek aan K&G (op 12w) veel info gekregen. Wij gaan wel voor de groentepap gaan, maar gaan er wel op letten dat er nog voldoende structuren in zitten (dus niet volledig plat mixen). We gaan proberen wachten tot de zomervakantie omdat ik dan thuis ben, dan is hij net 5m.
Wij gaan toch al beginnen met oefenhapjes. Groen licht van kind en gezin, en we merken ook dat David de laatste dagen aan het smakken is al hij ons ziet eten 😂 zo schattig!
Vroeger noemde iedereen het raply (geen pureetjes maar stukjes geven )
Ik had mijn ouders de link naar een boek uit de bib doorgestuurd zodat ze zich wat konden inlezen in BLW/rapley. Mijn moeder zei doodleuk ‘ik ga dat niet doen want ik geloof niet in die nieuwe methoden’… ik ben echt stomverbaasd dat ze niet beseffen door hun houding de afstand ook mentaal groter wordt
Hier hebben we gisteren de eerste hapjes gegeven, het ging er eigenlijk heel goed in (verbaast me niks haha) en Davidje probeerde ook steeds het eten van mijn bord te pakken 😂
Ben nu 6 dagen groentenpap aan het geven en vandaag ging het zo goed en rap ...
Welke groenten heb je gegeven? Zoete aardappel ging hier ook goed,maar merk wel een verschil met de middag en de avond. Door de opvang kunnen we de oefenhapjes dus eigenlijk alleen in de avond geven.
Ik laat David ook spelen met het lepeltje en hij steekt hem ook echt al goed is zijn mond, zo schattig! Heel enthousiast is hij nog niet, het lijkt eerder alsof hij het nog niet zo goed weet haha.
Ik heb gisteren een hele lading oefenhapjes gemaakt en ingevroren in ijsblokjes.