108 Reacties
6 maanden geleden
Ik begin ook volgende week op aanraden van de kinderarts. Mijn zoontje is dan 15 weken.
Hier ook beginnen met enkel groentepap tot dit vlot loopt en dan pas fruitpap. Dit ook na een gesprek met de kinderarts. Kind en gezin zei vandaag dat dit zeker en vast goed is.
Ik ga ook beginnen met wortel ( proberen om de groenten eerst alleen aan te bieden zodat hij de smaken goed leert kennen) deze info had ik van een webinar die ik overlaatst volgde over vaste voeding.
6 maanden geleden
Reactie op R2024
Zowel voor groentepap als fruitpap?
Er staan receptjes in, maar ook over welke voeding wel niet, mixen of prakken of grote stukken.. wetenschappelijk onderbouwd ook.
Blijkbaar volgens dat boek, is er totaal geen wetenschappelijke evidentie voor bv de lijst die kind en gezin geeft met de leeftijden en welk soort eten je mag aanbieden of dat de darmen er niet klaar voor zouden zijn. Wist ik bv niet 🤷🏼♀️
6 maanden geleden
Reactie op Chelchris
Ik begin ook volgende week op aanraden van de kinderarts. Mijn zoontje is d ...
mijn dochtertje is deze zondag 16w en ik zou ook al graag willen beginnen, ben alleen bang dat groentenpap te droog is voor haar als ik enkel wortel als pap maak zeg maar, heb je tips gekregen om het beetje vloeibaarder te maken? doe jij er ook aardapppelen bij?
6 maanden geleden
Reactie op Bazurkaeva95
mijn dochtertje is deze zondag 16w en ik zou ook al graag willen beginnen, ...
Ik ga eerst proberen zonder aardappel voor de pure smaak te behouden. Olijfolie erbij doen kon helpen(niet te veel). Ook als de groenten gekookt zijn en je pureert dan heb je toch nog wat vocht van het koken normaal.
6 maanden geleden
Reactie op Bazurkaeva95
mijn dochtertje is deze zondag 16w en ik zou ook al graag willen beginnen, ...
Vetstoffen zijn onmisbaar, boter,olie, kokosolie (smaakloze 😉) maar als je borstvoeding geeft mengen met borstvoeding, ben niet zeker of dit met kunstvoeding ook gaat maar denk het wel