37 Reacties
één maand geleden
Reactie op eajk
Ik heb het idee dat ze ongeveer altijd in een sprong zitten. 😂
Die sprong ...
Das wel waar! Het boek gaat maar tot 10 sprongen dus we zijn wel al ruim over de helft 🤭
één maand geleden
Reactie op TessahS
Haha maar die sprongen duren wel steeds langer.
Dat is wel een feit, hier zie je dat echt duidelijk!
één maand geleden
Ondertussen is het slapen echt zeeeer wisselvallig. Opeens een nacht doorslapen maar dan overdag geen dutjes willen doen. Of juist overdag veel slapen en dan 's avonds niet. Alle oude manieren om hem in slaap te krijgen werken niet, meestal moeten we hem gewoon 10 minuten laten doen in bed, dat begint met huilen maar na een minuut is dat brabbelen enzo. Ik merk dat het me echt heel onzeker maakt dat de routine nu ontbreekt en we niet meer een vaste methode hebben. We hadden een maand dat de dutjes echt stipt op vaste tijden waren en dat gaf me heel veel houvast.
Tja, go with the flow zeker, maar dat is nu niet echt mijn sterke kant 😂
MOD
één maand geleden
Reactie op TessahS
Ondertussen is het slapen echt zeeeer wisselvallig. Opeens een nacht doorsl ...
Wij zijn nu ook al begonnen met hem wakker in bed te leggen en hij weent ook maar dan kijk ik op de klok 2 min, ga ik terug en hem oppakken enzo en we zijn een week verder en dat lukt goed en s nachts ook, hij heeft ons niet nodig
één maand geleden
Reactie op EDK1987
Wij zijn nu ook al begonnen met hem wakker in bed te leggen en hij weent oo ...
Ja, soms lukt het wel en soms niet. Vanochtend na 10 minuten terug gegaan en terug neergelegd en toen sliep hij. Nu ben ik het weer aan het proberen, maar denk dat het niet gaat lukken, terwijl hij wel heel moe was. Geen heel grote ramp, dan ga ik straks nog even met hem wandelen. Maar op de opvang doet hij nog vaak 3 dutjes, dus dan denk ik al snel: wat doe ik verkeerd?
één maand geleden
Hier ‘s avonds ook echt krijsen als ik haar in bed leg. Enkel wiegen aan haar bedje helpt tot ze in slaap valt. Want haar laten wenen heeft geen zin, al geprobeerd maar ze gaat in overdrive en dan duurt het nog veel langer… Ze kan dan nog eens wakker worden ook maar dan ga ik vrij snel weer wiegen.
Ik zal blij zijn als dit over is! Gelukkig nu wel al terug een paar goeie nachten 🙏🏼
Een lampje laten branden helpt precies ook wel een beetje.
één maand geleden
Reactie op heleen1994
Hier ‘s avonds ook echt krijsen als ik haar in bed leg. Enkel wiegen aan ha ...
Wiegen gaat hier echt niet meer, hij springt bijna uit onze armen haha. En het beste ook zo donker mogelijk, want anders is er altijd wel weer iets dat zijn aandacht trek.
Maar het is nu stil, dus ik denk dat hij in slaap gevallen is 🤞
Ja, het is een periode waar we even door moeten he. Het is gewoon wel heel intensief.
één maand geleden
Reactie op TessahS
Wiegen gaat hier echt niet meer, hij springt bijna uit onze armen haha. En ...
Het is wiegen met het bedje gelukkig, dat staat op wieltjes. Super handig 😌
MOD
één maand geleden
Reactie op TessahS
Ja, soms lukt het wel en soms niet. Vanochtend na 10 minuten terug gegaan e ...
Ja hier is het ook nog soms per 2 minuten en oppakken en terug leggen. Hier is het de juiste moment vinden. Ik denk, en het is niet manipuleren, maar ze weten mama komt he... toen ik in de kamer bleef en hij zag mij plots, krijst hij nog luider. Hier is het sommige dagen ook oppakken en weer neerleggen. Je doet toch niets verkeerd
MOD
één maand geleden
Reactie op TessahS
Ondertussen is het slapen echt zeeeer wisselvallig. Opeens een nacht doorsl ...
Welke routine ben je kwijt? Ik weet dat finn nu echt moet leren in slaap vallen op zijn eigen. We zijn nu ook al 3 weken bezig maar nu plots als 1 week wel doorslapen. We horen hem wel wakker zijn, maar krijgt zichzelf weer in slaap
één maand geleden
Reactie op EDK1987
Welke routine ben je kwijt? Ik weet dat finn nu echt moet leren in slaap va ...
En hier opeens ook een kleine week dat het heel goed gaat! Vannacht zelfs doorgeslapen. Hij was wel even wakker rond 22u, maar was wat aan het brabbelen en viel weer in slaap. Echt zalig 🙏 Ik heb er ondertussen ook wat meer vertrouwen in, maar ik vind het ook jammer dat hij niet meer in mijn armen in slaap valt 🥲