11 Reacties

8 maanden geleden

Ik volg. Voor de zwangerschap en in het begin van de zwangerschap ging ik ook zwemmen, maar gynaecoloog zei dat ik wss tot 8 weken na bevalling moet wachten om terug te gaan zwemmen. Van zodra het beter weer is en mijn man terug aan het werken is, ga ik denk ik dagelijks wat wandelen.

8 maanden geleden

Ik ga rustig opbouwen. Ik probeer voorlopig enkele keren per week een wandelingetje te doen, stelt nog niet veel voor maar ik merk wel dat het telkens wat beter gaat. En vanaf week 6 na de bevalling ga ik postnatale kiné doen. Hopelijk kan ik zo stilaan terug wat conditie krijgen en spieren opbouwen. Voor erna denk ik ook aan zwemmen of yoga

8 maanden geleden

wij zitten bij de vroedvrouwen van geboren in Gent en bieden sportlessen aan. omdat ik tijdens de zwangerschap weinig kon doen, ga ik daar mee beginnen. het heet mama en fit. nadien start ik de kiné dat wordt terugbetaald en geven ook oefeningen.

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

wij zitten bij de vroedvrouwen van geboren in Gent en bieden sportlessen aa ...
Ik wist niet dat je standaard naar de kine kon gaan met terugbetaling. Moet ik eens achter horen bij de vroedvrouw. Dat is wel op voorschrift dan zeker?

8 maanden geleden

Ik heb ook zooo veel zin in te zwemmen, kan niet wachten! Maar moet helaas nog even wachten. Ik wandel al wel elke dag, volgende week heb ik mijn eerste afspraak bij de kinesist en hopelijk kan ze mij vertellen hoe het nu zit met mijn buikspieren. Als alles oke is, dan wil ik graag weer yoga doen. Als het lukt met tijd vinden tenminste, want de baby slaapt nog niet zo goed.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik heb ook zooo veel zin in te zwemmen, kan niet wachten! Maar moet helaas ...
Ik durf sowieso nog niet veel zonder baby te doen vermits ik nog niet mag afkolven van de vroedvrouw 🫣. Altijd angst dat ze toch vroeger honger zou hebben, moest ik toch even de deur uit zijn. Wandelen doen we hier ook al dagelijks, dat doet opzich ook al wel deugd he! Hopelijk slaapt jouw baby'tje binnenkort wel goed zodat je die tijd voor jezelf even kan nemen 🤞

8 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Ik durf sowieso nog niet veel zonder baby te doen vermits ik nog niet mag a ...
waarom mag je niet afkolven?

8 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Ik wist niet dat je standaard naar de kine kon gaan met terugbetaling. Moet ...
ja normaal krijg je na de 6 weken controle een voorschrift, de postnatale kiné wordt dan terugbetaald. nu bij niet geconventioneerde kinés maar gedeeltelijk. ik zit bvb bij AG insurance hospitalisatie en zij betalen normaal de rest terug

8 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Ik wist niet dat je standaard naar de kine kon gaan met terugbetaling. Moet ...
Er zit zo een attestje in dat zwangerschapsboekje van kind en gezin dat heeft enkel een stempel nodig ☺️ de terugbetaling hangt af van je verzekering hoeveel je terug krijgt

8 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Er zit zo een attestje in dat zwangerschapsboekje van kind en gezin dat hee ...
goeie tip!

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

ja normaal krijg je na de 6 weken controle een voorschrift, de postnatale k ...
Ik heb dit al meteen bij het ontslag na de bevalling mee gekregen.