8 Reacties

5 maanden geleden

Mijn oudste is 4 en ik moet zeggen dat bijna mijn hele vriendenkring veranderd is over de laatste jaren ... Soort gelijke situatie veel onbegrip en van mijn kant minder tolerantie naar onzin 🫠

5 maanden geleden

Ik snap dat die opmerking van je vriendin moeilijke was, ik denk dat in die opmerking misschien ook een beetje haar eigen frustratie doorschemert.. misschien heeft zij het ook moeilijk gehad en had ze destijds ook niemand. Ze bedoelt het waarschijnlijk niet slecht, het kwam er misschien wat ongelukkig uit. Zelf besef ik nu veel beter hoe het was voor vriendinnen die al eerder kinderen kregen, ik heb ook tegen ze gezegd: als ik eerder wist hoe het was, was ik er meer voor jullie geweest. Ik heb zelf wel behoefte aan sociaal contact, maar het komt er weinig van. Ik geniet dus echt van de momenten dat ik onze vrienden wel zie, al is het maar een half uurtje koffie drinken. Ik heb een vriendin die ook een baby heeft en ons contact is momenteel vooral mom-memes naar elkaar sturen maar zelfs dat kan me echt al opbeuren 😂 Ik zie dit gewoon als een periode dat we vooral met ons gezin zijn, en dat vriendschappen even op een laag pitje staan betekent niet dat ze verdwenen zijn. Er komt een tijd dat de kinderen oud genoeg zijn om zich te vermaken en dan kunnen we weer meer tijd met onze vrienden doorbrengen ♥️ ondertussen elkaar af en toe iets sturen om te laten weten dat je er nog bent.

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik snap dat die opmerking van je vriendin moeilijke was, ik denk dat in die ...
Sturen doen wij genoeg en idd mommy filmpjes met andere mama's ook, maar ik vind het zo onfair. Ik heb ook niet de beste gezondheid en mijn man met diabetes heeft ook veel rust nodig, dus we roeien met de riemen die we hebben. Wij houden wel van contacten fysiek maar gewoon nu niet veel nood aan. Ik vind het heel erg jammer

5 maanden geleden

Vaak is buitenkomen een grote stap maar eens ik er dan ben, kan ik wel genieten van eens buitenshuis zijn, met of zonder baby. Tot nu toe beperkt het zich wel vooral tot eten bij mijn (schoon)ouders. 😅 Maar dat vind ik voorlopig ook oké. De mensen die me kennen en waar ik op kan rekenen, hebben hier begrip voor. Mijn vriendinnen hadden allemaal al meerdere kinderen en soms kan 'goede raad' of 'wen er maar aan hoor' heel minimaliserend overkomen... één vriendin ben ik een beetje beginnen vermijden omdat ze bijvoorbeeld meermaals aanbood om haar gekolfde melk aan mijn dochter te geven, want "dan heeft het kind toch iets van antistoffen". En dan bleef herhalen dat ze toch een hele diepvries vol had, terwijl ze wist hoe moeizaam het ging en hoe moeilijk ik het er mentaal mee had dat het niet lukte... Sommige mensen kunnen enkel vanuit hun eigen ervaring kijken en tonen weinig empathie, dus vooral blijven doen waar jullie je goed bij voelen. Al de rest volgt wel. 🤷‍♀️ En genieten van de mom memes en gedeelde ervaringen inderdaad. 😁 Diabetes en vermoeidheid is trouwens ook een lastige combi, dat ken ik helaas. Zorgen voor een baby als je zelf al gezondheidsproblemen had, is niet te onderschatten, maar jullie doen het toch ook maar! 💪🏻

5 maanden geleden

Reactie op elvea45

Vaak is buitenkomen een grote stap maar eens ik er dan ben, kan ik wel geni ...
Oh ik vind dat eigenlijk wel heel lief dat ze je haar melk aanbood!

5 maanden geleden

Reactie op TessahS

Oh ik vind dat eigenlijk wel heel lief dat ze je haar melk aanbood!
Ze deed het ook met heel goeie bedoelingen, daar twijfel ik niet aan. ❤️ Dat kwam gewoon heel hard binnen toen.

5 maanden geleden

Hier is mijn sociaal leven ook zo goed als onbestaande. Gelukkig wel veel begrip en de meeste vriendinnen hadden al kinderen. 1 kinderloze bestie waarmee ik normaal veel stuur en afsprak, haar heb ik nog maar 2x gezien sinds de geboorte. Ik stuur ook heel veel WhatsAppjes met twee vriendinnen die nu ook een baby hebben. Ik vind dat er ook veel energie kruipt in iedereen op de hoogte houden (grootouders, zussen). Iedereen wil filmpjes, foto's zien, bellen... Ik zou het eigenlijk wat meer moeten afblokken.

5 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hier is mijn sociaal leven ook zo goed als onbestaande. Gelukkig wel veel b ...
Ik heb op Instagram een beste vrienden groep met babyspam wil je iets zien moet je daar zitten haha eenvoudig 1 keer posten en klaar