24 Reacties

3 maanden geleden

Bij ons is juist hetzelde, ik ben thuis hele tijd heel haastig bezig met alles zodat ik de baby kan troosten, ook met die doorkomende tandjes waarschijnlijk. Ik leg onze baby gwn in onze bed en ik lig erbij en dan wilt hij alleen maar de borst geen speen niets niet meer. Zo valt die met alle moeite in slaap voor maar dan 20 min. 🥴

3 maanden geleden

Hier is dat ook met momenten dat ze overdag heel slecht slaapt en dan andere dagen blokjes van 2uur.. Hetzelfde met pap drinken: ene dag gaat dat heel vlot, andere dagen krijgen we er met moeite 80 ml per keer in. Vanaf morgen terug naar de creche na 3 weken vakantie, hopelijk vindt ze daar snel terug haar draai.

3 maanden geleden

Hier hebben we de laatste dagen een fijn ritme te pakken, maar we moeten zien hoe dat gaat als de opvang weer open is. Voorbeeldje van vandaag: Opgestaan om 6u - flesje. Slapen van 8u - 9u in de draagzak. 9u30 fruitpapje. Dan spelen, even naar de winkel geweest. Om 12u30 flesje - even rondgewandeld in donkere (maar niet stikdonker) ruimte - in slaap gelegd op het voedingskussen. White noise opgezet en dutje gedaan van 13u tot 15u. 15u30 flesje. Rond 17u00 werd hij wat hangerig, even in de draagzak gedaan tijdens het koken maar heeft niet meer geslapen. Hij had gewoon even behoefte aan nabijheid. 18u groentenhapje - dan in bad. 19u flesje en naar bed. Ik probeer hem niet echt in slaap te krijgen, maar als hij moe wordt gewoon rust te creëren. Soms slaapt hij, soms niet. Maar het lijkt wel alsof hij de laatste tijd vooral baat heeft bij een lange middagdut. Het is zo verschillend per kind en van dag tot dag, maar misschien heb je er iets aan ☺️ hopelijk is het snel weer beter!

3 maanden geleden

Hier zijn de dutjes veel verbeterd sinds we hem in zijn bed op zijn kamer leggen (kan volledig donker gemaakt worden). Sinds dan kan hij dutjes doen van 1-2u. Het ‘in slaap geraken’ is regelmatig ook wel een uitdaging, meestal blijf ik dan nog even in de buurt om hem regelmatig weer goed te leggen en zijn tutje te geven. En dan soms, heel soms, legt hij hem meteen op zijn zij en begint hij direct te slapen.

3 maanden geleden

Hier is het een stuk verbeterd nadat we een ander lakentje hebben gekocht. We hebben nu een nunki lakentje van fedde en kees. Hierdoor draait hij niet binnen 2 tellen op zijn buik, en door de lichte druk lijkt hij beter/dieper in slaap te vallen! Heb hem gekocht via vinted... Ook hebben we een White norse apparaatje met een lampje, als ik naar Noud kijk heel rustgevend 😂😂

3 maanden geleden

Hier ook meestal nog contactdutjes en dat is na kort vechten tegen de slaap wel oke.. ik probeer wel af en toe in bedje maar is niet zo'n succes, heel gevecht eer ze slaapt en dan is het vaak kort, maar. 30 minuten Ik ben benieuwd wat het volgende maand geeft op de crèche 🙏🤷‍♀️

3 maanden geleden

Het klinkt ook echt zeer vermoeiend. Ik wou ook dat ik tips voor je had, maar het enige wat ik kan bedenken is hem laten slapen in een donkere kamer, maar snap het inderdaad met de associatie voor 's nachts... Rune in slaap krijgen wordt steeds moeilijker, vind ik. Ik borst hem iedere keer in slaap. Voor te wiegen is mijn energie op. Hem gewoon neerleggen en weggaan, werkt niet. Vandaag was hij een dagje bij de grootouders en ze kregen hem enkel in slaap door te gaan wandelen.

3 maanden geleden

Reactie op eajk

Hier is het een stuk verbeterd nadat we een ander lakentje hebben gekocht. ...
Ja David vindt dat lampje ook fijn van de Numsy. Soms wordt hij wakker, dan zet ik dat lampje op en dan valt hij weer in slaap.

3 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Het klinkt ook echt zeer vermoeiend. Ik wou ook dat ik tips voor je had, ma ...
Ja de grootouders ook door enkel te wandelen. Deze nacht was een hel door overdag weinig te slapen. In de namiddag probeer ik wel te wandelen maar heb veel pijn in voeten en enkels nog altijd

3 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Het klinkt ook echt zeer vermoeiend. Ik wou ook dat ik tips voor je had, ma ...
Straks komt de vroedvrouw ze. Ik heb al contact gehad met de onthaalmama en zij zei ook dat ze dutten in een halfdonkere kamer. Ik zal vandaag daarmee beginnen denk ik

3 maanden geleden

Reactie op sanne002

Hier ook meestal nog contactdutjes en dat is na kort vechten tegen de slaap ...
Mss door nieuwe prikkels lukt het wel. Vorige week had mijn man verlof en zijn we met Finn veel weggeweest en dan om 16 u in de auto terug waardoor hij zeker nog een half uur sliep en mss hielp dat ool

3 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Hier zijn de dutjes veel verbeterd sinds we hem in zijn bed op zijn kamer l ...
Ja Finn draait ook op zijn zij... mss toch maar proberen in de kamer

3 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ja Finn draait ook op zijn zij... mss toch maar proberen in de kamer
Ik ben daar op 3 maand mee gestart, ook al wou ik het niet (ik wou hem liever dichtbij mij). Maar hij sliep gewoon toen al niet meer overdag. Was 6u aan een stuk of langer wakker. In zijn kamertje slaapt hij makkelijk een uur of langer. Bij ons zijn de nachten wel een stuk meer onderbroken geworden sinds de invoer van de dutjes... Maar dat wil daarom niet zeggen dat het bij jullie ook zo zal gaan. Het kan ook toeval zijn of een andere reden hebben, wie zal het zeggen 🤷🏻‍♀️ Succes alleszins!! En schrijf maar als je wil ventileren! Hier ligt hij er net in voor het eerste dutje van de dag...

3 maanden geleden

Klinkt heel heftig… Ik begrijp ook dat je die negatieve associatie met zijn bedje wil vermijden. Het kan ook zijn dat hij de klik kan maken en dan ook goede dutjes begint te doen, omdat hij net in z’n bedje ligt en dit kent van ‘s nachts… Hier is het ook wel wat vreemd. Sue kan overdag thuis niet in slaap vallen zonder dat de stofzuiger op staat. White noise machientje helpt niet, het moet echt onze stofzuiger zijn. ‘s avonds kan ze dan weer niet slapen zonder de borst. Benieuwd hoe we die associaties ooit gaan afleren 😅 bij ons zijn de nachten verslechterd sinds ze langere dutjes doet (na de 4 maanden slaapregressie zijn de nachten dus weer heel onderbroken geworden)

3 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Mss door nieuwe prikkels lukt het wel. Vorige week had mijn man verlof en z ...
Ja als we weg zijn is het ook beter, valt vaak in de auto in slaap. Soms zie ik in de buggy dat ze moe is en een paar minuten later zijn de ogen dicht zonder te protesteren 🙈. Zo gek soms 🤭.

3 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik ben daar op 3 maand mee gestart, ook al wou ik het niet (ik wou hem liev ...
S nachts doet hij het goed hoor als hij overdag min 2 u slaapt. Ja ik mis echt ademruimte een beetje

3 maanden geleden

Reactie op EDK1987

S nachts doet hij het goed hoor als hij overdag min 2 u slaapt. Ja ik mis e ...
Is hij wel veel vrolijk? Of vooral huilerig? Ik vind dit ook wel een intensieve leeftijd hoor! De hele dag je handen vol hebben aan hem, veel meer wassen omdat hij alles onder kwijlt, de hele dag opruimen en dingen van de vloer rapen, twee keer per dag alles weer onder de groenten-/fruitpap.. en heel moeilijk even alleen kunnen spelen. Die dutjes geven inderdaad even wat ademruimte op een dag.

3 maanden geleden

Letten op de wakkertijden en vermoeidheidssignalen werkt hier wel redelijk goed, maar hij slaapt alleen maar goed bij mij. Als ik hem in zijn bedje leg, slaapt hij max 30 minuten. Als ik hem daarna bij mij pak, slaapt hij soms nog een uur verder. Ik weet niet goed hoe ik de dutjes in bedje langer moet laten duren

3 maanden geleden

Reactie op Sanya Genijn

Letten op de wakkertijden en vermoeidheidssignalen werkt hier wel redelijk ...
Geloof mij ik let daar allemaal heel goed op.

3 maanden geleden

Ok in de voormiddag geprobeerd in zijn bed, niet gelukt. Toen de vroedvrouw hier was in de draagzak 30 minuten. In de namiddag dan naar het park geweest, ik dacht daar beetje spelen. Toen ik toekwam te voet sliep hij... dus heb een uur rondgewandeld. Hij sliep een uur.