94 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op R2024
Oh oke had al vaak gehoord van langer wakker na het flesje (langer dan dus ...
Wij doen in principe ook een flesje na het wakker worden als hij goed heeft geslapen. Maar als hij dus maar een dutje doet van 30 min en hij om de 3-4 uur een flesje krijgt dan zit je met een probleem 😅
7 maanden geleden
Ik had deze namiddag een draagconsult bij iemand die ook vroedvrouw en lactatiekundige is. We hadden het over de slaapjes. Ze gaf aan dat het iets onnatuurlijk is om baby's in een bedje te leggen om te slapen. Dus ook normaal dat ze niet slapen 😅 mensen zijn van nature dragers... Baby's voelen zich het best op ons, dichtbij ons... Zoveel mogelijk in de draagdoek, was haar boodschap 😊 en dat slaaptraining echt niet nodig is tot een jaar of 2.
Nuja, ik volg haar wel, maar heb ook wel graag eens mijn vrijheid. 's Ochtends dutje in de wieg ga ik wel blijven aanhouden omdat hij dat makkelijk doet, in de namiddag ga ik er wel weer vaker de draagdoek bijnemen.
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik had deze namiddag een draagconsult bij iemand die ook vroedvrouw en lact ...
Ja inderdaad! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er gisteren echt een beetje door zat. Mijn vriend is beneden gaan liggen met David omdat ik zo moe was.
We zijn gestopt met inbakeren omdat David begint te rollen, maar hij maait nog heel veel met zijn armen en slaapt dan gewoon echt niet. Dus echt even pittig 😬
Ik merk dat ik gewoon echt even niet meer zo goed weet wat ik moet doen. Ik sta hem soms overdag in slaap te wiegen en denk dan echt: ok wat nu?
Ik zit te denken om misschien toch een slaapcoach ofzo te vragen. Want uit onze omgeving komt ook echt 0 hulp.
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ja inderdaad! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er gisteren echt een beetje doo ...
Ik ben gisteren begonnen met het hoofdstuk slaap in het “oei, ik groei”-boek. Slaap kan in 4 verschillende fases worden onderverdeeld : non-rem fase 1, non-rem fase 2, non-rem fase 3 en rem-fase. Enkel tijdens de non-rem fase 3 zijn ze in hele diepe slaap en kan je ze gemakkelijker wegleggen volgens het boek. Je kan dit testen door een armpje op de heffen en los te laten. Als het als pudding naar beneden valt, is de baby in diepe slaap. Als het nog “gecontroleerd” naar beneden gaat, slaapt de baby nog niet diep.
En tijdens sprongetjes zouden de rem-fases veel langer zijn, omdat ze dan meer verwerken.
MOD
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ja inderdaad! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er gisteren echt een beetje doo ...
Och zo herkenbaar! Ik zat er ook een paar dagen door en huilen dat ik deed en snikken he! Ik moet veel horen van amai ik deed het allemaal alleen of ja jong dat is mama zijn he. Ik moet horen alé ge zijt thuis kom eens af. Ik zeg kijk ik rust samen met Finn op mij nu. Hij slaapt ook zo onrustig niet te doen. Ik heb al huilend gezegd tegen mijn man zoek je maar een betere mama, blijkbaar kan ik dat toch niet. Velen zeggen het je ook niet ze hoeveel hulp er is geweest of zijn deze heftige periode al lang vergeten.
7 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Och zo herkenbaar! Ik zat er ook een paar dagen door en huilen dat ik deed ...
Ohh draag goed zorg voor jezelf! Dat je kindje niet goed slaapt, heeft niets met jou te maken. Je bent een goede mama!! Het is echt zoeken en trial en error... En het is een zware periode... Hoe ging het vandaag?
7 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Och zo herkenbaar! Ik zat er ook een paar dagen door en huilen dat ik deed ...
Zo veel herkenning ♥️ Ik voelde me vorige week echt een labiel wrak. Ik ben nu een paar dagen direct na het avondeten gaan slapen en dat heeft me wel deugd gedaan. Hopelijk kan jij ook wat rust nemen!
Ik krijg ook veel van zulke opmerkingen en je hebt er echt niks aan he! Terwijl als mensen gewoon begrip zouden tonen en je gewoon even je hart zou kunnen luchten het veel meer zou helpen. Het ergste vind ik de opmerking: 'een baby voelt het als jij onrustig bent'. Dan denk ik: Ooooh dus nu is het mijn schuld dat hij niet wil slapen?? Je voelt je dan al zo ellendig en schuldig dat het niet lukt en dan komt er nog een schepje bovenop.
MOD
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ohh draag goed zorg voor jezelf! Dat je kindje niet goed slaapt, heeft niet ...
Hij slaapt weinig, in de voormiddag is hij rustig en de namiddag heel actief. Volgende week gaat hij eens een dagje naar de schoonouders en ik ga dan netflixen in bed denk ik en slapen. Als je alles laat vallen dat je leest en focus op finn dan heb je wel minder stress. Ik leg hem nu overdag op mij om te slapen terug en dan rust ik ook.
7 maanden geleden
Hier een dochterje van 10 weken. Slapen overdag is een ramp. Het is een hele strijd en heel veel huilen voor ze effectief slaapt en dan wordt ze na 30 min. Alweer wakker. Met gevolg dat ze dus nog steeds moe is en het 's avonds bijna 2 uurs non stop ontroostbaar huilen is om ze effectief in slaap te krijgen voor de nacht. Wij zijn ten einde raad 🫣