13 Reacties
één maand geleden
Hier ook borstvoeding, en hapjes groenten en fruit volgens BLW methode. De nachten zijn altijd heel onderbroken geweest. Ieder uur wakker is geen uitzondering. Goeie nachten 2x wakker. Maar vaak is het 4-6x. Hij begint de nacht op z'n eigen kamer en komt na de eerste voeding bij ons in de co-sleeper of in bed. Ik leg iedere keer aan voor het gemak. Met troosten of in slaap doen op een andere manier, zijn we veel langer bezig. De laatste weken is hij middenin de nacht vaak klaarwakker voor een uurtje. Da's een beue fase die hopelijk snel voorbij gaat... Ben ook heel benieuwd hoe het bij iedereen gaat ondertussen.
één maand geleden
Hier ook 7 maanden, vaste voeding heel erg moeizaam (maximum enkele hapjes per dag), uitsluitend borstvoeding verder. Ze wordt elke nacht 3x wakker, meestal rond half 2, 4u en 6.30u. Tussen 23u en 00.00 geef ik ook altijd een droomvoeding als ik zelf ga slapen. Volgens mij is het toch echt honger, want ze eet en als ze klaar is valt ze onmiddellijk in slaap.
Ik heb het losgelaten, ik merk dat ik in de week op zich wel kan functioneren op het werk enzo, zolang ik in het weekend maar kan uitslapen. Gelukkig is ons kleintje ook een uitslaper 😀 maar stiekem had ik wel gehoopt dat ze rond een 6 maanden wel zou beginnen met blokken van 6 uurtjes te slapen… alles is een fase zeker 😅 sommige fasen duren gewoon 7+ maanden
MOD
één maand geleden
Ons zoontje ook van feb en sinds een dikke maand is het s nachts ook echt hel bij ons. Om 23 u wakker en om 4 u is het gedaan en het weegt enorm door! We hebben em nu sinds een week op zijn eigen kamer gelegd en dat was voor ons allemaal wel al beter. Ik laat hem nu om 4 u even brabbelen en later rond half 5 een klein flesje en ik leg hem terug in zijn bed. Soms slaapt hij nog even verder. We zitten best ook met ons handen in het haar even, want het weegt.
één maand geleden
Hier hetzelfde, ze sliep lang van 23 à 24u door tot 6u 's morgens maar nu meerdere x per nacht wakker. Ik geef ook nog borstvoeding dus leg haar aan en zo vallen we vaak allebei terug in slaap. Dus vaak blijft ze ook de rest van de nacht bij ons in bed liggen en drinkt ze wanneer ze wil.
Ging eig een tijdje goed en ik vond het gezellig, maar dan in mijn hoofd gestoken haar terug in haar eigen bedje proberen te leggen 's nachts en nu slaap ik terug veel slechter ook als ze wel bij ons blijft liggen..
één maand geleden
Momenteel gebroken sinds een week geleden 🫠.. Kdenk dat er tussen 7-9maand gewoon heel veel gebeurt bij onze babytjes 🥰
Hij is gek op vaste voeding. Melk minder .. maar geeft wel ongeveer een schema qua voeding 200cc - 250gr-200cc-100gr-200cc
We moeten dikwijls wel eens 30cc bijmaken sinds vorige week.
En sinds de gebroken nachten krijgt hij opnieuw 60cc aan troost voeding omdat hij met niets te kalmeren valt.😔
één maand geleden
Hier wisselt het heel erg. Toevallig net 2 heel goede nachten (vannacht van 19u30 tot 5u15 😲) gehad en een paar dagen met heel goede dutjes, waardoor alles opeens weer mee lijkt te vallen. Maar een week geleden nog was het ook echt drama hier.
Sinds twee dagen gebruiken we ook de dikke slaapzak met mouwtjes, dus misschien dat hij daarom beter sliep.
één maand geleden
Vraagje aan de mama's van slecht slapende kindjes: laten jullie je kindje soms eens ergens anders logeren? Hoe verloopt dat? Ik heb het nog niet gedurfd. Enerzijds omdat hij zo vaak wakker wordt, anderzijds omdat ik hem 's nachts nog niet wil missen. Benieuwd naar hoe jullie het ervaren... 🌃
één maand geleden
Ik heb mijn kleinste zoontje 1x laten overnachten bij zijn grootouders, toen was hij wel wat kleiner en vroeg hij maar 1-2x voeding. Even moeilijk voor het mama hart, maar ging wel goed. Mijn andere zoontje was wel een slechte slaper tot 2,5 jaar en de grootouders vonden dat geen probleem ook al sliep ie slecht, omdat het maar 1 nacht is en ze er daarna ‘vanaf’ zijn. Vaak was het ook dat hij er beter sliep dan bij ons…
één maand geleden
Reactie op Sophie_vc
Vraagje aan de mama's van slecht slapende kindjes: laten jullie je kindje s ...
Nee , nog niet gedaan! Ik wou dit effe doen als hij begon met doorslapen.. maar dit zit er gelijk nog niet in 😴 meestal 1 a 2 nachten slaapt hij door per week.Als het een goeie week is , afgelopen 7 dagen was dit maar 1x .. en ook meestal de nacht als hij naar de crèche geweest is slaapt hij ook door🤷🏽♀️