11 Reacties

4 maanden geleden

Van het moment dat ik een slaapschema net gestopt ben, ging het plots veel beter. Alles gebeurt hier op vraag en daardoor komt er wel routine, maar geen strak schema. Ik weet niet hoe oud jouw baby is, maar ons zoontje ging ook plots va paar uur slaap naar 30 minuten en nu 2 keer 30 minuten en nog mss 1 uurtje slaap overdag. S nachts maar 1 voeding en soms slaapt hij al volledig door. Schema's brachten hier alleen maar frustraties en omdat ik meer controle wou. Als Finn lacht na 30 minuten slaap, weet ik dat hij genoeg heeft gehad.

4 maanden geleden

Hier ook niet echt een schema.. flesje/hapje om de 3-4 uur en daartussen slaapt hij zolang als hij wil. Omdat we altijd rond 6u opstaan komt het wel altijd een beetje overeen.

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Hier ook niet echt een schema.. flesje/hapje om de 3-4 uur en daartussen sl ...
Hmm misschien even iets meer concreet hoe dat er ongeveer uitziet momenteel: 6u wakker - beetje spelen 6u30 flesje - in wipstoel, aankleden etc 8u - 9u dutje 9u30 fruit + flesje -wandelen, spelen, badje, e.d. 11u30-13u dutje 13u flesje - dingen doen, vaak wat langer wakker nu 16u15 - flesje 16u30 - 17u15 dutje 17u30 - groenten 19u flesje & bed Dan nog een flesje in de nacht, we zien altijd wanneer jij wakker wordt, meestal rond 1u. Het is vooral nog dat dutje tot 17u15 ongeveer dat vaak een goed effect heeft op de nacht lijkt het.

4 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Van het moment dat ik een slaapschema net gestopt ben, ging het plots veel ...
Hier is Flo 18 weken :) Ik hoop dat ze binnenkort wat doorslaapt of langere dutjes doet

4 maanden geleden

Reactie op Pieterjanb

Hier is Flo 18 weken :) Ik hoop dat ze binnenkort wat doorslaapt of langere ...
Goh ons zoontje doet ook heel korte dutjes. Doorslapen s nachts op deze leeftijd is 6 uur slaap, Finn kan tot 8 uur aan 1 stuk wel slapen. Hier doet hij max 3 dutjes. Eentje van een uur en dan 40 of 30 minuten

4 maanden geleden

Korte dutjes zijn ook wel normaal op die leeftijd. Alleen niet zo praktisch voor de mama's en papa's 😊Is ze tussendoor goedgezind? Hoe vaak wordt ze nog wakker 's nachts? Ons kindje deed ook een hele tijd erg korte dutjes, het is vanzelf gebeterd (nu is hij 23 weken). Nu slaapt hij 2x 1,5 uur en daarna een korter dutje.

4 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Goh ons zoontje doet ook heel korte dutjes. Doorslapen s nachts op deze lee ...
Hier is het ‘s nachts max 4 uur… wil rond 3u nog altijd een flesje… Maar zal hopelijk wel beteren :)

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Korte dutjes zijn ook wel normaal op die leeftijd. Alleen niet zo praktisch ...
Ze wordt nog 1x wakker rond 3u. Sussen of gerust stellen helpt niet, ze wil een flesje 😅 maar ik heb goeie hoop dat het gaat beteren 🙏

4 maanden geleden

Reactie op Pieterjanb

Ze wordt nog 1x wakker rond 3u. Sussen of gerust stellen helpt niet, ze wil ...
Is toch mooi 1 keer wakker worden voor een voeding?

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Korte dutjes zijn ook wel normaal op die leeftijd. Alleen niet zo praktisch ...
Oh dat is mooi!

4 maanden geleden

Uhmmmm Axelle staat op rond half 7 ongeveer, en daarna 3/4 dutjes van 45 of 1,5 uur wakkertijd ertussen ongeveer 2 uur. En qua voeding is het happy hour 24 uur lang ik denk 3 nachtvoedingen 💀 geen idee soms 4/5 maar ik ben nooit bezig met inslaap wiegen of die dingen