11 Reacties
MOD
4 maanden geleden
Van het moment dat ik een slaapschema net gestopt ben, ging het plots veel beter. Alles gebeurt hier op vraag en daardoor komt er wel routine, maar geen strak schema. Ik weet niet hoe oud jouw baby is, maar ons zoontje ging ook plots va paar uur slaap naar 30 minuten en nu 2 keer 30 minuten en nog mss 1 uurtje slaap overdag. S nachts maar 1 voeding en soms slaapt hij al volledig door. Schema's brachten hier alleen maar frustraties en omdat ik meer controle wou. Als Finn lacht na 30 minuten slaap, weet ik dat hij genoeg heeft gehad.
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier ook niet echt een schema.. flesje/hapje om de 3-4 uur en daartussen sl ...
Hmm misschien even iets meer concreet hoe dat er ongeveer uitziet momenteel:
6u wakker - beetje spelen
6u30 flesje - in wipstoel, aankleden etc
8u - 9u dutje
9u30 fruit + flesje -wandelen, spelen, badje, e.d.
11u30-13u dutje
13u flesje - dingen doen, vaak wat langer wakker nu
16u15 - flesje
16u30 - 17u15 dutje
17u30 - groenten
19u flesje & bed
Dan nog een flesje in de nacht, we zien altijd wanneer jij wakker wordt, meestal rond 1u.
Het is vooral nog dat dutje tot 17u15 ongeveer dat vaak een goed effect heeft op de nacht lijkt het.
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Van het moment dat ik een slaapschema net gestopt ben, ging het plots veel ...
Hier is Flo 18 weken :) Ik hoop dat ze binnenkort wat doorslaapt of langere dutjes doet
MOD
4 maanden geleden
Reactie op Pieterjanb
Hier is Flo 18 weken :) Ik hoop dat ze binnenkort wat doorslaapt of langere ...
Goh ons zoontje doet ook heel korte dutjes. Doorslapen s nachts op deze leeftijd is 6 uur slaap, Finn kan tot 8 uur aan 1 stuk wel slapen. Hier doet hij max 3 dutjes. Eentje van een uur en dan 40 of 30 minuten
4 maanden geleden
Korte dutjes zijn ook wel normaal op die leeftijd. Alleen niet zo praktisch voor de mama's en papa's 😊Is ze tussendoor goedgezind? Hoe vaak wordt ze nog wakker 's nachts?
Ons kindje deed ook een hele tijd erg korte dutjes, het is vanzelf gebeterd (nu is hij 23 weken). Nu slaapt hij 2x 1,5 uur en daarna een korter dutje.
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Goh ons zoontje doet ook heel korte dutjes. Doorslapen s nachts op deze lee ...
Hier is het ‘s nachts max 4 uur… wil rond 3u nog altijd een flesje… Maar zal hopelijk wel beteren :)
4 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Korte dutjes zijn ook wel normaal op die leeftijd. Alleen niet zo praktisch ...
Ze wordt nog 1x wakker rond 3u. Sussen of gerust stellen helpt niet, ze wil een flesje 😅 maar ik heb goeie hoop dat het gaat beteren 🙏