43 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Blackwood
Ik ben ook nog zoekende naar een goed avondritueel. Waar geven jullie het l ...
Ik ga voor haar laatste flesje telkens naar haar kamer, doe haar slaapzak aan, zet haar op mijn schoot en lees een verhaaltje voor terwijl ik haar een flesje geef. Soms valt ze tijdens in slaap maar vaak ook gewoon nog wakker wanneer ik haar in haar bedje leg. Dan speelt ze nog even met haar knuffeldoeken en valt ze in slaap.
3 maanden geleden
Opstaan , drinken , pamper en kleren aan , overal eens spelen ( eindigen altijd in het park als laatste ) daarna slaapzak aan en vernoem ik zijn slaapzak en beertje van “ dodo , gaan wij dodo doen “ 😅 .. hij lacht en heeft het wel door. Daarna naar boven alles donker maken .. soms slaapt hij al voor in de andere kamer binnen ben , soms 5 min wiegen en afleggen.. zelfstandig slapen zit er nog niet 100% .. heel af en toe schiet hij wakker begint zacht te neurieen en te brabbelen en daarna valt hij in slaap.
S’avonds : 🥴 onder vin ik een hele druk ontevreden baby telkens na zijn 3de en laatste dutje. En vraag ik mij af of ik iets moet veranderen of wat ik kan doen.. ritueel is al sinds zijn geboorte zo. Om 2 daags een badje / douche , pamper en pyjama aan , lichtjes uit , klein lichtje aan , tv uit maar die staat lijk al maanden niet meer aan 😅 , flesje , daarna boeren , onder de boog op mijn zwangerschapskussen liggen , daarna slaapzak aan bij papa en naar boven , 5-10min in de armen en afleggen 🥸 ( maar dat boeren wilt hij niet meer op wachten , hij wilt bouncen op de schoot , eet ons gezicht op 🫠 , brabbelt en doet druk , onder de boog is hij aan het zagen / huilen, .. )
3 maanden geleden
Ik gebruik de 2,3,4 methoden🥲 en werkt goed bij haar.. dus als ze s’morgens wakker is laat ik haar na 2uur al een dutje doen als ze dan wakker is laat ik haar 3uurtjes op en terug een dutje vervolgens hou ik haar 4uurtjes op en dan gaat ze de nachtslaap in.
3 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Opstaan , drinken , pamper en kleren aan , overal eens spelen ( eindigen al ...
En als je eerst het slaapzakje aan doet en dan een flesje? Boog weglaten, misschien wil hij gewoon nog even knuffelen? En is het boeren echt nodig? Hier eigenlijk niet dus ik doe er ook geen moeite voor.
MOD
3 maanden geleden
Goh de laatste dagen voor de dutjes nu hoor ik het aan hem dat hij moe is. Ik ga dan zijn tutje halen en een dunne slaapzak. Slaapzak aan en naar de slaapkamer. Ik zeg een paar keer Finn gaat een dutje doen en doe samen de gordijnen toe en leg hem in bed. Ik blijf even en sus geluiden. S avonds wordt de laatste verzorging en eten in de slaapkamer gedaan en valt hij in slaap en hup zijn bed in. Het avondritueel ligt al lang vast. De dutjes doen we nu zo al 3 dagen en lukt heel goed. Hij dut langer en slaapt ook dieper
2 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Zo makkelijk dat hij soms al slaapt voordat je op z'n kamer bent 😊 hij val ...
Ja Kben toch telkens blij dat hij binnen de 5 min slaapt.. wel niet zelfstandig😕, maar vele dagen slaapt hij maar telkens 45min.. ga ik iets voor zijn 2u wakkertijd naar boven dan kan het wel een stukje langer tot max. 2u slapen ook niet altijd. Dus daaraan merk ik dat hij niet langer dan 2u wakkertijd kan hebben met momenten. Goh , ik denk dat het 3de dutje wel nog nodig is.. hij slaapt daar momenteel ook het best en langst. ‘s nachts , is het momenteel van 20u30-21u tot 4-5u daarna is hij wel eens wakker, en ik geef hem nu momenteel gewoon wat water ( tip van de osteopaat 🥸) omdat hij volgens hem telkens blijft wakker worden uit gewoonte van voeding.. maar kweet het zo niet goed! 😅
2 maanden geleden
Reactie op TessahS
En als je eerst het slaapzakje aan doet en dan een flesje? Boog weglaten, m ...
Geen idee. Hebben sindsdien nog niets anders geprobeerd. 🫣 .. zijn knuffels is ons telkens opeten 🤣 hij is zo enthousiast.. goh graag wel nog een goei boertje.. we merken dat hem dit soms nog stoord , ook na zijn vaste voeding momenten. 🫣
2 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Is dat haalbaar .. in de zin geraakt ze dan niet oververmoeid ofz 😳 en hoe ...
Soms gaat dat heeel goed ( als haar dutjes langer zijn dan een half uurtje🙃) en soms is het wel sukkelen.. ik probeer haar gewoon niet meer een dutje te laten doen na 16u en tegen 20u leg ik haar in bed. Maar we zijn al zeker 2weken aant sukkelen met de nacht.. een RAMP! Ol de uur word ze krijsend wakker ofwel word ze midde in de nacht wakker en begint ze gewoon te spelen🥲🥲 ik heb haar parkje waar ze in heeft geslapen altijd naar biven gebracht en slaapt nu snachts iets beter..
MOD
2 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik wist niet dat dit een methode was, maar hier komt dat ook ongeveer zo ui ...
Ja is een methode, maar ik dacht veel later. Ik merk ook wel als hij kort dut, dan minder lang wakker. In de namiddag wilt hij moeilijk dutten, maar kan toch ook 3 uur wakker zijn
2 maanden geleden
Reactie op Lieselotttttt
Soms gaat dat heeel goed ( als haar dutjes langer zijn dan een half uurtje� ...
Hier opeens ook weer vreselijke nachten 🥱tandje, sprongetje, slaapregressie, ik weet het niet, maar frustrerend is het wel om een uur bezig te zijn met hem in slaap te krijgen en dat hij dan na 2 uur weer wakker is. Inderdaad ook veel willen spelen. Ik heb zelf al weer een aantal nachten maar 2 a 3 uur slaap gehad dus ik leef weer op koffie en dafalgan momenteel 😬
Hopelijk gaat het jullie allemaal beter af 🤞
2 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier opeens ook weer vreselijke nachten 🥱tandje, sprongetje, slaapregressi ...
Oeh, zwaar... Hier "betere" nachten - hij wordt echt nog 4-5 keer wakker - met paar slokjes drinken en weer verder slapen. Hij ligt soms meer bij mij in bed dan in de co-sleeper. Maar we slapen direct verder en daardoor is het doenbaar. Maar dan soms ook eens een nacht met om het uur wakkerworden en moeilijk terug inslapen. Ik kan mij dan zo hopeloos voelen 😅 met dat tutje in mijn handen en een kleine die huilt. Gelukkig komt papa dan to the rescue.
2 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Oeh, zwaar... Hier "betere" nachten - hij wordt echt nog 4-5 keer wakker - ...
Oef 4-5 keer per nacht is echt wel zwaar, gelukkig maar dat hij direct doorslaapt! En past hij nog in de co-sleeper?
Vanochtend opeens geslapen tot 7u, ik wist niet wat ik meemaakte 😂