43 Reacties
3 maanden geleden
Hier ga ik nog gewoon op het ritme mee dutjes om de 2 uur a 2.5 vandaag was dat 9u tot 10 u en 11u50 tot 13u30 en Dan van 16u tot 17u40
En nu is ze nog wakker maar denk nog half uurtje en zal ze wel moe zijn. Ennige wat ik heb van ritme ieder slaapje zowel over dag als snachts en Dan tut en haar bumbapoppetje en Dan bed in. Neem ze niet meer op Blijf er 5 a 10 min bij en meestal slaapt ze Dan al. En Das zo wat ons ritme hier
3 maanden geleden
Ik volg ook het ritme van m鈥檔 zoontje, maar merk dat hier meer en meer structuur in komt te zitten. Meestal ook een wakkertijd van 2-3 uur. Na 18u probeer ik hem geen dutje meer te laten doen (wat zonder problemen gaat). Om 20u ga ik met hem naar boven om aan de nacht te beginnen. Afhankelijk van wanneer zijn laatste dutje eindigde, kan het zijn dat hij daarvoor al even in mijn armen slaapt
3 maanden geleden
Reactie op Sanya Genijn
Ik volg ook het ritme van m鈥檔 zoontje, maar merk dat hier meer en meer stru ...
Hier ongeveer het zelfde na 18u ga die van mij ook niet meer slapen maar blijft Dan meestal 3 uur wakker krijg ze rond 20u nooit in bed meestal rond 21u. Maar vind dat nu nog niet zo erg slaapt mooi door snachts dat vind ik hey belangrijkste
3 maanden geleden
Wij hebben geluk dat onze dochter zelf wat aan geeft wanneer ze moe is. Ze is nu naar 2 dutjes per dag over gegaan en gaat daardoor 's avonds wel een uurtje vroeger slapen. Over t algemeen is haar ritme:
Tussen 6 en 8 haar ochtendfles. Tussen 7 en 8 echt wakker om op te staan. Tussen 10 en 11 groenten en nadien wrijft ze in haar oogjes. Dan slaapt ze van ongeveer 11h tot 13h. Tussen 14h en 15h fruitpap en rond 16h terug slapen tot ongeveer 17h.-17h30. Rond 20h haar avond fles en daarna bed in voor de nacht. S' nachts wel 1 脿2 keer tutje en soms bij mij in bed nemen (tandjes zijn net doorgekomen). Ik meek wel dat ze die routine nodig heeft dus we proberen daar niet te vaak van af te wijken. Haar namiddag dut gebeurt soms ook in haar buggy tijdens een wandeling. Over het algemeen is zij zelf signalen beginnen geven en heeft ze daarmee zelf haar ritme bepaald.
3 maanden geleden
Hier is het opstaan om 7 uur. Vanaf half 9-9uur dutje in de buggy tijdens de wandeling (zolang ik nu nog thuis ben). Rond half 12-12 uur groenten. 12.30 uur slapen tot 14.30 ongeveer. Dan fruit.
Slaapt soms nog als we weg gaan in de auto of buggy. Dan om 18 uur nog een yoghurtje of een kleine fles en om 20 uur gaan we naar boven: slaapzak aan, rolluik omlaag, lamellen dicht doen, beren op de kast slaapwel zeggen. In mijn kamer op het bed in het donker met een klein lichtje de fles geven en dan op zijn eigen kamer slapen met zijn beer van moonie.
Slaapt redelijk goed. Wordt af en toe wakker omdat hij ineens horizontaal in bed ligt en zijn tut kwijt is maar verder goed.
3 maanden geleden
Reactie op bet38
Ik lees mee 馃槶
馃珎
Ik startte het topic omdat ik fysiek last begin te ondervinden van hem steeds in slaap te wiegen. Ik zou willen dat hij zelfstandig kan inslapen zonder aan slaaptraining te hoeven doen 馃槄 maar wat ik ook probeer: het eindigt met gekrijs en dan wordt het een chaos van oppakken - wiegen - aan de borst
3 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
馃珎
Ik startte het topic omdat ik fysiek last begin te ondervinden van hem ...
Als je toch borstvoeding geeft kan je proberen te voeden in jullie bed zodat je kan liggen en wiegen afleren. En dan kan je verder want wiegen is echt vermoeiend 馃槶 veel succes
3 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
馃珎
Ik startte het topic omdat ik fysiek last begin te ondervinden van hem ...
Herkenbaar hoor! Hier kan hij ook nog altijd niet zelfstandig slapen. Wiegen doe ik niet meer, maar wat ik nu doe is hem zittend wiegen. Ik zit dan in kleermakerzit en leg hem op mijn schoot en schommel wat heen en weer. De eerste keer duurde dit heeeel lang. Maar hij wordt gewoon te zwaar dus ik moest toch wat.
Ik kan hem nu wel vaak slaperig wegleggen, dan leg ik hem op zijn zij in bed,hou 茅茅n hand op zijn schouder/rug en de andere op zijn billen en dan schudt ik hem heeeel zachtjes.
Verder qua ritueel: na het avondeten in bad, slaapzak aan, liedje zingen (altijd het liedje Trein Vuur Dageraad van Spinvis, hij wordt al rustig als hij het hoort), en dan een fles boven. Soms is hij na zijn bad echt nog niet moe, dan lezen we nog een boekje of doen vliegtuigje ofzo.
Overdag echt wel geen ritueel, en het wordt wel tijd dat we dat gaan introduceren denk ik. Heb er gewoon de moed nog niet voor gevonden 馃槄
3 maanden geleden
Wij hadden volgende routine: dutje 1 van 9u tot 10u, dutje 2 van 12u tot max. 14u en dutje 3 van 16u tot max. 16u45. Bedtijd startte dan om 18u45 ongeveer. Al meer dan een maand is ons zoontje wakker tussen 5 en 6 en van die routine schiet dus niet veel meer over omdat hij zo vroeg wakker is. Ons slaapritueeltje is overdag heel simpel: pamper verschonen, slaapzak aan, Moonie knuffel op, samen rolluik naar beneden doen, bedje in en tutje geven. 鈥榮 Avonds hetzelfde, enkel lezen we dan nog een verhaaltje vlak voor bedtijd.
MOD
3 maanden geleden
Reactie op TessahS
Herkenbaar hoor! Hier kan hij ook nog altijd niet zelfstandig slapen. Wiege ...
Oh ik ben blij dat ik het hoor dat hij ook nog niet zelfstandig kan slapen. Ik dacht wat doe ik verkeerd. Soms lukt het wel. Hier is het 1 dutje proberen in bed, 1 dutje in de draagzak en rust ik mee en dan ja... gokken馃ぃ
3 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Oh ik ben blij dat ik het hoor dat hij ook nog niet zelfstandig kan slapen. ...
Haha, hier is het middagdutje heel vaak in de kinderwagen, dat komt gewoon zo uit met mijn plannen voor de dag. De kinderwagen kantel ik dan naar de ligstand zodat hij in een goede houding kan slapen.
Ik merk de laatste tijd wel dat hij echt heeeel goed gaat op heel veel prikkels. Gisteren nog naar een barbecue geweest met vrienden, ik had even wat schrik of het niet te veel zou zijn voor hem, maar hij heeft de hele nacht doorgeslapen. Zelf ben ik meer het type van lekker rustig thuis zijn dus ik vind het wel lastig om steeds voor die prikkels te kunnen zorgen. Maar vanochtend ook naar een drukke rommelmarkt gegaan en hij vond het geweldig, ook een middagdut van 2 uur gedaan en zojuist lachend wakker geworden.