49 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Ik wil een verschillend ritueel voor de dutjes overdag en om de nacht in te ...
Ik doe de slaapkamer altijd op voorhand al klaar: gordijnen dicht, nachtlampje aan. Meestal geef ik de laatste voeding in bed en dan slaapzakje aan. En enkel nog fluisteren tegen hem. :) het is niet echt met de bedoeling om een ritueeltje te hebben, maar vaak gaat het wel zo.
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik doe de slaapkamer altijd op voorhand al klaar: gordijnen dicht, nachtlam ...
Ik voed de baby wel nog steeds in slaap 's avonds. En we gaan nog altijd samen slapen. Op een bepaald moment zal hij wel rond 19u-20u bedtijd moeten hebben volgens de slaapschema's. Hoe we daar naartoe moeten werken, weet ik niet goed. Hoe doen jullie dit?
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik voed de baby wel nog steeds in slaap 's avonds. En we gaan nog altijd sa ...
Wij zijn gisteren overgestapt naar 5 flessen 180+6. Gisteren laatste fles om 18u30, dan in bad gedaan en nog wat spelen en hij sliep om 20u. Wakker om 0u30 en daarna om 5u. Als hij nu nog iets langere blokjes zou slapen..
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Wij zijn gisteren overgestapt naar 5 flessen 180+6. Gisteren laatste fles ...
Vind je het dan niet lastig 2 'nachtflessen' te hebben?
Hier ook rond 19u de laatste fles. Maar ik geef Noud rond 22 30u een fles anders word hij als ik 'net' slaap wakker en net voor de wekker gaat.
Nu is t hier
7 - 11 - 15 - 19 - 23 - 3
7 maanden geleden
Reactie op eajk
Vind je het dan niet lastig 2 'nachtflessen' te hebben?
Hier ook rond 19u d ...
Ja, dat is ook de bedoeling hier eigenlijk. Maar ik begin een beetje te denken dat die bedtijd die ze adviseren echt niet haalbaar is hier. Het lukt pas om hem goed in zijn bedje te laten slapen als het donker wordt lijkt het. Dus voorlopig is de tijd tussen 19u en 23u gewoon een soort dutje.