116 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Als finn slaapt om 18 u, kruipen wij erin om 19 u.... wat bij ons hielp, ni ...
Weent hij dan echt ook omdat hij honger heeft ? Hier weent hij dus niet.. hij is gewoon onrustig en met zijn hoofd naar links / rechts en zwieren en zwaaien.. wss zijn dit zijn honger signalen 😳.. vele zeiden mij dat hij dingen aan het verwerken is van zijn dag , of zich een goed plekje aan het zoeken was om te slapen , … daarom dat ik daar Niemeer bij stil stond. Nu komt hij meestal rond 2u .. en zit hij ( wij ) erin rond 21-21u30 😊..
5 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Hier ook zo! Ik probeerde uit te stellen door hem een tutje te geven want i ...
Signalen herkennen is soms zo moeilijk 🥴😔.. hier drinkt hij meestal zijn flesje uit s’nachts maar slapend 🤦🏽♀️🫣..
Momenteel gestart met Nutramigen door de kinderarts. Omwille van de eczeem en zijn rammelende buik en protjes waar hij ook regelmatig om huilde 😔.. de krampjes / darmpjes hebben hem wel goed gehad .. daarvoor dronk hij Nutrilon omneo.. ja vooral telkens veranderen en proberen .. Kvind dit zo erg voor die kleine schaapjes ( ook al is het voor hun goed natuurlijk 🥰 )
5 maanden geleden
Reactie op Evee
Hoe loopt dit dan bij jullie in de dag? De nachten zijn hier ook zwaar en o ...
De dag start hier tussen 6u30-7u.. en daarna proberen we ons beetje te richten op die wakkertijden en slaaptijden.. ( hij heeft dit wel nodig merken we anders begint het huilen ) kan zich zelf wel goed amuseren in zijn park en swing. Zijn dutjes is steeds in slaapwiegen en mama die vergezeld in het grote bed ( momenteel vin ik zijn slaapjes belangrijker dan het huilen en niet zelfstandig in slaap geraken 🫣) enkel zijn laatste wakkertijd vin ik moeilijk .. rond 17u flesje en daarna rond 20u .. 3u wakker houden is geen must dan. Maar kweet soms niet te overbruggen , de dagen dat een badje op het programma staat lukt dit beter.. met het beter weer zouden we halfuur/uurtje nog kunnen gaan wandelen wel. Maar dit blijft een hekkelpuntje hier 🫣.. de nachten gaan op en neer hier momenteel met 1 flesje tussen (2-3u) ..
Het is allemaal niet evident.
Tijd gaat snel zeggen ze maar soms ook niet! Veel succes 🥰..
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Aan de go with the flow mama's:
Vraagjes uit nieuwsgierigheid 😊:
Hoe doe j ...
De eerste weken was dit geen proberen.
De weken daarna terug wel 🥴 wiegen en afleggen..
Nu is hij 14weken en doen we nog steeds wiegen en sussen.. afleggen in park lukt niet 🫣.. afleggen in bed sporadisch. Dus nu momenteel geopteerd om hem te doen slapen in ons bed ( met of zonder mama 😳😅 ) .. en doet momenteel slaapjes tussen 30min en 2u .. maar tis wel nu wel al paar dagen moeilijkere zijn dutjes ( sprong 4 / slaap regessie ? )
Houden rekening met zijn wakkertijd van 1u30 .. heel eventjes later en hij begint te zeuren 🫣..
Enkel met de laatste wakkertijd heb ik een struggel.. hem nog doen slapen of niet .. anders moet hij soms 3u wakker blijven😔 ..
5 maanden geleden
Reactie op KimTB91
De eerste weken was dit geen proberen.
De weken daarna terug wel 🥴 wiegen ...
Ik snap het... Wij doen toch een poging voor dat laatste dutje... Soms lukt het niet, soms slaapt hij tot een halfuurtje. Gisteren was hij oververmoeid en sliep hij plots 2u nog vlak voor bedtijd.
5 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Weent hij dan echt ook omdat hij honger heeft ? Hier weent hij dus niet.. h ...
Luca doet exact hetzelfde, huilt nooit ‘s nachts maar begint te rommelen en hoofd te bewegen, ik leg hem dan aan en hij eet half slapend, is best vermoeiend vindt ik want slaap altijd precies met 1 oog en oor open 😅💤
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Aan de go with the flow mama's:
Vraagjes uit nieuwsgierigheid 😊:
Hoe doe j ...
Mijn dochter moet nog een beetje geholpen worden: rustige dingen doen, neerleggen, tutje geven en shhht zeggen of mijn liedje zingen. Als je de wakker tijden respecteert duurt dat soms maar een paar minuten. Ben je verkeerd kan het er 20 duren (dat zijn erg lange minuten). 1.5-2u tussen wakker worden en opnieuw inslapen, loopt soms uit tot 2.5
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hier ook een klaarwakker mannetje om 4u.
Nu net weer in slaap 🥱
Gelukkig kreeg ik hem hier snel weer in slaap om 4u en was het nu tot 5u30.. al iets beter 😊 gisteren was hij overdag ook bij mij en heeft hij heel goed geslapen dus ik denk wel dat het daar iets mee te maken heeft.
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik snap het... Wij doen toch een poging voor dat laatste dutje... Soms lukt ...
Gisteren het laatste dutje half uurtje.. met veel geween en jammer eer hij sliep wel 😣 Kdenk echt wel dat we in sprong 4 zitten ook momenteel .. veel jammeren en humeurig .. lachen / wenen / lachen 🥴😳
5 maanden geleden
Reactie op Allastor
Luca doet exact hetzelfde, huilt nooit ‘s nachts maar begint te rommelen en ...
Ik blijf dit raar vinden.. iedereen zegt ze zullen wel Wenen / wakker worden.. kheb zo’n baby die dit dus niet doet. Idem met een vuile pamper.. 🥴😅 speciaal kereltje hier ook!
Kan ik best begrijpen die vermoeidheid 😴
5 maanden geleden
Reactie op tsoys
Is er ondertussen beterschap bij jou KimTB91?
De dutjes blijven nog bij mama ( ik lijk er zelf ook nog geen afscheid van te kunnen nemen 😳) .. maar kmerk de laatste 2 weken dat het terug moeilijker gaat sprong 4 wellicht 🫠 ..
De nachten waren nog telkens met 1 voeding rond (2-3u) maar ook hier merk ik dat hij extra wakker wordt sinds een paar dagen.. waarschijnlijk de 4 maand slaapregessie 😣..
En daar ? 🤗